home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / ARENA10.ZIP / INFO.DOC < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1991-08-25  |  2.4 KB  |  44 lines

  1.  
  2.                          The "Arena Warrior" Door Game
  3.                  Copyright 1991 by Greg Hartle and Trevor Parks
  4.                                   Version 1.0
  5.  
  6.      Arena Warrior is coming to a modem near you!  This is a game only
  7. true competitors should play.  Arena Warrior is a game of fast paced
  8. action with excitement for all to enjoy!
  9.  
  10.      The game consists of one-on-one combat on an arena floor.  You
  11. will be given the opportunity to manage a team of elite warriors.  You
  12. first name your team and then you go the warrior generator and pick
  13. from many different warrior choices to join your team.  You can have
  14. up to ten warriors on your team including your team captain.  You get
  15. only one team captain for the life of the game, and he will be the
  16. first warrior you choose to be on your team.  Your ten team line-up is
  17. then put into a field of other warriors available for battle, with
  18. only five warriors per team available for combat at one time.
  19.      Your warriors fight with one of four weapons during combat from
  20. which they can gain skills to increase their chances of being a
  21. winning warrior.  The five active warriors can make challenges and can
  22. be challenged by other warriors in the arena.
  23.      All active warriors are ranked according to their win and loss
  24. record.  Teams are ranked similarly.  There are 'prizes' for the
  25. really good, noteworthy warriors.  These 'prizes' come in the form of
  26. belts.  These belts can be obtained through combat either in a free-
  27. for-all belt bash or from winning in one-on-one combat in the arena
  28. against a belt owner.  There are six available belts, all of which
  29. have different characteristics which aid their holders in one way or
  30. another.
  31.      All records of importance are kept, such as wins, losses, and
  32. kills for both individual warriors and the team as a whole.
  33.  
  34.      This game will prove to be a very competitive and frequently
  35. played doorgame because of its fast-paced action and the potential of
  36. anyone becoming a contender or just a pretender with just the looks of
  37. one warrior.  Personal vendettas will pop up between team managers,
  38. and grudges will develop between contending warriors for that top
  39. spot of glory!  To be ranked among the top ten warriors is a privilege
  40. only a few will enjoy.  So get out there, and KILL or BE KILLED.
  41.  
  42. Arena Warrior, the bloodsport of the 90's, the sport of Champions.
  43. Try it at least once, you will like it!
  44.