home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / RFTM_109.ZIP / RMSYSOP.DOC < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1991-06-05  |  18.0 KB  |  367 lines

  1.  
  2.                               RUN FOR THE MONEY!
  3.                            A Horse Racing Simulator
  4.                                  version 1.09
  5.                                 by  Bob Sewell
  6.  
  7.                               Copyright (C) 1991
  8.                               All Rights Reserved
  9.  
  10.                          Documentation for the SysOp
  11.  
  12. Overview:
  13. ---------
  14.  
  15.     Run For The Money! is a horse racing game where your users can really get
  16. involved in each race, almost as if she or he were at a real track! The user
  17. can view each horse and jockey, see their strengths and weaknesses, look at
  18. the horse's past racing record, and check the odds on the horse. This lets the
  19. user make a more intelligent choice on which horse to bet. The players can
  20. look at the bets placed by the other players, and see the total bets placed on
  21. each horse. He or she can watch a "video tape" of the race(s) to see exactly
  22. how each horse performed, and view the scores of the fifteen wealthiest
  23. players, i.e., the high scores.
  24.  
  25.     As sysop, you have the option of running the race(s) once every day, every
  26. other day, or every three days. Which ever you choose, the first user to
  27. log on to RFTM! on race day automatically triggers a process that runs the
  28. race(s), calculates the scores of each player, writes the high scores files,
  29. then sets up the next race(s). This takes a little extra time, but the faster
  30. your computer, the less time this process takes. 
  31.  
  32.     This is an updated version to the original version 1.03, released January
  33. 1991. The major cause for this update is to allow systems with locked comm
  34. ports to run the game, by using the fossil driver only for communications to
  35. remote users. Other changes have been made. Please see the history file for
  36. complete details.
  37.  
  38. Commercial:
  39. -----------
  40.  
  41.     RFTM! is BonusWare, not CrippleWare, or DemoWare. The game is fully
  42. functional without being registered, and does not contain a "time-bomb". It
  43. will run one race per race day, using five of the first ten horses and jockeys
  44. in the respective .DTA files, randomly selected for that one race. Except for
  45. some hints at the beginning and end of the game, and the "user info box" that
  46. shows three possible bets, your users will not know the difference between
  47. your copy being registered or not.
  48.  
  49.     However, as an incentive for a $10 registration fee, I will send you, via
  50. U.S. mail, a registration code to be plugged into the RMCONFIG.DTA file. This
  51. code is derived by doing some off-the-wall calculations based on the SysOp
  52. names it finds in the RMCONFIG.DTA file, and, if valid, will allow three races
  53. to be held each race day instead of just one. It will also use all thirty
  54. horses and jocks to select from, rather than just the first ten.
  55.  
  56.  
  57.     This game has taken a lot of work (and nearly caused a divorce!). I hope
  58. you will find it enjoyable enough to register. I'll be a lot less grumpy about
  59. supporting it and sending out updates if you do. Use the form at the end of
  60. these docs to register. It is very important to spell your name EXACTLY as it
  61. appears in the RMCONFIG.DTA file, so that I send you the correct code. Your
  62. registration code will work for all future (if any) enhanced versions of RFTM!.
  63.  
  64. System Requirements:
  65. -------------------
  66.  
  67.     Computer: IBM Compatible PC, PC XT, PC AT, etc. with at least 512K Ram.
  68. |             RFTM! will use around 120K to run.
  69. |   Modem: Hopefully, any modem will do. This game now runs through your
  70. |          FOSSIL driver. Therefore, it should work with any comm port
  71. |          address, locked or unlocked, as this is transparent to the game.
  72. |   Fossil: This game now requires the use of a fossil driver.
  73.     Hard Disk: is preferable, but RFTM! can be run from a 360K floppy disk.
  74.     Color Monitor: You and the players must have the ANSI.SYS driver installed.
  75.                    This game depends heavily upon ANSI escape sequences,
  76.                    especially for the animated races. Improved ANSI emmulators
  77.                    should also work fine.
  78.  
  79. Setting Up RFTM!:
  80. ----------------
  81.  
  82.     The RFTMxxxx.LZH file should include the following files:
  83.  
  84.         RMONEY.EXE   - The executable program.
  85.         RMCONFIG.DTA - The initial configuration file. More on this later.
  86.         RMHORSES.DTA - Data for all thirty horses.
  87.         RMJOCKS.DTA  - Data for all thirty jockeys.
  88.         RMLOGO.SCN   - The start-up screen.
  89.         RMMENU.SCN   - The menu screen.
  90.         RMTRACK.SCN  - The race-track screen.
  91.         RMROUTES.DTA - Map, tells the horses how to navigate the track.
  92.         RMPLAYER.DOC - On-line documentation for the players.
  93.         RMSYSOP.DOC  - You're lookin' at it.
  94.  
  95.     1) Unarc these files into any subdirectory. They must all reside in the
  96. same directory! This is very important, for if any file is missing, the game
  97. will blow up in somebody's face, and put egg on your's or mine.
  98.  
  99.     Files that will be created by RFTM! are:
  100.  
  101.         RMSETUP.DTA  - Contains needed information for the upcoming race(s).
  102.         RMPLAYER.DTA - Contains info on the players, names, bets, etc.
  103.         RMRESULT.RC1 - Results and history info of the previous race #1.
  104.         RMRESULT.RC2 - Same as the above file, for race #2.
  105.         RMRESULT RC3 - Same as the above file, for race #3.
  106.         RMSCORES.ANS - High scores ANSI screen. Its path\filename is optional.
  107.         RMSCORES.ASC - High scores ASCII screen. Its path\filename is optional.
  108.         RMERROR.LOG  - Run-time errors for troubleshooting. Hopefully this
  109.                        file will never be created!
  110.  
  111.  
  112.     2) Change into the subdirectory where RFTM! resides, e.g., if you copied
  113. RFTM! into the subdirectory C:\BBS\GAMES, then at the DOS command prompt you
  114. would type:
  115.  
  116.             CD\BBS\GAMES <Enter>
  117.  
  118.     3) Run the SETUP option of RFTM!, by typing:
  119.  
  120.             RMONEY SETUP <Enter>
  121.  
  122.        The setup option will ask you for some info about your board and how
  123. you want to set up RFTM! to run. Each question has a default answer, shown in
  124. square brackets. To keep the default, just press the <Enter> key. Otherwise,
  125. type in the new information for the question and hit <Enter>. It would be wise
  126. to have your answers in mind before you run setup. The info needed will be:
  127.  
  128.         The name of your board.
  129.         Your first name. ──┬──> NOTE: The two names here will be the name
  130.         Your last name. ───┘    under which the game will be registered.
  131.                                 Make sure the spelling matches with the names
  132.                                 you registered this game under, though the
  133.                                 game is case-insensitive.
  134.         Path\filename of the ANSI high score file.
  135.         Path\filename of the ASCII high score file.
  136.         Registration code.
  137.         Frequency of race days. 1 = every day, 2 = every other day,
  138.                                 3 = every third day
  139.  
  140.     Note: For a neater appearance, use lower-case letters with caps for the
  141.           first letters in the bbs name and sysop's names, for example,
  142.           "No Particular BBS" and "Bob Sewell".
  143.  
  144.     The next step in the setup process is game initialization. If this is the
  145. first time you've set this game up on your system, you MUST answer yes to the
  146. "continue initialization?" prompt. This process will create the RMSETUP.DTA
  147. file, the three RMRESULT.RCx files, and will create the high scores files. The
  148. RMRESULT.RCx files will contain only zeros at first, until the first races are
  149. run. If you have had RFTM! running on your system already, you probably will
  150. want to skip this step, as it will create totally new races that will not match
  151. the ones that your users have already placed bets on. Hit the <N> key to just
  152. say no. If you hit yes instead, and wipe out the races that your users have
  153. bets on, you'll need to manually delete the RMPLAYER.DTA file and let the
  154. players start from scratch.
  155.  
  156.     If you've been running RFTM! for a while and decide to register it, you'll
  157. need to run the setup process again to enter your registration key-number into
  158. the RMCONFIG.DTA file. Just hit <Enter> to default through all the prompts
  159. except the "Registration Code" prompt. If your code contains letters of the
  160. alphabet, you may use upper- or lower-case letters. RFTM! is case-insensitive.
  161.  
  162.  
  163. Running RFTM!:
  164. -------------
  165.  
  166.     To run RFTM!, change into the subdirectory where the program resides, and
  167. type (or have your batch file do it):
  168.  
  169.        RMONEY <option> [fossil switches]
  170.  
  171.     where <option> can be one of six arguments:
  172.  
  173.     SETUP                    - The game setup we've already discussed.
  174.     LOCAL                    - To run RFTM! from outside the BBS environment.
  175.     X:\PATHNAME\PCBOARD.SYS  - The complete path\filename to your pcboard.sys
  176.                                file. NOTE! This game only reads pcboard.sys
  177.                                files that are PCBOARD 14, not 12!!!
  178.     X:\PATHNAME\DORINFOx.DEF - The complete path\filename to your dorinfox.def
  179.                                file.
  180.     X:\PATHNAME\CALLINFO.BBS - The complete path\filename to your callinfo.bbs
  181.                                file.
  182. |   X:\PATHNAME\DOOR.SYS     - The complete path\filename to your door.sys
  183. |                              file. NOTE: This is the drop file produced by
  184. |                              GAP bbs.
  185.  
  186. |   and [fossil switches] can be one of the following two:
  187.  
  188. |   /INIT - forces the game to initialize the modem. The game will not do this
  189. |           by default. Unless this option is specified, it will assume the
  190. |           fossil has not been de-initialized when you bbs drops to DOS.
  191.  
  192. |   /CTS  - tells the modem to use CTS/RTS hardware handshaking. If you need
  193. |           to use this option, you MUST use the /INIT as well.
  194.  
  195. |   /B:xxxxx - the baud rate your modem is locked at. This option is probably
  196. |              not needed, but I threw it in anyway. If you find you must use
  197. |              it, then you MUST use the /INIT option also.
  198.  
  199. |   NOTE: Bulletin board software and modems are not created equally. If your
  200. |         users get garbage when running this game, try different combinations
  201. |         of the above fossil switches until it works.
  202.  
  203.     This game only recognizes version 14 PCBOARD.SYS file, the DORINFOx.DEF
  204. format from QuickBBS/Remote Access, CALLINFO.BBS from Wildcat! BBS, and
  205. DOOR.SYS from GAP Bulletin Board System, for reading the user information from
  206. your board. If your BBS software doesn't write one of the above, use a
  207. converter program to generate one. These converter programs can be found almost
  208. anywhere. Just make sure it can read your software's user file and be able to
  209. write one of the four formats of user-info files listed above.
  210.  
  211.  
  212.  
  213.     Example #1: Your system uses the DORINFOx.DEF format for it's user files,
  214. and it writes it into a directory called C:\BBS\USER. When a user chooses to
  215. run RFTM! from your board, your board should exit and execute a batch file
  216. similar to the following:
  217.  
  218.   CD\BBS\GAMES                     ; change to the games subdirectory.
  219.   RMONEY C:\BBS\USER\DORINFO1.DEF  ; run RFTM!, telling it what user-file
  220.                                    ; to use and where to find it.
  221.   CD\                              ; change back to the root directory.
  222.   EXIT                             ; exit DOS shell to the bulletin board.
  223.  
  224.     Example #2: Your bbs drops the DOOR.SYS file into a directory called
  225. E:\GAP, you have the RFTM! files in D:\DOORS\RFTM, and your modem is locked at
  226. 19200 baud. Your bbs menu might exit to DOS and execute the following batch
  227. file:
  228.  
  229.   D:                                     ; make drive D: the default drive.
  230.   CD\DOORS\RFTM                          ; change to the rftm directory.
  231.   RMONEY E:\GAP\DOOR.SYS /INIT /B:19200  ; call RFTM!, giving it the pathname
  232.                                          ; to the user drop file, telling it
  233.                                          ; to initialize the fossil at 19200.
  234.   CD\                                    ; change to the root directory.
  235.   E:                                     ; go back to the E: drive.
  236.   EXIT                                   ; exit DOS shell to your bbs.
  237.  
  238.     Of course, these batch files will need modifying for use on your system,
  239. but it'll give you the basic idea. RFTM! is case-insensitive as far as the
  240. command line goes. Typing in "RMONEY Local" is the same as "RmOnEy LoCaL".
  241.  
  242.  
  243. Questions and Answers:
  244. ----------------------
  245.  
  246.     Q. When I get my Registration Code, does it matter when I put it into my
  247.        RMCONFIG.DTA file?
  248.  
  249.     A. No. If the players already have bets on the current race when you enter
  250.        your code, the game will recognize that it can now run three races, but
  251.        it will only operate on the current race until the next race day. At
  252.        that time, it will set up three races that your user can bet on, but
  253.        before that time, their bets on the current race will not be affected.
  254.  
  255.     Q. What is the final object to this game?
  256.  
  257.     A. The object is for the players to try to out-score the other players.
  258.        The scores are cleared on the first race day of each month, and the
  259.        high scorer for that month is recognized in the high scores bulletin.
  260.        On the first race day of each year the horse histories are cleared.
  261.  
  262.     Q. Can I manually alter the RMCONFIG.DTA file with a text editor?
  263.  
  264.     A. Sure! Just keep everything in the proper order that RFTM! expects, and
  265.        you shouldn't have any problems.
  266.  
  267.     Q. Can I edit any of the other data files?
  268.  
  269.     A. Yes, and no. While you can get away with changing the names of the
  270.        horses and jockeys, don't mess around with the numbers that follow the
  271.        names, or unpredictable things might happen! If you get into trouble by
  272.        altering any of the data, just restore them from the original
  273.        RFTMxxxx.ZIP file. NOTE: If you do change the horse's and/or jock's
  274.        names, keep the horse's names at 16 characters or less, and the jockey's
  275.        at twelve characters or less.
  276.  
  277.     Q. Where can I get updates to this game?
  278.  
  279.     A. Since I don't run my own board, I get local sysops to hatch this thing
  280.        out onto the Door Distribution System. It can be Freq'd from Strawberry
  281.        Fields BBS, 1:116/6000, and The RX Shop, 1:116/5000, both at HST speeds.
  282.  
  283.     If you have other questions, or comments, write me or call me voice at:
  284.  
  285.               Bob Sewell            (615) 391-4221
  286.               5200 Dove Trail       after 5:00pm weekdays (CST)
  287.               Hermitage, TN 37076   9:00am to 9:00pm weekends (CST)
  288.  
  289.     You may also reach me for questions or comments through the DoorWare echo,
  290.     or the DDS echo, thanks to Glen Harness and Strawberry Fields BBS.
  291.  
  292.     If you have problems, please make sure you have read all of this
  293.     documentation before you call or write me. You may find the answer here,
  294.     and will save me some time, and yourself some long distance phone charges.
  295.  
  296.  
  297. Special Thanks:
  298. ---------------
  299.  
  300.     I'd like to thank the following people who helped me in different ways to
  301. get this, my first on-line game, off the ground:
  302.  
  303.     John Sewell,  my brother, who's knowledge of statistical mathematics and
  304.                   endless patience with me helped me to understand the formulas
  305.                   which give the odds on the horses.
  306.     James Fair,   sysop of The Fishing Hole, for suggestions, technical help
  307.                   with bulletin board door files, for letting me (ab)use his
  308.                   BBS by testing my program there, and for aid in distribution.
  309.     Glen Harness, sysop of Strawberry Fields, for allowing me to test this
  310.                   game on his board (more abuse), for many excellent
  311.                   suggestions, and for aid in distribution.
  312.     Steve Barber, sysop of The Gamer's Connection, for testing this game on
  313.                   his board (yet more abuse), and for suggestions.
  314.     Robert McCullough, sysop of the Workbench BBS, for technical help and text
  315.                   files that answered a lot of questions about door programs.
  316.     Neal McClain, Jason Bennett, Charles Ligon, Jack Smith, Danny Mingle for
  317.                   technical help with BBS software and door programs.
  318.     A host of others for suggestions, comments, and help with the testing.
  319.  
  320. Warranties:
  321. -----------
  322.  
  323.     The author gives no warranties, neither expressed nor implied, regarding the
  324. use of this software, or the suitability of this software for any purpose for
  325. which the user may operate the software. The author assumes no liability for
  326. any damages resulting from the use of this software, or the inability to use
  327. the software, even if the author has been advised of the possibility of such
  328. damages.
  329.  
  330.     You are free to copy and distribute this software and the files which
  331. accompanies it in unmodified form, as long as no monies are charged for this
  332. distribution, except for a reasonable fee to cover the cost of the media and/or
  333. shipping costs.
  334.  
  335.  
  336. Registration:
  337. -------------
  338.  
  339.     To register, just fill out this form and send it, along with a check or
  340. money order for $10 written to Bob Sewell, at the address listed on the
  341. previous page.
  342.                         - Detach on the dotted line -
  343. -------------------------------------------------------------------------------
  344.  
  345.     Bob, my users and I find your Run For The Money! 1.09 program amusing
  346. enough to send $10 for my personal Registration Code number, so we can race
  347. more horses and more races. Please send it to:
  348.  
  349. Name: ___________________________________
  350.       (Spelling MUST MATCH the name in your RMCONFIG.DTA file)
  351.  
  352. Street Address: _____________________________________________  Apt.# _________
  353.  
  354. City, State, Zip Code: _______________________________________________________
  355.  
  356. Bulletin Board Name: ____________________________________
  357.  
  358. FidoNET mail Address: ______________
  359.  
  360. Comments, critiques, and or suggestions (all are welcome!) ___________________
  361.  
  362. ______________________________________________________________________________
  363.  
  364. ______________________________________________________________________________
  365.  
  366. ______________________________________________________________________________
  367.