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/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / SUPDOM1.ZIP / SYSOPDOC.DOM < prev   
Encoding:
Text File  |  1991-05-05  |  12.1 KB  |  286 lines

  1.                      System Operator/Programmer Documentation
  2.                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  3.                                      for
  4.                            ___  __  __  ___   ____  ___
  5.                           /  _>|  ||  || __\ |   _||   \
  6.                           \ <   ||  ||  |  >> | |_  | _ >
  7.         _________         _> \  ||__||  | |   | |_  || \\
  8.        |_   ___  \       <___/  |____| |___| |____||__||_|
  9.          | |   \  \   ___  __  __  __  __   __  __  ___  __   __   ___
  10.          | |    \  \ / _ \|  \/  ||  ||  \ |  ||  |/ _ \|  \ |  | /  _>
  11.          | |    /  // / \ \||\/||  ||  ||\\ ||  ||/ / \ \||\\ ||  \ <
  12.         _| |___/  / \ \_/ /||  ||  ||  || \\||  ||\ \_/ /|| \\||  _> \
  13.        |_________/   \___/|__||__||__||__| \__||__|\___/|__| \__|<___/
  14.        ****************************************************************
  15.                         The Race for Galactic Domination
  16.  
  17.                             "Super Dominions" v1.00
  18.                                    MAR 1991
  19.                  By Marshal Bertier #32 (aka ATN the Ace) for
  20.  
  21.                         "The Old Guard BBS" - WWIV 3112
  22.  
  23.                                   T.O.G.G.A.
  24.                       THE OLD GUARD GAMING ASSOCIATION
  25.  
  26.                                Original Dominions
  27.                      By Apocalypse of StrangeMode Software
  28.  
  29.      I. Running Super Dominions!
  30.      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  31.  
  32.      To run Dominions!, just do two things...
  33.  
  34.   FIRST...
  35.  
  36.      In DOS, run the program RESETDOM.EXE
  37.  
  38.      C>RESETDOM
  39.  
  40.      The reset program will create the data files needed to run
  41. dominions.
  42.  
  43.   SECOND, make sure you have all of the following
  44. files in the same path directory...
  45.  
  46.      Program Source files
  47.      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  48.      DOMINION.EXE
  49.      CONFIG.DOM
  50.      COMBAT.EXE
  51.      IDCHANGE.EXE
  52.      RESETDOM.EXE
  53.  
  54.      Data files (created by RESETDOM.EXE)
  55.      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  56.      EMPIRES.DOM
  57.      PLANETS.DOM
  58.      OLDPLNTS.DOM
  59.      SQUADS.DOM
  60.      MESSAGES.DOM
  61.      DATE.DOM
  62.      LASTON.DOM
  63.      REGION1.DOM
  64.      REGION2.DOM
  65.      REGION3.DOM
  66.      REGION4.DOM
  67.      REGION5.DOM
  68.      TODAY.DOM
  69.      YESTERDA.DOM
  70.  
  71.      Text files
  72.      ~~~~~~~~~~
  73.      HELPCOUN.DOM
  74.      HELPEMPI.DOM
  75.      HELPNAVA.DOM
  76.      HELPPLAN.DOM
  77.      HELPMAIN.DOM
  78.      HISTORY.DOM
  79.      INSTRUCT.DOM
  80.      PICTURE.DOM
  81.      SHIPS.DOM
  82.      STRATEGY.DOM
  83.      SYSOPDOC.DOM
  84.  
  85.  
  86.      II. The RESETDOM program
  87.      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  88.      The Reset program (RESETDOM.EXE) does the task of erasing and initializing
  89. the Dominions! data files.
  90.      There are two times when you would want to run the reset program.  The
  91. first is when you're initially setting up Dominions!  The second is when
  92. "the war" is over.  I highly suggest that you allow the game to run for a
  93. predetermined time (1-2 months suggested), and then reset the data files and
  94. start over.  Declare whoever had the most points at the time of the reset as
  95. the Winner, or Emperor or whatever title you think is deserved.  Then go
  96. post the final scores in message, to let everyone see how they did.
  97.       You don't have to do this, but it's probably wiser and more fun than
  98. letting the same war go on forever.  After a few months the numbers will
  99. become to large for the maintenence program to handle, and it will fail to
  100. run properly (it will return a Run-Time error 91, I believe).
  101.      Also, I suggest that you place the "REGION_".DOM files in the download
  102. area so that your game players can have easy and quick access to them.
  103.  
  104.  
  105.      III. The MAINTENENCE program
  106.      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  107.      The Maintenence program (MAINTAIN.DOM) updates all the players and
  108. their squadrons when the first person plays the game each day that the game
  109. is configured to update.  It shouldn't take it very long to run, no more
  110. than maybe 5 minutes, maximum.
  111.      If you take the BBS down for the day for repairs, etc., don't worry,
  112. the maintenence program won't run for the day because no one played it.
  113. If no one plays for two days, two day's worth of maintenence will not be done,
  114. only one day's worth.
  115.  
  116.  
  117.      IV. Super Dominions! Files
  118.      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  119.      Superdom.ZIP (Berthier's version 1.00) was PKZIPed with PKZIP v1.02.
  120.      The following files are included in the Zip file...
  121.  
  122.      Dominion.Exe       Main program
  123.      Resetdom.Exe       Reset program
  124.      Config.Dom         Maintenance days config text file
  125.      Instruct.Dom       Intructions text file
  126.      Strategy.Dom       Strategy hints text file
  127.      HelpMain.Dom       Main menu help file
  128.      HelpCoun.Dom       Counterintelligence menu help file
  129.      HelpEmpi.Dom       Empire menu help file
  130.      HelpNava.Dom       Naval menu help file
  131.      HelpPlan.Dom       Planet menu help file
  132.      Picture.Dom        Opening screen text file
  133.      History.Dom        History text file
  134.      Ships.Dom          Ships help text file to be posted for users help
  135.      Squad.Dom          Squadron file
  136.      Supdom.Bat         Generic Batch file
  137.      Idchange.Exe       Program for Sysops to change users empires
  138.      Combat.Exe         On-line Combat Calculator
  139.      Sysopdoc.Dom       This text file
  140.  
  141.  
  142.      V. Sharing Super Dominions!
  143.      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  144.      You are free to copy and distrubite Dominions and it's subprograms
  145. as long as the following conditions are met...
  146.  
  147.      1) No fee or purchase cost is charged.
  148.  
  149.  
  150.      VI. Legal Stuff
  151.      ~~~~~~~~~~~~~~~
  152.      The author(s) of Dominions! assume no responsibilty for any failure of
  153. the program (or subprograms) to perform in the indicated or expressed way,
  154. and/or any damage caused by the failure of the program.  Use Dominons!
  155. at your own risk!
  156.  
  157.  
  158.  
  159.      Notes from ATN the Ace:
  160.  
  161.      About the same time that Tarl Cabot was working on his version 2, I was
  162. doing the same thing, trying to get this program to compile and run on Turbo
  163. Pascal version 4 (because it was the only one I had at the time).
  164.      The relativelty minor changes I have done are listed here:
  165.  
  166.      A change I was asked to make was to prevent fleets being sent 'to' the
  167. same planet that they were sent 'from'.  This would let some sneaky
  168. warlords have an invisible defense for their planets.
  169.       I made a slight modification to the reset program that doesn't let 2
  170. homeworlds be created within 12 light years of each other.  This has been
  171. found to be a limit to give everyone space to work with.
  172.       Also, I made the program save the empire stats (and Laston.Dom) right
  173. after a new player signs on, so people won't hang up on the bbs if they don't
  174. get a good planet, planning on trying again later.
  175.       The biggest (although least noticable) change I made was to keep a record
  176. of the status of planets at the time that the maintenance program is run.  The
  177. info from 'OLDPLNTS.DOM' is read for all planets not owned by the current
  178. player.  The result is that planet spy reports don't show what has been done
  179. today. This is so users are less likely to try to all play the game at the
  180. end of the day, reacting to what everyone else has done.
  181.       I had done all of these changes to an older version of Dominions that
  182. included mods that added radars stations to the game.  This was done by
  183. someone name Siroos Ashfar, and I take no credit for this.  I have copied all
  184. of my changes to this version called "2.00TC".
  185.  
  186.                                               ATN the Ace, December 1989
  187.  
  188.       A last change that I made specifically for the Old Guard BBS was
  189. for the maintenance program to run only twice a week (Wednesdays and
  190. Sundays) allowing users to play who can't call every day.  A later change was
  191. made by someone else that lets the sysop set exactly which days the
  192. maintenance will run.  Just read the CONFIG.DOM file, it is explained there.
  193.  
  194.       Super Dominions was expanded to 750 planets, 30 empires, and a 100 X
  195. 100 map.  To save memory, I changed the structure of some of the records.
  196. Much too many small changes were made to list here.  The important changes
  197. are listed in the help files and in the SHIPS.DOM file.
  198.       Also included in the ZIP are an online combat calculator and an empire
  199. ID change utility.  The combat calculator is ready to put up as an online
  200. chain.  It checks time left for the user, so it requires the chain.txt file
  201. as a parameter.  The IDCHANGE utility is just for the sysop to change who is
  202. controlling an empire, make an empire available to the next new player, or
  203. when a player changes his user ID.  It shouldn't be put online.
  204.  
  205.  
  206.      Notes from Marshal Davout #2 CoSysop from the Old Guard BBS:
  207.  
  208.      While play Dominions on the Old Guard BBS WWIVNet @3112, we have
  209. discovered a multitude of problems and loop holes in the game.  In Dominions
  210. you can moves ships from say planet #29 to planet #29.  What this did was make
  211. those ships for that turn invisible to spying.  We called this tactic GHOST
  212. FLEETING.  Also, Spying is as of that moment in the game.  If you logged on
  213. early, like right after maintenance, and Ghost Fleeted your entire navy, no
  214. one will see any of your ships on any of your planets.  This gave an unfair 
  215. advantage to those who log on first.
  216.  
  217.      Another problem that came up was that people were waiting for the last 
  218. minute to do their turns so as to get the truest spying reports.  What this 
  219. did was have 20 people calling the BBS an hour before and and hour after mid
  220. night.
  221.  
  222.      Since Dominions came with the source code we decided to fix these problems
  223. and were lucky to have ATN the Ace as a user and as an excellant TP programmer.
  224. We got him to try and fix the problems with radar and the glaring bugs from the
  225. original game.  When we found that he was very good with Pascal we decided to
  226. get him to fix the loop holes in the game.  There were several other loop holes
  227. that as of this moment I can't think of.  With the game running so well, we 
  228. started talking on The Old Guard BBS about some changes that might make the
  229. game better.  After several months of discussion and having come up with so
  230. many good ideas we decided to change the game of Dominions to Super Dominions.
  231.  
  232.      Super Dominions so good and when we started to beta test it we found that
  233. 20 people calling up every day and taking 30 minutes doing there turn was tying
  234. up the BBS for 10 hours a day.  We were also getting complaints from users who
  235. liked the game but couldn't call every day, were have trouble competing with
  236. those who called every day.  So we decided that since the game was big and 
  237. exciting that we expand the game to 30 players and have the maintenance run
  238. only twice a week.  We have included a Config.dom so that you can program the
  239. game to run maintenance anytime during the week.  Whether it was twice a week
  240. or everyday.
  241.  
  242.      Super Dominions is brought to you by T.O.G.G.A.
  243.  
  244.      THE OLD GUARD GAMING ASSOCIATION
  245.  
  246.      You can contact ATN the Ace, Marshal Davout and Arc Angel at 
  247.      
  248.      The Old Guard BBS
  249.      WWIVNet @3112
  250.      301-391-2563
  251.      Baltimore, Md
  252.  
  253.      We hope that you enjoy the game and if you have any problem please let
  254. us know. If you have any ideas on improving the game let us know and we'll
  255. try it.  If we use it and include it on update version, we will give you 
  256. credit.
  257.  
  258.  
  259.  
  260.  
  261. THERE IS ONLY ONE PROBLEM WITH THE GAME AND AS OF RIGHT NOW WE CAN'T FIND IT.
  262.  
  263. What the game does is crash when the planets are around 80% taken.  It crashes
  264. during maintenance when squadrons are moving.  We think that it is a memory 
  265. problem but unless we restructure the whole naval and combat system, I don't 
  266. think we'll every find the problem.
  267.  
  268.  
  269. We at the Old Guard BBS have created a Generic Users for getting updated
  270. version of Super Dominions as well as getting questions answered about any
  271. problems that you are having.  You can call the Old Guard BBS and login as the
  272. following user:
  273.  
  274.     User Name : TOGGA
  275.     User Password : TOGGA
  276.     Phone # : XXX-XXX-9999
  277.  
  278. Feel free to call us about any comments, suggests and problems that you are
  279. having.  We will soon be having several more on-line games available from the
  280. Old Guard BBS and TOGGA.
  281.  
  282.  
  283.                     Marshal Davout #2
  284.                     The Old Guard BBS
  285.                     WWIVNet Node 3112
  286.