home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / ARENA10.ZIP / HISTORY.DOC < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1991-08-25  |  6.5 KB  |  134 lines

  1.  
  2.                       ____________________________________
  3.                      |                                    |
  4.                      |  History of Arena Warrior (C)1991  |
  5.                      |____________________________________|
  6.  
  7.  
  8. Arena Warrior original development as seen from Trevor Parks:
  9.  
  10. I started to play a game called Warrior on Teleplay in San Jose, California in
  11. June of 90'.  The game was run by Solo (Mark Barrow) which he wrote based on
  12. another game played on Teleplay. These games which I played and others played
  13. were all message based games on a MULTI-LINE board, not a door game.  I wanted
  14. to play this game at home with my friends but couldn't because I was calling
  15. long distance and none of my friends could afford it.  So I then tried to
  16. obtain a copy of the program that Solo was using in this play-by-mail game.  He
  17. said 'NO'.  I was bummed, so I then tried to get formulas, routines, ideas, and
  18. just anything I could get, so I could play among my friends here in Texas.
  19. Then my friend on Teleplay (Speaker) knew what I wanted and offered to write up
  20. a quick BASIC game.  So we gathered all the information that we could get a
  21. hold of, put it together and WHAMMO!  Speaker wrote a quick and simple Warrior
  22. game so I could use it here with my friends.  It worked like a charm, but I
  23. wanted more, so I asked Speaker to further develop the existing game he wrote
  24. for me.  Being the nice guy he is, he agreed and wrote more.  About this time I
  25. consulted Greg Hartle about this game and ideas.  He seemed to like the idea
  26. and was fairly eager to write it.  He wasn't familar with the game, but I told
  27. him what I could and showed him Speaker's BASIC version.  He went from there
  28. and started his own Pascal code and used ideas I gave him that I got from
  29. Teleplay.  About this time Solo set up the Warrior Realm BBS, which consisted
  30. of the play-by-mail version which was in play on Teleplay.  It was door game
  31. using the info from Teleplay, but was just for fun, no records were kept.  It
  32. was set up as if every user that played was the referee and just did what
  33. he/she wanted.  Then I showed Greg this door version of Warrior which Solo
  34. wrote and he got a better idea of what the game was and how it was to run.
  35. Then finally Greg finished Arena Warrior beta 1, door game.  Greg and I had
  36. loads of fun playing by ourself, but we wanted to distribute the game.  So he
  37. put what he had up on his board and we were in business.  Things progressed as
  38. follows after this point.
  39.  
  40. Please note, Chaz Pearson did originally write a BASIC program of Warrior for
  41. use on teleplay.  Solo then got a hold of this BASIC program and converted it
  42. into Solo-code, which was the game I played.
  43.  
  44.  
  45.  ------------------------------------------------------------------------------
  46.  
  47.  
  48. History of development from the programmer's (Greg's) point of view:
  49.  
  50. 31 Dec 1990
  51.      Arena Warrior is born.
  52.  
  53.  1 Jan 1991 - 23 Feb 1991
  54.      Stuff happens.  Many things added, many bugs fixed.
  55.  
  56. ?? Jan 1991
  57.      I/O routines are finished and Arena Warrior is online on Twilight Zone III
  58.      for selected users to help find and squash bugs, give suggestions, etc.
  59.  
  60. ?? Jan 1991
  61.      Arena is now available to all users on TZ-III for their pleasure/disgust.
  62.  
  63. ?? Feb 1991
  64.      First beta site run by Solo gets it running and available to veteran
  65.      Warrior (*) players.
  66.  
  67. 24 Feb 1991
  68.      Team results added.  This allows players to see only those fights
  69.      involving warriors on their team since their last entry.  This is useful
  70.      for games with a large number of players (less to read) and for those who
  71.      miss several turns.
  72.      New referee command added - NPC team fight results.  Same as above, but
  73.      lets the ref see how well the NPCs are doing and if they're even being
  74.      challenged.
  75.  
  76. 25 Feb 1991
  77.      Fixed bug that would add a space at the end of single-word user names.
  78.      No big deal, but if you wanted to have a ref with a one-word name, you had
  79.      to put a space after his name in REFS.TXT.  Run UPDNAME.EXE to fix.
  80.  
  81. 27 Feb 1991
  82.      Challenge menu put in.  You don't have to specify each active warrior's
  83.      defending weapon each time you use the challenge command.  And if you want
  84.      them all to use the same weapons they did last time, just don't change
  85.      them.  You can now see who your warriors have challenged and undo all your
  86.      challenges.
  87.      Slightly different format for CHAR.DAT and FIGHT.DAT.  Run UPDCHAR.EXE to
  88.      fix.
  89.      Fixed small bug where if someone challenged one person then another, the
  90.      first would still be marked as having been challenged.  It wouldn't keep
  91.      anyone from challenging him, but would make people think he was already
  92.      challenged, anyway.
  93.  
  94. 28 Feb 1991 - 9 July 91
  95.      Who knows?  I lost the history file current to this point, so...
  96.  
  97. 10 July 1991
  98.      Added check for inactivity.  On a remote call, no I/O for 4.5 minutes
  99.      warns the user; none for 30 seconds more causes Arena to exit.
  100.      Local 500 line scrollback put in!  My personal favorite...
  101.  
  102. 12 July 1991
  103.      The way skills are determined were changed a little.  It's not quite so
  104.      generous now.
  105.      The first warrior of each team is considered the "team captain" and is
  106.      usually better than average.
  107.      New users are given a chance to get out right after reading the
  108.      instructions as well as just [Q]uitting from the main menu before any
  109.      warriors are on the team.  There will be fewer empty teams now.
  110.  
  111. 18 July 1991
  112.      Ref commands to suspend/unsuspend team added.
  113.      Win adjustment for beltholders put in.
  114.        (CW <= BWW + BL to challenge belted warriors)
  115.      Ref command to change above added.
  116.      CONFIG.DAT, CHAR.DAT, and TEAM.DAT expanded for version 1.0ß2 stuff to fit
  117.      with a little room to grow some more.
  118.      Version 1.0ß2 complete!  Hopefully it'll be the public release version...
  119.  
  120. 22 Aug 1991
  121.      No major problems with 1.0ß2 (aMAZing)
  122.      Last minute bug fix - the initialization routine would get a fatal error
  123.      if it couldn't find certain files that it tried to delete.  It wasn't
  124.      causing any problems, just confusion.
  125.  
  126.  ------------------------------------------------------------------------------
  127.  
  128. (*) Warrior, a game developed by Solo, is not to be confused with Arena
  129.     Warrior, written by Greg Hartle, developed by Trevor Parks and Greg Hartle.
  130.     While Warrior is played through messages, with the referee posting results,
  131.     Arena Warrior is a bulletin board door and standalone program with many
  132.     game play differences.
  133.  
  134.