home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / TWEEN10.ZIP / TWPLAYER.DOC < prev   
Encoding:
Text File  |  1990-09-07  |  5.6 KB  |  122 lines

  1.  
  2.  
  3.                       ──│ PLAYER DOCUMENTATION │──
  4.  
  5.                             for TWEEN v 1.0
  6.  
  7.                   TWEEN, copyright 1990 by Tim Kilgore
  8.                           ALL RIGHTS RESERVED
  9.  
  10.  
  11.      TWEEN is a very simple card game which is loosely based upon an old
  12.  card game call BETWEEN THE SHEETS. Between the Sheets is still a very
  13.  popular game featuring pots that quickly grow to a large size. The speed
  14.  and excitement of the game make it a favorite amoung gamblers.
  15.  
  16.      TWEEN is similar to BETWEEN THE SHEETS only in the sense that the
  17.  entire object of the game is get your card beTween the values of 'dealers'
  18.  cards. If you do so, you win, fail to do so and you lose.
  19.  
  20.      There are several IMPORTANT differences between TWEEN and other card
  21.  games that you'll find on BBS'. First, betting is done by PERCENTAGE.
  22.  TWEEN has been compared to GUPPIES, SUPER GUPPIES, and GROUPERS by
  23.  neophyte players. It is a far cry from these games as the object is not
  24.  to beat what is showing, but to get between what is showing and what
  25.  will be turned. Also, you are forced to bet a given amount each and
  26.  every round, the pay off increases for each round, and there is no
  27.  JOKER to contend with.
  28.  
  29.      The OBJECT of TWEEN is play a card between the card that the dealer
  30.  is showing and the one that he will turn. If he draws a card of the
  31.  same rank as yours or his showing card, then you lose.
  32.  
  33.      Let's say that the dealer is showing an 8. If the dealer were to
  34.  turn a 2, then any card from a 3 to 7 would be a winner. On the other
  35.  hand, if he were to draw a King, then any card from 9 to Queen would
  36.  have been a winner. As you can imagine, it is preferable for the dealer
  37.  to have either an Ace or a deuce showing as it greatly increases your
  38.  odds of success.
  39.  
  40.      TWEEN will deal you eight cards, ranging in value from the 3 to the
  41.  King. Play is made in eight rounds (one per card), and during the rounds
  42.  you will be able to bet a set percentage range of your money. This
  43.  percentage range increases with each round, according to the following
  44.  table -
  45.  
  46.                          Round    Min   Max   Odds
  47.                          ------   ---   ---  ------
  48.                          One      03%   80%     1:1
  49.                          Two      06%   85%  1.25:1
  50.                          Three    09%   90%   1.5:1
  51.                          Four     12%   95%     2:1
  52.                          Five     15%   100%  2.5:1
  53.                          Six      18%   100%    3:1
  54.                          Seven    21%   100%    4:1
  55.                          Eight    30%   100%    5:1
  56.  
  57.  
  58.      As you can see, the minimal bet (risk factor) increases with every
  59.  round. It is this risk that determines your strategy in TWEEN. If you
  60.  have several very high or very low cards, your best bet would be to
  61.  intentionally take a 3%-9% loss in the early rounds rather than take a
  62.  30% bath on the last round.
  63.  
  64.      You will also note that the Odds (for payoff) increase quite
  65.  rapidly. You'll want to save at least two middle rank cards for these
  66.  rounds. Round eight's payoff is almost as big as the first four rounds
  67.  combined, so card management really does pay for itself in the end.
  68.  
  69.      The best and only round by round strategy is simply to select a card
  70.  that is close to the dealer's 1st card. It is the only known reference
  71.  that you have, and the closer that you can get to it -without- equaling
  72.  it (automatic loser) is the best path, especially for cards in the
  73.  middle of the rank. Always look for opportunities to dump off cards of
  74.  duplicate ranks - if you have two 7's, best to play one of them than
  75.  your only 8.
  76.  
  77.      TWEEN can be played once a day. Tournaments are a month long and
  78.  will reset at the first of each month.
  79.  
  80.      TWEEN is NOT suit aware. If your card equals one of the dealers in
  81.  terms of rank, you lose. The dealer -always- wins ties.
  82.  
  83.  
  84.      The commands in TWEEN are as follow -
  85.  
  86.             Command                  What it will do
  87.          -------------   --------------------------------------------
  88.          B]et            This option must be chosen for each round of
  89.                          play. You will be asked to select a card to
  90.                          play against the dealer and then will be
  91.                          asked for the percentage of your funds that
  92.                          you wish to bet. After eight rounds, the
  93.                          game concludes for the day.
  94.  
  95.          T]op Scores     Displays the top ten scorer's for the weekly
  96.                          tournament, last weeks winner, and the three
  97.                          highest scores of all time for this system.
  98.  
  99.          I]nstructions   Displays this text file.
  100.  
  101.          C]olor          If you have color ON it will be turned OFF
  102.                          and vice versa. Note that TWEEN makes heavy
  103.                          use of ANSI relocation, so this will NOT
  104.                          exclude the use of ANSI.
  105.  
  106.          R]edraw         In the event that a random burst of evil
  107.            display       line noise turns the display into a visual
  108.                          hell, this option will redraw the entire
  109.                          screen.
  110.  
  111.          Q]uit           This option will return you to the BBS if
  112.                          you answer YES to the confirmation prompt.
  113.  
  114.  
  115.      This covers all the high points to TWEEN. TWEEN is a very easy game
  116.  to play, as you will soon discover. Enjoy yourself!
  117.  
  118.  
  119.                                                       Tim Kilgore
  120.                                                        04 OCT 90
  121.  
  122.