home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / SEAMINE.ZIP / SEAMINE.INS < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1990-11-10  |  7.2 KB  |  173 lines

  1.                               SeaMine
  2.                           by Chris Allen
  3.                         Player Instructions
  4.  
  5. Environment
  6.      You are under the surface of the ocean, filled with mountainous peaks and
  7. crevices, underwater mines, and competitors.  You navigate your mother sub in
  8. the water, avoiding rocks and seeking mine stations.
  9.  
  10.  
  11. Elements
  12.      The elements of the game are:
  13.      -  Mother subs - under the direction of each player
  14.      -  Fighters - deployed from the mother sub
  15.      -  Rocks - tall mountains that block your path
  16.      -  Ores - valuable minerals retrieved from mines and sold at a port
  17.      -  Mines - sources of valuable ore
  18.      -  Cargo pods - attachments to mother subs that carry ore
  19.  
  20.      Mother subs carry ore in cargo pods from mines to ports, where they are
  21. sold for credits, the game's currency.  Mother subs can also carry fighter
  22. subs, which are used to attack opponents.  Fighters can either be
  23. left in a sector to attack other passing players, or they can be
  24. used to attack players you encounter.  You control the movement of the
  25. mother sub.  However, you cannot control the movement of fighters but
  26. deploy or retrieve them in nearly any sector waiting to attack other mother
  27. subs.
  28.  
  29.  
  30. Fighters
  31.      Fighters may be left in almost any open sector.  The Port refuses
  32. to allow any violent take-overs to take place near it for fear of being
  33. attacked, so fighters may not be left within five sectors of the Central Port.
  34.      Any player trying to enter a sector containing fighters must either
  35. attack and destroy them all, or retreat back to his old sector.
  36.      All combat in the game has a roughly 50-50 chance for each side,
  37. so expect losses equal to what you're trying to destroy.
  38.      To leave fighters in a sector, use a positive number of fighters.
  39. To pick up your fighters, drop a negative number of them.
  40.  
  41.  
  42. Mines
  43.      Each mine has an initial production level that is the number of units of
  44. an ore that it produces each day.
  45.      You can load ore onto your ship by entering a positive number of units
  46. to retrieve.  If you decide to leave units of ore in a mine, enter a negative
  47. amount to load.
  48.      You also have the option of investing credits in a mine to increase its
  49. daily production.  The number on the display in parentheses is the maximum
  50. production a mine will support for a certain type of ore.
  51.      You can also name a mine, but after a mine has been given a name once,
  52. you have to pay to rename it.
  53.      Mines can only be entered from above for docking purposes, so leaving
  54. fighters in the sector directly above a mine effectively makes you the owner,
  55. since no other player can enter the mine to remove ore or change its name or
  56. production without eliminating your fighters.
  57.  
  58.  
  59. Port
  60.      You can sell your ore at the Central Port, and use your credits
  61. to buy fighters, or more cargo pods to allow to you bring larger loads
  62. of ores back to the Port.  Prices at the Port change every day, so watch for
  63. the most valuable ore on a particular day.
  64.  
  65.  
  66. Expenses
  67.      Your expenses at the Central Port are buying fighter subs and cargo pods.
  68. Mining expenses are developing and naming a mine.  Developing a mine increases
  69. the rate of production.
  70.  
  71.  
  72. Navigation
  73.      There are two sets of navigation commands available: the arrow keys on
  74. the numeric pad, and certain letter keys on the keyboard.
  75.      Since you cannot send the "arrow" keys on the numeric pad, you must
  76. press the "num lock" key in order to transmit the 8 numbers on the arrow
  77. keys used for horizontal movement.
  78.      For vertical movement use the zero ("0") to rise in the water (i.e.,
  79. decrease your depth) and the period (".") to dive in the water (i.e.,increase
  80. your depth).
  81.      If you do not have a numeric pad (with numbers using "num lock"),
  82. then for horizontal movement you will need to use the 8 keys of:
  83.               IOP K; ,./
  84.      For vertical movement you will use the 2 keys:
  85.               [ and ]
  86.      The left bracket ("[") is used to rise, while the right bracket ("]")
  87. is used to decend.
  88.      When you first play, you are prompted for your choice, and you
  89. can change from the U)tilities menu.
  90. The game remembers which key pattern to use from game session to session.
  91.      The movement patterns for the two key patterns are in a direction
  92. from the '5' key on the numeric pad, or from the 'L' key on the keyboard:
  93.  
  94.    NW     N     NE                                  NW     N     NE
  95.       7   8   9         0 =  Up one level  = [         i   o   p
  96.     W 4       6 E                                    W k       ; E
  97.       1   2   3         . = Down one level = ]         ,   .   /
  98.    SW     S     SE                                  SW     S     SE
  99.  
  100.  
  101. Display Screen
  102.      The Sector display screen contains a lot of important information,
  103. such current coordinates and what is in adjacent sectors.  Here's a sample
  104. display screen:
  105.  
  106. Above   X . . . .   Below
  107. X X X   X . . . .   . . .
  108. X X X   X . @ . .   . . .
  109. X X X   X P . . .   . . .
  110.         X X X X X
  111. Current co-ords:   2,  2,  1
  112.  
  113. The left screen shows a 3x3 map of the sectors directly over your ship,
  114. the right screen is for the level directly below your ship, and the
  115. middle, 5x5 map is for the current level.
  116.      The coordinates displayed are for your ship, which is always in the
  117. center of the middle map, represented by the '@', but if there is something
  118. else in the current sector, then the @ will be replaced with the symbol
  119. for that character, as in the next example screen:
  120.  
  121. Above   . . . . .   Below
  122. * . .   . * . . .   * . .
  123. . . .   . . f . .   . M *
  124. . . .   . . * . .   . * M
  125.         S s . . .
  126. Current co-ords:   2,  2,  1
  127.  
  128. Display Screen Key:
  129.      @  :  Your Mother Ship
  130.      P  :  Trading Port
  131.      S  :  Mother Ship(s) of other player(s)
  132.      s  :  Another player's fighter(s) - must destroy completely
  133.            before actually entering sector
  134.      f  :  Fighter(s) that belong to you
  135.      M  :  Ore Mine - can only enter from above
  136.      *  :  Rock sector
  137.      X  :  Sector off the edge of the playing board
  138.  
  139.  
  140. Commands
  141.      Commands available from any commands prompt are:
  142.           Q   Quit this game session
  143.           R   Your Player Report
  144.           ?   Brief list of commands available
  145.           H   This instruction help file
  146.           U   Utility commands - change movement-key pattern
  147.  
  148.      Commands available during movement, in addition to the movement
  149. commands, are:
  150.           W   Who else is in this sector
  151.           D   Display sector scan again
  152.           L   Leave or pick up your fighters in this sector
  153.           A   Attack a player in this sector
  154.  
  155.      Commands available while at the Central Port are:
  156.           W   Who else is in this sector, same as in movement commands
  157.           D   Display sector scan again, same as in movement commands
  158.           B   Buy products
  159.           S   Sell ores
  160.           T   List Port Trading prices for ores and products
  161.  
  162.      Commands available while at a mine are:
  163.           L   Load or unload ore
  164.           I   Increase production of a mine
  165.           S   Status of mine: ore in storage, production levels
  166.           N   Customize a mine with a Name of your choice
  167.        0 or [ Leave mine
  168.  
  169.  
  170. Goal
  171.      Try to become the dominant player by selling ore and defeating other
  172. players.
  173.