home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / MCRACE20.ZIP / MCRACE.DOC < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1991-11-07  |  21.0 KB  |  411 lines

  1.  
  2.  
  3.  
  4.                                    McRace 2.0
  5.                               Motor City Dragstrip
  6.                     Copyright 1990,1991 by Motor City Software
  7.                                All rights reserved
  8.  
  9.  
  10.  
  11. ╒═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╕
  12. │░░░░░░ LICENSING INFORMATION ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│
  13. ╘═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╛
  14.  
  15. This program is not Freeware.  This is SHAREWARE which means it is user-
  16. supported software.  If you use this program for more than 30 days, you are
  17. required to register or remove it from your system.  The registration fee is
  18. a mere $15.00 and is not a lot to ask.
  19.  
  20. The concept works only with your support.  If you find that you can use this
  21. program, then a registration fee of $15.00 * U.S. FUNDS * will help defray the
  22. development cost and encourage the authorship of other programs that might be
  23. useful to you.  A  Registration Form for this purpose is included with the
  24. distribution archive and is called REGISTER.??? where ??? is one of the
  25. countries which have a registration site.
  26.  
  27. Motor City Dragstrip was written by John Parlin and is Copyrighted 1990,91 by
  28. Motor City Software and all rights are reserved.  You may copy this program
  29. and documentation for backup purposes.  You also may copy and share UNMODIFIED
  30. copies of the program package, providing that the copyright notice is
  31. reproduced and included on all copies.
  32.  
  33. You may not sell the product for a fee and/or distribute the product
  34. along with other products without expressed written permission from Motor
  35. City Software, nor may you modify or remove the Copyright Notice from the
  36. program or the documentation.
  37.  
  38. Comments, suggestions and bug reports are welcome.  If you have any, you
  39. should contact one of the Motor City Software Support Systems listed below.
  40.  
  41.  
  42. Sysop Name           Location               Phone           Net Address
  43. ----------           --------               -----           -----------
  44. Rod Hancock          Oshawa, Ont. Can.      (416) 579-6318  1:229/418
  45. Jeff Wilson          Bowmanville Ont Can.   (416) 623-5148  1:229/414
  46. Peter Kling          Albany NY USA          (518) 437-1267  1:267/169
  47. Denis Bennet         Faversham Kent UK      +44-795-538359  2:440/11
  48. Peter Janssens       Venray Netherlands     +31-4780-12428  2:512/1
  49. Terry Harvey         Burwood NSW Australia  +61-2-7453500   3:712/704
  50.  
  51. We also have a VOICE support line.  If you have any problems which require
  52. immediate help, feel free to call us.
  53.  
  54. Motor City Software
  55. Oshawa Ontario Canada
  56. (416) 579-3256  (9am - 5pm)  VOICE ONLY
  57.  
  58.  
  59. If you're reporting a bug, please give as much detail as possible about the
  60. problem you are experiencing so that it can be duplicated and fixed.
  61.  
  62.  
  63.  
  64. ╒═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╕
  65. │░░░░░░ INTRODUCTION ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│
  66. ╘═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╛
  67.  
  68. Motor City Dragstrip is an online door program for RemoteAccess*, QuickBBS*
  69. and other BBS packages that create an RBBS-style DORINFOx.DEF drop file and
  70. use a FOSSIL driver for communications.
  71.  
  72. The game challenges players to achieve the highest monthly score possible
  73. through a series of races.  Players race against computer opponents such as
  74. Leadfoot Larry, Bo Nose, Harry Scarey and others.
  75.  
  76. The player with the most amount of money for the month is the winner and has
  77. his or her name displayed as the "last month's high scorer" throughout the
  78. next month's play, along with the second and third place winners.
  79.  
  80. Motor City Dragstrip runs fine as a type 7 door.  User time remaining, user
  81. inactivity and carrier detect are all tracked from within the program.  If
  82. DesqView is detected, the DesqView video buffer will be utilized.
  83.  
  84. Although Motor City Dragstrip does not require players to have ANSI graphics
  85. turned on, those who do will benefit by being able to watch the race progress
  86. on a full-screen, ANSI graphic dragstrip.
  87.  
  88. This program will work on multiline systems as well as single line systems.
  89. The configuration file MCRACE.CFG is shared by all nodes in a multiline
  90. configuration.
  91.  
  92. ╒═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╕
  93. │░░░░░░ INSTALLATION ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│
  94. ╘═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╛
  95.  
  96. IMPORTANT:  If you are running a previous release of Motor City Dragstrip,
  97.             be advised that command line parameters are no longer accepted
  98.             with the only exception being the path to DORINFO1.DEF.  All
  99.             configuration parameters are edited via the setup program
  100.             RACEFIG.EXE (see below).
  101.  
  102. McRace is a very simple game.  It allows the Sysop to customize many of the
  103. game settings such as maximum number of daily races, maximum number of daily
  104. gambles, maximum amount per wager, cost of crew members, and more.  This is
  105. done through the use of the Motor City Dragstrip setup program, RACEFIG.EXE.
  106. This utility creates a configuration file called MCRACE.CFG which Motor City
  107. Dragstrip looks for at program startup.
  108.  
  109. To use the setup utility, change to the directory containing the Motor City
  110. Dragstrip files and enter the command RACEFIG.  Default values will be
  111. created and may be edited by selecting the items you wish to change from the
  112. bounce bar menu.  A list of the items you can edit is as follows:
  113.  
  114. Menu Item                       Description
  115. ---------------------------     ----------------------------------------------
  116. Maximum Daily Races             This is the maximum number of races that
  117.                                 players may have per day.  Valid entries are
  118.                                 5 to 99.  The default setting is 15.
  119.  
  120. Maximum Daily Wagers            This is the maximum number of times that
  121.                                 players may wager per day.  Valid entries are
  122.                                 1 to 99.  The default setting is 5.
  123.  
  124. Maximum Wager Amount            This is the maximum dollar amount that may be
  125.                                 gambled, per wager.  Valid entries are 100 to
  126.                                 1,000,000.  The default setting is 100,000.
  127.  
  128. Crew Paycheck Amount            Each time a player enters the game on a new
  129.                                 day, crew members expect to get their
  130.                                 paychecks.  Here, you can specify how much
  131.                                 money each crew member receives per paycheck.
  132.                                 Valid values are 100 to 5,000.  The default
  133.                                 setting is 1,000.
  134.  
  135. Crew Member Cost                This is the dollar amount cost of hiring crew
  136.                                 members.  Valid entries are 500 to 10,000.
  137.                                 The default setting is 2,500.
  138.  
  139. Purchase Extra Turns            If this field is set to ON, players are
  140.                                 allowed to purchase extra turns once they have
  141.                                 used their daily turns.  The cost of an extra
  142.                                 turn is half that of the race value which is
  143.                                 determined by the player's ranking.
  144.  
  145.                                 If this field is set to OFF, players are not
  146.                                 allowed to purchase extra turns.
  147.  
  148. Status Bar Setting              If this field is set to ON, the local status
  149.                                 bar is displayed.  If set to OFF, the status
  150.                                 bar is supressed.
  151.  
  152. High Speed Modem Setting        This field should be set to ON if you are
  153.                                 using at least one high speed modem on your
  154.                                 BBS.  In other words, if you have a single
  155.                                 line system with a high speed modem or a
  156.                                 multiline system with at least one high speed
  157.                                 modem, this should be set to ON.  Otherwise,
  158.                                 it should be set to off.
  159.  
  160. Once RACEFIG.EXE has been executed, Motor City Dragstrip can be run in the BBS
  161. system directory or in a directory of its own.  If you choose to run it in a
  162. separate directory, you must specify one command line parameter when executing
  163. MCRACE.EXE, and that is the path to DORINFO1.DEF.  For example, you might call
  164. Motor City Dragstrip as a type 7 which in turn calls a batch file:
  165.  
  166. Type 7 command line:
  167.  
  168.  *C /c \RA\PLAYRACE.BAT
  169.  
  170. PLAYRACE.BAT:
  171.  
  172.  CD \RA\DRAG
  173.  MCRACE \RA\
  174.  CD \RA
  175.  
  176. In the above example, the Motor City Dragstrip program files are in a
  177. directory called \RA\DRAG.  When executing the program, the path to
  178. DORINFO1.DEF is specified as a command line parameter ( \RA\ ).
  179.  
  180. Or, if you are running Motor City Dragstrip from the BBS system directory,
  181. no batch file is needed:
  182.  
  183. Type 7 command line:
  184.  
  185.  MCRACE.EXE
  186.  
  187. That's all there is to installing the Motor City Dragstrip door.
  188.  
  189. Restarting a Game:
  190.  
  191. At any time you can restart a monthly tournament by deleting the file
  192. MCRACE.DTE.  The Motor City Dragstrip will do the rest.
  193.  
  194.  
  195. ╒═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╕
  196. │░░░░░░ THE PIT MASTER MAINTENANCE UTILITY ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│
  197. ╘═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╛
  198.  
  199. The program PITMAST.EXE is a utility which can run in standalone mode.  This
  200. program should be run as a maintenance task on your BBS.  Pit Master will
  201. read through the driver roster searching for dragsters that have no tire
  202. tread or empty fuel tanks.
  203.  
  204. When a dragster is found that has no tire tread or an empty fuel tank, Pit
  205. Master will change the tires and/or top off the fuel tank and charge the
  206. player for the cost of tires and/or fuel, if the player has that much money
  207. available.
  208.  
  209. This utility makes it possible for the Sysop to keep the player-versus-player
  210. action going, even when some players do not frequent the game door to keep
  211. their dragsters in running condition.
  212.  
  213. NOTE:  Pit Master will not perform these maintenance tasks on players who
  214.        have a wrecked dragster or blown engine.
  215.  
  216. The Pit Master program accepts no command line parameters.  It must be run
  217. from the same directory that contains the Motor City Dragstrip program files.
  218. No user interaction is required, so the program can be run during regular
  219. BBS system maintenance routines.
  220.  
  221.  
  222. ╒═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╕
  223. │░░░░░░ SUPPORT FILES ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│
  224. ╘═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╛
  225.  
  226. The following is a list of files related to the operation of this program.
  227. It is noted whether or not the file is absolutely required in order for the
  228. program to run.
  229.  
  230.  Filename       Required   Description
  231.  ------------   --------   --------------------------------------------------
  232.  MCRACE.EXE       Yes      The main progam executable.
  233.  
  234.  RACEFIG.EXE      Yes      This is the setup utility executable.
  235.  
  236.  PITMAST.EXE      No       This is the Pit Master driver maintenance utility.
  237.  
  238.  MCRACE.CFG       Yes      This is the configuration file created by
  239.                            RACEFIG.EXE which holds the game configuration.
  240.  
  241.  TRACK.ANS        Yes      This is the ANSI graphic race track
  242.  
  243.  MCRACE.ANS       No       This is an ANSI file that is displayed to users,
  244.                            only if it exists, when the program is started.
  245.  
  246.  MCRACE.ASC       No       This is an ASCII text file that is displayed to
  247.                            users when the caller does not have ANSI graphics
  248.                            enabled or when the MCRACE.ANS file does not
  249.                            exist.
  250.  
  251.  MCRACE.DRV       Yes      This is an ASCII text file that contains a list
  252.                            of opponent driver names.  You may edit this list
  253.                            of names, chosing your own driver names.  The
  254.                            only limitations being that a driver name may not
  255.                            be more than 18 characters long and this file may
  256.                            not contain more than 100 driver names.  Also,
  257.                            there must be NO BLANK LINES within this file. Each
  258.                            line must contain an opponent driver name.
  259.  
  260.  MCRACE.NUM       No       File created and used by the program to track the
  261.                            last driver number used.  This is so that McRace
  262.                            knows which driver name to use next.
  263.  
  264.  MCRACE.DTE       No       This is the McRace date file.  This is the file
  265.                            McRace uses to determine when the end of month
  266.                            has arrived.
  267.  
  268.  MCRACE.HSC       No       This file contains the last month's high scorer
  269.                            statistics.
  270.  
  271.  MCRACE.DAT       Yes      This is the McRace player data file.  If it does
  272.                            not exist, McRace will create it.
  273.  
  274.  MCRACE.DOC       No       This documentation.
  275.  
  276.  MCRACE.HLP       Yes      The online Instructions file.
  277.  
  278.  MCRACE.LOG       No       This is an ASCII text log of player activity.
  279.                            It is intended for your viewing pleasure.
  280.  
  281.  MCRACE.SCR       No       This is an ASCII text file containing the current
  282.                            top-15 player scores.  This file may be viewed by
  283.                            other programs or from a BBS menu, for example.
  284.  
  285.  RACE_ERR.LOG     No       This is an ASCII text file created by McRace when
  286.                            an error is encounted.  If this file exists, it is
  287.                            intended for your viewing pleasure.
  288.  
  289. ╒═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╕
  290. │░░░░░░ PLAYING THE GAME ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│
  291. ╘═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╛
  292.  
  293. Welcome to the wild-n-crazy world of BBS drag racing and the Motor City
  294. Dragstrip.   The Motor City Dragstrip is located just south of that hot spot
  295. where you used to neck in the back seat as a teenager.  Back then, you could
  296. hear the roar of the engines even over the hot and heavy breathing.  But today,
  297. you're right there, in the cockpit of your very own dragster.  Well... okay,
  298. so it's a computer keyboard and monitor but you feel like you're right there.
  299. Ahem...  On with it then.
  300.  
  301. The object of the game is obvious.  Players try to win as much money as
  302. possible to obtain the highest score.  Oh sure, there's nothing to it, right?
  303. Wrong!  Obstacles get in the way from time to time.  Like getting started
  304. trying to turn a profit.  Tires and fuel aren't exactly cheap (especially at
  305. this track!) and since you're burning rubber at every start, one set of tires
  306. will only carry you through 3 races.  Fuel is another story.  The bigger your
  307. engine, the more fuel that is consumed.
  308.  
  309. Yet these aren't even the major obstacles.  They're just a fact of racing.
  310. Other obstacles lay waiting.  A vandal might get into the trailer at night
  311. and slash your dragster's tires.  The track security is on duty 24 hours a
  312. day.  But, since they're paid a measley $4.25 an hour, they tend to sleep or
  313. spend the night drinking and looking at girly magazines.  A crew member may
  314. have found a better job since you last raced (and that's not hard).  These two
  315. obstacles are ones that are run into from time to time when a player enters
  316. this game door.
  317.  
  318. There are other obstacles too.  Players are only human and as such, tend to
  319. blow their engines once in a while.  The computer opponents are no angels
  320. either and may also blow their engines, which would be to the player's
  321. advantage.  Players may also find themselves swirving into the wall in order
  322. to avoid striking a drunken fan on the track.  Or running into oil slicks and
  323. wiping out.  Or even blowing an axle which also causes a crash.  But, rest
  324. assured, the computer opponent can also crash and even run out of gas allowing
  325. his opponent an easy win.
  326.  
  327. But watch out!  Be careful not to attempt to race with an empty fuel tank
  328. or shot tires.  This will always ask for trouble (and get it).
  329.  
  330. False starts are another obstacle to watch out for.  If you 'red light' you
  331. lose the race.  But don't fear, if your opponent 'red lights' you win the
  332. race and the money!  The trick is to press any key as soon as you see that
  333. green light!  Once you have the green light, you must start the race by
  334. pressing a key.  If you press before the green light, you'll 'red light'
  335. and lose.  If you wait too long (more than a couple of seconds) your
  336. engine will rev too high and blow.
  337.  
  338. Yes, and other little obstacles lay waiting.  But I won't reveal any more
  339. of them here.  I'll let you find them for yourself.  After all, that's
  340. half the fun.
  341.  
  342. The fans in the stands will more than likely voice their opinions of your
  343. driving from time to time.  But you have to understand how fans get after
  344. a few big-gulp cups of beer.
  345.  
  346. You'll be stopping by Pit Row quite a bit to change tires, top off the fuel
  347. tank, buy a new engine, and more.  You'll find that it takes a certain number
  348. of pit crew members to perform the different tasks in the pit.  It's typical
  349. to find that a crew member might quit if you work him too hard.  What can I
  350. say?  These American union-shop employees are pretty adamant about how much
  351. abuse they'll take.  But one thing is certain; if you put 5 crew members to
  352. work on a job that should only take two, they will get the job done faster!
  353.  
  354. Another note about crew members is that they don't come cheaply.  When your
  355. racing team is initialized you'll be given a skeleton crew.  If you care to
  356. hire any additional crew members, you'll find they will cost you some bucks.
  357. The SysOp may define how much it will cost to hire crew memebers.  The SysOp
  358. also defines how much each crew member gets paid each paycheck.  Crew members
  359. receive a paycheck each time you enter the game on a new day.  When you enter
  360. the game on a new day, your crew members will want their paychecks.  But don't
  361. worry, the game will take care of that for you.
  362.  
  363. The Motor City Dragstrip uses one parts shop and one parts shop only.  That
  364. parts shop is Parts 'R' Us and they don't give a very good price for core
  365. parts.  What's worse is that they don't give any credit for wrecked parts,
  366. although they will be glad to laugh at you, take it off your hands, and sell
  367. it for scrap.  Just the good old American business that we've come to expect.
  368.  
  369. Your opponents will vary.  There are computer opponents such as Leadfoot
  370. Larry, Harry Scarey, Rick Rachet, along with a host of others.  These guys
  371. drive anything the computer feels like giving them.  From V-6's to Super-
  372. charged Hemi's.  But you can also race against human opponents.  If you
  373. chose to do so, the computer will run through the driver roster searching
  374. for a qualified opponent.  The computer will then run through the list of
  375. qualified opponents, giving you the opportunity to choose one.  Qualified
  376. opponents are players who have the necessary equipment.  You know, like a
  377. dragster, an engine, tires, and fuel.  If your opponent wins a race, your
  378. opponent will be awarded a purse according to his ranking.  Also, your
  379. opponent's tire and fuel status changes accordingly.  So be careful.  You may
  380. be helping the other guy out by challenging him.
  381.  
  382. If all this wasn't exciting enough, players can also place bets on their
  383. races.  The BBS System Operator may define the maximum number of times players
  384. may gamble each day.  The track's betting limit is defined by the System
  385. Operator (up to $1,000,000 per wager).  So if you place a bet and win the
  386. race, the track will pay you back the amount of money that you bet and match
  387. it for 2 to 1 odds. If you lose the race, the track will glady keep your
  388. wager.  But watch out!  You don't know who is going to be assigned in the
  389. lane next to yours until race time, so it's sort of a blind bet.
  390.  
  391. At the beginning of each month, all player scores are reduced back to 0 and
  392. the game begins again.  The player with the highest score will have his/her
  393. name and score displayed to players throughout the following month's
  394. competition.
  395.  
  396. ╒═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╕
  397. │░░░░░░ PLAYER RANKINGS ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│
  398. ╘═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╛
  399.  
  400. As a player, your ranking progresses throughout the game according to the
  401. amount of money you have.  The higher your ranking, the more money a race is
  402. worth, should you win.
  403.  
  404.              AMOUNT OF MONEY       RANKING           RACE VALUE
  405.              -------------------   ---------------   ----------
  406.              $0       - $ 99,999   BEGINNER             $ 5,000
  407.              $100,000 - $249,999   NOVICE               $10,000
  408.              $250,000 - $999,999   ADVANCED NOVICE      $25,000
  409.              $1,000,000 or more    DRIVING ACE          $50,000
  410.  
  411.