home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ Peanuts NeXT Software Archives / Peanuts-2.iso / Developer / hardware / dsp / drbub / board / note1 next >
Encoding:
Text File  |  1991-09-07  |  2.5 KB  |  57 lines

  1. Building a DSP board, Part One: Choosing the DSP chip
  2. -----------------------------------------------------
  3.  
  4. This will be the first in a series on how I went about building
  5. a dual Motorola DSP56000 sampling board.
  6.  
  7. First, I needed a goal.
  8.  
  9. Goal:    a DSP board that takes two channels of audio (a stereo pair)
  10.     and produces up to four channels of output.
  11.  
  12. Why is this my goal?  I want to do Dolby Surround (the right way!)
  13. and that requires four channels.
  14.  
  15. Now we need to decide which processor to build around.  We'd need
  16. at least a 16 bit processor (want CD quality), but would like more
  17. bits to avoid round off errors.  Also, I wanted something that would
  18. be easy to program and easy to interface.  Looking around at the
  19. AES convention down in LA, I found that just about everyone there
  20. was using the Motorola 56000.  It is a 24 bit processor (don't have
  21. to worry about round off error) and has a lot of stuff built right
  22. into the chip (8 bit host port, synchronous serial interface, and
  23. asynchronous serial interface).  Also, being from Motorola, it had
  24. an assembly language that made sense to me (I love the 680xx series
  25. of microprocessors).  I had previously used the Texas Instruments
  26. 32010, and did not like its assembly at all.  I talked with the
  27. Motorola rep at the convention and saw a digital graphic equalizer
  28. that had hardly any support chips.  I knew right then that the
  29. 56000 was the DSP chip I wanted.
  30.  
  31. [Note: Some people might be getting confused between the 56000
  32. and the 56001.  The only difference is that the 56000 comes
  33. with your application and data already blown into its internal
  34. ROM.  The 56001 has a bootstrap program that allows loading
  35. from either the host port or a cheap external ROM and a sine
  36. table and a-law/mu-law tables preblasted into ROM.  So, when
  37. I say I'm using the 56000, I'm really using the 56001.  You have
  38. to buy mega quantities to get your stuff preburned.]
  39.  
  40. Here are some stats on the 56001:
  41.     512 words of program memory
  42.     Two banks (X and Y) of data memory (ideal for stereo applications!)
  43.     Data ROMS as mentioned above
  44.     At 20.5 MHz, does 10.25 MIPS (1024-point complex FFT in 3.3 ms)
  45.         (New 28 MHz version available now!)
  46.     Data path is 24 bits wide and internal accumulators are 56 bits wide
  47.     High degree of parallelism allows instruction prefetch, 24x24 bit
  48.         multiply, 56 bit addition, two data moves, and two address
  49.         pointer updates (using either linear, modulo, or reverse
  50.         carry) to all be executed in *one* cycle!
  51.     Has Serial Comm Interface, Synchronous Comm Interface, and 8 bit
  52.         Host port
  53.  
  54.  
  55. Next:  I choose the DACs and ADCs!
  56.  
  57.