home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / SRE0982B.ZIP / WHATS.NEW < prev   
Encoding:
Text File  |  1991-09-08  |  12.2 KB  |  261 lines

  1. -----------------------------------------------------------------------------
  2. > Important notice:  If you're upgrading, you need to read this file up     <
  3. >                    point at which you are upgrading from.  There are      <
  4. >                    instructions such as 'delete this file' that you need  <
  5. >                    to do if you want SRE to work correctly!               <
  6. -----------------------------------------------------------------------------
  7.  
  8. NOTE:  To upgrade an old version of SRE, just unzip the ARJ (or ZIP) file into
  9.        your SRE directory.  You do not have to reset the game.
  10.  
  11. What's NEW in SRE 0.983 [0.982b, since 0.983 isn't out]
  12. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  13. 1.  Chat mode fixed up so that it'll work better with locked baud rates.
  14. 2.  A new option, SRE ENEMY, allows you to edit the pirate names (REGISTERED)
  15. 3.  Numeric input has been made better.
  16. 4.  F3 during chat turns the user's side on and off.
  17. 5.  F1 during play displays a help window.
  18. 6.  F2 during play displays a status window.
  19. 7.  F7 and F8 decrease and increase user's time left, respectively.
  20.  
  21. What's NEW in SRE 0.982
  22. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  23. 1.  Two status bars.  (Wow.)
  24. 2.  A resource file - SRE.RC - that lets you change the COM port parameters
  25.     and the length of timeout before the keyboard times out.  (And others)
  26. 3.  Bug with short prompts and petroleum planets not giving money has been
  27.     fixed.
  28. 4.  Number of turns of protection bug has been fixed; previously, it gave
  29.     one extra turn of protection.
  30. 5.  Parameters such as /ANSI=0 didn't work with the DISPLAY or INSTRUCTIONS
  31.     parameters.
  32. 6.  FINALLY!  SRE Checks time left on the board.  On some door types, I was
  33.     not able to figure out how much time was left, so SRE lets you play for
  34.     an unlimited amount of time.  Also, if the time left doesn't work for you
  35.     (SRE expects minutes and your door type gives seconds or hours), you
  36.     can disable the time-limit feature by using the command line option
  37.     /NOTIMELIMIT.  You can also edit SRE.RC to add the "No Time Limit"
  38.     option.  If you do want the time limit, use /TIMELIMIT [the resource
  39.     file option is "Time Limit"].  The default is unspecified, and may
  40.     change in future versions, so I strongly advise you edit SRE.RC and
  41.     set your preference.
  42. 7.  Bug with reports (bank investments and covert operation results) not
  43.     showing up has been corrected.
  44. 8.  Bug that made results of battles with over 3000 soldiers/fighters/
  45.     cruisers has been fixed.  Battle formulas are all-new (maybe not
  46.     better).
  47. 9.  Help is now context-sensitive.  You can type "just enough" for SRE to
  48.     fill in the rest, and press TAB to complete the word or just press
  49.     RETURN if it's finished.  (This also applies to bulletins.)
  50. 10. Running "SRE /?" will list all the parameters & switches.
  51. 11. Pressing ">" on a prompt will fill in the "max" value.  This is very
  52.     useful in the bank, to Withdraw All or Deposit All.  (Not all prompts
  53.     have this feature yet.)
  54. 12. Bug with entering long registration codes has been fixed.  (It said
  55.     "Thanks for registering" after you type in the numbers, but it didn't
  56.     actually register the game.)
  57. 13. Some support (?) for COM3-8.  You can edit SRE.RC to define your COM
  58.     ports.  (Untested)
  59.  
  60. What's NEW in SRE 0.981
  61. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  62. 1.  Problem with attacking is fixed.  In 0.980, attacking did too much damage.
  63. 2.  Problem that caused enemy players not to appear has been fixed.
  64. 3.  Problem that prevented a player from *completely* destroying another with
  65.     conventional attacks has been corrected.
  66. 4.  F5 key returns the user to the BBS.
  67. 5.  Scores won't show up locally when writing to SRESCORES.TXT/SRESCORES.ANS.
  68.  
  69. What's NEW in SRE 0.980
  70. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  71. 1.  Both Short and Long instruction files.  This is to encourage users to
  72.     read the short one if they're intimidated by the long one.
  73. 2.  A new user message in NEWUSER.ANS/NEWUSER.TXT that is          (REGISTERED)
  74.     displayed when a new player joins the game.
  75. 3.  Reset in the unregistered version gives more options (Pirate Raid)
  76.  
  77. What's NEW in SRE 0.979
  78. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  79. 0.  Since there never was a 0.979, there isn't anything new here.
  80.  
  81. What's NEW in SRE 0.977
  82. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  83. 1.  IMPORTANT!!  Use the NEW "RESEARCH.DAT" file from the ARJ/ZIP
  84. 2.  Major bug in Pirate Raids fixed.                               (REGISTERED)
  85. 3.  Many options in RESET:  date to start game, number of days before
  86.     maintenance is run, whether the name of a defender in an attack is shown
  87.     in the news file, whether failed covert ops are shown in the news file,
  88.     and whether special attacks are allows.                        (REGISTERED)
  89. 4.  The /BIOS switch is temporarily set to be default.  /FASTWRITE forces the
  90.     direct screen writes.
  91. 5.  Much internal `cleaning up'.  The code size decreased by about 15k.
  92.  
  93. What's NEW in SRE 0.976
  94. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  95. 1.  Bug involving too high Galactic Coordinator taxes is fixed.  If you had
  96.     urban planets, the GC would charge you too much, usually more than you
  97.     have.
  98. 2.  Nuclear bombs have a maximum planet capacity of 300.  This varies during
  99.     play.  This also overrides "What's NEW in SRE 0.974", #3.
  100. 3.  Having government planets now reduces the severity of a civil war caused
  101.     by not paying the planets.  The civil war caused by not feeding the
  102.     people is not affected.
  103. 4.  IMPORTANT!!!  Delete REPORT.SR
  104.  
  105. What's NEW in SRE 0.975
  106. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  107. 1.  Bulletins available at the main menu.  Edit SREHELP.DAT and add bulletins
  108.     in the form:
  109.        #key bulletin-«name»
  110.        «text»
  111.        #end
  112.     The text is word wrapped unless there is a \n in the file; the "\n" forces
  113.     movement to the next line.  The '\' character at the end of a line is a
  114.     place keeper.  Some editors erase spaces at the end of a line.  The \ is
  115.     ignored by SRE, but allows you to have a space at the end of a line.
  116. 2.  Customizable help topics.  Help topics are available from the system menu.
  117.     They are in the form #key help-«name».  See #1 for more details.
  118. 3.  Editable hints.  These are also in SREHELP.DAT, with the same format as
  119.     #1 and #2 above.
  120. 4.  User Preferences menu.  If users are pressed for time, they can turn off
  121.     some of the verboseness of SRE, at the expense of making the game look
  122.     ugly.
  123. 5.  Fast files.  The files are MUCH faster than those of 0.970.  However, on
  124.     some computers (386/33), you may not notice.
  125. 6.  Main Menu now contains 9 options instead of 6.  The new ones:  Status,
  126.     See Bulletins, and Diplomacy.
  127.  
  128. What's NEW in SRE 0.974
  129. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  130. 1.  Computer-controlled enemies can be attacked with Pirate Raid.  There
  131.     are 9 computer enemies that steal things from players.  The players can
  132.     attack back and take back their items.                         (REGISTERED)
  133. 2.  Guerilla attacks work now!                                     (REGISTERED}
  134. 3.  Nuclear attacks kill 25% of the opponent's planets.            (REGISTERED)
  135. 4.  Chemical attacks kill 50% of the opponent's population.        (REGISTERED)
  136. 5.  Saves in a turn.  If the user hangs up during play, it saves the place
  137.     and starts there again next time.
  138. 6.  New covert op:  Treaty Spy, #7.
  139. 7.  Investments.  At the bank, you may invest money and it will return
  140.     in 36 real hours.
  141.  
  142. What's NEW in SRE 0.973
  143. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  144. 1.  Planet prices in protection are much lower than they used to be.  This
  145.     will allow the empires to grow much faster.
  146. 2.  Main Menu available by editing the batch file.  Change
  147.        SRE
  148.     to
  149.        SRE /MENU
  150. 3.  News files NEWS.TXT and YESTNEWS.TXT list major events of the day.
  151.  
  152. What's NEW in SRE 0.972
  153. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  154. 1.  Some covert operations now include a risk factor displayed before
  155.     the player is certain that he/she/it wants to perform the covert op.
  156. 2.  New covert operation:  Bombing, #6
  157. 3.  F10 = chat.  Chat finally works acceptably.  Control-R + a number
  158.     changes colors.
  159.  
  160. What's NEW in SRE 0.971
  161. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  162. 1.  Bug fix:  the Abdicate option didn't work.  It caused a "divide error"
  163.     and sometimes locked up the system.
  164.  
  165. 2.  Scores files generated automatically --- SRE produces SRESCORES.ANS and
  166.     SRESCORES.TXT every time its run instead of the batch file running
  167.     SRE SCORES.
  168.  
  169. 3.  The batch file needs to be created again.  Re-Run SRINSTAL's Batch File
  170.     Setup option.
  171.  
  172. 4.  The instruction file can be sent to a file with
  173.     SRE INSTRUCTIONS /LOG /ANSI=1
  174.     to produce an ANSI instruction file (SRE.LOG), or
  175.     SRE INSTRUCTIONS /LOG /ANSI=0
  176.     to produce a non-ANSI instruction file (also in SRE.LOG).  You can
  177.     then copy SRE.LOG to another file.  This need only be done once.
  178.  
  179. What's NEW in SRE 0.970
  180. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  181.  
  182. 1.  Instantaneous petroleum price fluctuations.  This prevents one user from
  183.     taking advantage of extremely high petroleum prices.  It is also more
  184.     realistic for the game.
  185. 2.  Guerilla Warfare
  186.     Explained in the instructions to the game.
  187. 3.  Several command-line options:
  188.     A.  /ANSI=0
  189.         Forces ANSI off.  Can be used with /LOG and SCORES to produce
  190.         a non-ANSI score file.
  191.     B.  /ANSI=1
  192.         Forces ANSI on.  Can be used with /LOG and SCORES to produce
  193.         an ANSI score file.
  194.     C.  /LOG
  195.         Writes all output to a log file, SRE.LOG.  (In ANSI if ANSI is on).
  196.         You can also use this option to extract the instructions to a file
  197.         with "SRE /LOG": play the game, and view the instructions.  Then
  198.         and edit the SRE.LOG file and copy the instruction part to a
  199.         separate file.
  200.     D.  /BIOS
  201.         Uses the BIOS for output instead of direct-screen writes.  Use
  202.         this for non-compatible computers or multi-tasking systems.
  203.         You can also use this to get rid of snow on CGA systems.
  204.     E.  /NOSPECIALEFFECTS
  205.         Turns off the special effect cursors at Yes/No prompts and at
  206.         pauses.  This greatly reduces the size of the LOG file.  Also,
  207.         some modems have bufferring that continues output even after
  208.         the user has pressed a key.  If so, this option will speed up
  209.         remote game operation.  (Ask users if PAUSE immediately goes
  210.         away when they press a key or if there's a delay; if there is
  211.         a delay, use this option.)
  212.     F.  /LOCAL
  213.         For BBS door files that don't send the right message to SRDOOR
  214.         that the user is local, this option forces LOCAL play.
  215. 4.  Batch file setup inside of SRINSTAL.  You don't have to run two programs
  216.     (SRINSTAL, SETUPBAT) to install SRE --- just one.
  217.  
  218. What's NEW in SRE 0.965
  219. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
  220.  
  221. 1.  New planet types (Anti-Pollution, Petroleum)
  222. 2.  System Menu (in the Government Spending Menu)
  223.     A.  Super Lottery - Buy tickets and the game picks a winner daily
  224.     B.  Scores
  225.     C.  Check trade deals that had to be rejected because player couldn't
  226.         meet the demands
  227.     D.  Covert Operations
  228.     E.  Bank
  229.     F.  Show Status
  230.     G.  Set Tax Rate
  231.     H.  Toggle Expert Mode
  232.     I.  Abdicate
  233.     J.  Change Colors
  234. 3.  Bank available before paying planets
  235. 4.  All-new improved SETUPBAT program, that allows:
  236.     A.  Outputting the scores to a separate ANSI/text file
  237.     B.  Recording all actions of all players in a trap file
  238. 5.  A nicer-looking status bar
  239. 6.  Command line parameters:
  240.     REGISTER
  241.     Registration of the game.  If you send the registration form in,
  242.     we will send you three code numbers to you that you type in with
  243.     this option.
  244.     REREGISTER
  245.     Registration of the game if it is already registered to someone else.
  246.     BANK
  247.     Setup of the bank:  creates the bank and sets an interest rate.  This is
  248.     available in the registered version only.
  249.     RESET
  250.     Erase all players, and set options.  Options are only available in the
  251.     registered version.
  252.     SCORES
  253.     Displays only the scores.  Either run "SRE SCORES" as a door program
  254.     to allow the scores to be sent to the user directly or create a score
  255.     file with "SRE SCORES /LOG /ANSI=1 /LOCAL" and copy SRE.LOG to another
  256.     file.  ("SRE SCORES /LOG /ANSI=0 /LOCAL" for a non-ANSI score file)
  257.  
  258. (See the new instruction file for details)
  259.  
  260.  
  261.