home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / LABY14.ZIP / INSTRUCT.LAB < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1979-12-31  |  17.7 KB  |  317 lines

  1.  
  2. --------------------- Labyrinth Instructions -------------------------
  3.                       ======================
  4. OBJECT: The object of the game is to be the first player to earn
  5.   150,000 points.  This can be done by traveling through the
  6.   labyrinth, getting treasures that are found, battling other
  7.   characters to improve experience, selling treasures for gold,
  8.   buying armor to improve defense and drinking potions to improve
  9.   strength.
  10.  
  11. THE DIGITAL BULLY:  This Labyrinth is owned by the Digital Bully.
  12.   He is a flat-topped tough guy who occasionally runs around the
  13.   maze and steals the posessions of the players after beating them
  14.   up a bit.  However, he can sometimes be stopped.  You can use a
  15.   bomb against him but it would sometimes be wasted if he is just
  16.   running by.  Sometimes you get lucky and his mugging attempt will
  17.   fail.  If so, he'll drop 1-10 of every item, except bombs, into
  18.   the room.  If you win the game, by reaching 150,000 points, the
  19.   Digital Bully will get upset and cry.
  20.  
  21. MOVING:  To move around the labyrinth, the directional commands of
  22.   N,S,E,W are used.  If you would like to move north, simply type
  23.   "N" and hit return.  Of course, there must be an exit in that
  24.   direction for you to go that way.  If you are unsure of the exits,
  25.   use the "L" command to Look at the room.
  26.  
  27. MAPPING:  Mapping is done for you as you go from room to room.  To
  28.   see the map of where you've been so far, use the "M" command.
  29.   If you are chased into an unfamiliar part of the maze, the rooms
  30.   will not be mapped.
  31.  
  32. TURNS LEFT:  The number of turns left lets you know how many more
  33.   times you can move.  The only action that will decrease your turns
  34.   left is a move.  The number of turns left can be increased by
  35.   drinking potions.  (see POTIONS for more)  If you run out of turns,
  36.   you can't move any more.  You also won't be able to play again
  37.   that day.  If you quit before you run out of turns, you may log on
  38.   again the same day and use the rest of your turns.  However, you
  39.   get a maximum of 3 plays per day, regardless of how many turns you
  40.   have left.
  41.  
  42. YOUR STATS:  If you would like to look at your personal statistics,
  43.   use the "Y" command.  This action will give you a display of
  44.   information about Yourself.
  45.  
  46. TREASURE:  As you move from room to room you are likely to find some
  47.   treasure.  To pick the treasure up, use the "G" command for
  48.   Get treasure.  The treasure will be removed from the room and
  49.   added to your posessions.  You will want to "T"rade your treasures
  50.   in for gold when you find a MERCHANT so that you can improve your
  51.   armor and strength.  One treasure you may find is a POTION.  You
  52.   may either drink the potion or sell it for the displayed price in
  53.   a merchant's room.  (see POTIONS for more)  Another treasure you
  54.   may encounter is a BOMB.  (see BOMBS for more)
  55.     Also, if a player retreats in a battle, he/she may drop some
  56.   treasure and the victor of the battle can gain posession of it.
  57.   Treasure can be dropped with the "J"unk items command.  This would
  58.   be useful for gaining the more valuable items or to keep the Digital
  59.   Bully from stealing what you have.
  60.  
  61. MERCHANTS:  Some of the rooms in the labyrinth will contain MERCHANTS.
  62.   These are non player characters who will buy your treasures and
  63.   sell you armor and potions if you desire.  The prices are displayed
  64.   when you activate the "L"ook command.  The prices change at the
  65.   start of each day and remain the same until the next day.  Whether
  66.   you buy or sell Potions, the price will be the same as the price
  67.   that is posted.  One tip may be to sell when the price is high and
  68.   buy when the price is low.  Armor can not be sold.
  69.  
  70. POTIONS:  Potions are very helpful.  You can obtain potions either by
  71.   buying them from a merchant or finding them during your travels.
  72.   However, finding potions is a rare occasion.  To use a potion, simply
  73.   press "P" and hit return.  You will then be asked how many potions
  74.   you would like to drink.  You have the option to choose 0 if you
  75.   change your mind about drinking them.  When you drink a potion, there
  76.   is an 80% chance that you will gain between 1 and 10 hit points per
  77.   potion.  Each potion will have a 20% chance of adding turns instead
  78.   of hit points.  You never know how many hit points or how many turns
  79.   will be added.  Each potion will add one or the other, not both.
  80.   You can also sell your potions if you are trying to earn enough gold
  81.   to improve your armor.  You can drink ALL your potions with the
  82.   "P!" command.
  83.  
  84. ARMOR:  The only way to obtain armor is to buy it from a MERCHANT.
  85.   To buy armor, use the "U" command for Upgrade armor.  If you
  86.   have enough gold and there is a merchant in the room, you can
  87.   upgrade your armor.  Your gold will be decremented accordingly.
  88.   The price can range from 3000 to 8000 gold pieces.  Armor is needed
  89.   to help defend against attacks.  The higher your armor, the lower
  90.   your opponent's chances of hitting.  The only way you can lose
  91.   armor is to have a bomb explode on you.  (see BOMBS for more)
  92.   Armor will protect you against bombs as well.  When a bomb explodes
  93.   on you, you will lose (50 - ArmorType) percent of your hit points.
  94.   You will also lose 1 armor type every time a bomb explodes on you.
  95.  
  96. STRENGTH:  Your strength is determined by your number of Hit Points.
  97.   Strength can be improved by drinking potions that add hit points.
  98.   Strength can be decreased by getting hit in a battle, by getting
  99.   tired in a battle, or by having a bomb explode on you.  Each time
  100.   you get hit in a battle, you will lose 1 hit point.  Every time
  101.   you get tired in a battle, you will lose 1 hit point.  If you have
  102.   a bomb explode on you, you can lose up to 50% of your hit points.  Your
  103.   strength is calculated as (Hit Points/20).  Strength improves your
  104.   chances of hitting an opponent in a battle.  If you reach 0 hit
  105.   points, you will die.  If you die you can play again the next day
  106.   and revitalize your character.
  107.  
  108. EXPERIENCE:  Experience is very important in this game.  Experience
  109.   improves your chances of both hitting an opponent and avoiding
  110.   an opponents hit against you.  Experience is hard to earn but you
  111.   rarely lose it.  You earn experience through battling with other
  112.   players.  The amount of experience you earn is determined by how
  113.   hard it is to hit your opponent.  The number of hits you earn is
  114.   calculated by:
  115.     (Opponents Experience + Armor) / (Your Experience + Strength)
  116.   If you miss you are awarded 1/2 of what you would earn for a hit.
  117.   A retreat attempt will earn you 1/4th of what you would earn for a hit.
  118.   Experience is calculated by (Hits/50).
  119.   The only way you can lose experience is by attacking a player whose
  120.   score is more than 20,000 points below your own or by being chased
  121.   if you are the bounty target.
  122.  
  123. BOMBS:  Bombs are a very nasty treasure.  They are activated by a
  124.   player entering a room that contains a bomb.  If you activate a
  125.   bomb, you are instructed to choose a number from 0 to 7.  If you
  126.   guess the right number, you will deactivate the bomb and you can
  127.   carry it around with you.  To drop the bomb, use the "!" command.
  128.   However, if you guess wrong, you will lose up to 50% of your hit
  129.   points and up to 2 armor.  You can NOT be killed by a bomb.  If you
  130.   only have 1 hit point, the bomb will deduct 0 hit points from you.
  131.   The reason for having bombs is to try to keep some players from
  132.   becoming so huge, nobody can touch them.  If you are lucky enough
  133.   to log on and see a bomb already in your room, you can pick it up
  134.   without having to deactivate it.  You may also use a bomb in a
  135.   battle if you have one.  When you are about to engage in battle and
  136.   before you exit the game, you will be prompted as to whether or not
  137.   you wish to use a bomb in a battle.  If you say yes, as soon as a
  138.   battle starts, you will drop the bomb and your opponent will have
  139.   to deactivate it.  The only player affected by the bomb is the one
  140.   that activates it.  Bombs can also be used to scare off the Digital
  141.   Bully if he is about to mug you.
  142.  
  143. DESCRIBING PLAYERS:  If you enter a room that has another player in
  144.   it, you can describe him/her.  Simply use the "D" command and you
  145.   will be shown the first player in the room.  If there is more than
  146.   one player in the room, you will be prompted to hit RETURN for the
  147.   next description.  You will get a description of Strength and
  148.   Armor.  You will not be informed of their exact number of hit points
  149.   or what their experience is.  You can compare their stats to your
  150.   own to determine if you want to ATTACK this player or not.  If there
  151.   is a dead player in the room, it will simply tell you that the
  152.   player is dead.  You will also be told about how many treasure items
  153.   the player is carrying.  The number could be off by two because it's
  154.   hard to know exactly how many items a player has.  Gold is not
  155.   included in this number.
  156.  
  157. ATTACKING:  If you are in a room with another player you have the option
  158.   to attack that player.  It would be wise to first do a DESCRIBE of
  159.   that player or to check the RANKS to determine your chances against
  160.   this particular opponent.  If you choose to attack a player that is
  161.   in the same room as you, select the "A" command and hit return.
  162.   You will then be asked to verify your selection with a "Y" or an "N".
  163.   Of course, if the opponent attacks you as you enter the room, you
  164.   don't have the option to attack, you must do battle.  If you have a
  165.   bomb in your posession, you may use it against your opponent.  (See
  166.   BOMBS for more info.)  You will be warned if attacking a smaller
  167.   player will cause you to lose experience.
  168.     You can also attack a player who enters the room while you are
  169.   offline.  See QUIT for more information on this.
  170.  
  171. BATTLE:  A battle between two players involves many things.  First,
  172.   one of the players must have initiated an attack.  The attacking
  173.   player gets first swing.  Both players take turns swinging at each
  174.   other trying to score a hit.  To determine if a hit has occured,
  175.   the following aspects are considered: The strength of the player
  176.   making the swing, the experience of the player making the swing, the
  177.   armor of the player defending against the swing, the experience of
  178.   the player defending against the swing, and both player's luck factor.
  179.   Luck factor is a random number from 1 to 20 given to each player for
  180.   every swing that is initiated.
  181.     Once a player reaches his/her retreat number (declared before the
  182.   battle), he/she will try to retreat.  (see RETREAT for more infomation
  183.   on retreating.
  184.  
  185. RETREAT:  A retreat is when a player reaches his/her declared number
  186.   of hit points and elects not to take any more damage.  However, a
  187.   retreat attempt is not always succesful.  A direction to run: North,
  188.   South, East or West, is selected at random.  However, if that exit
  189.   does not exist, your opponent swings again.  This will continue until
  190.   a player succesfully retreats or is killed.  Once a player starts
  191.   retreating, he/she will not be able to swing back at the opponent.
  192.   When a player quits the game, he/she will be prompted for a retreat
  193.   number in the event that he/she is involved in a battle while offline.
  194.   If a retreat number of 0 is selected, the player will fight to the
  195.   death.  A player may also drop some treasure while trying to retreat.
  196.   If an offline player retreats into a room with treasure in it, he/she
  197.   will pick it up.  If there were any potions, he/she will drink them
  198.   to gain hit points.  Bombs will not be dropped during a retreat.
  199.  
  200. HAPPENED:  The "H" command will remind you what happened to your
  201.   character while you were offline.  The list of what happened is
  202.   displayed when you first log into the game but this command will
  203.   show it again.  You will be told the results of any battles that
  204.   you were involved in.  A number in parenthesis at the end of the
  205.   of the line tells how many times in a row that event happened.
  206.   Example: "You chased John Doe. (3)" means you chased him 3 times.
  207.  
  208. RANKS:  The ranks can be viewed by selecting the "V" command for
  209.   "View Rankings".  The rankings will show where each player is
  210.   compared to the other players.  A score is also given that will
  211.   help to determine a players standings compared to other players.
  212.   The points are scored by considering Strength, Armor and
  213.   Experience.  The better the player, the higher the score.  The
  214.   player that is in first place at the start of the day will have
  215.   a bounty placed on him/her.  (see BOUNTY for more info.)
  216.   If a player has a score reading "R.I.P.", that player is dead.
  217.  
  218. BOUNTY:  The bounty is a reward for killing, injuring or chasing
  219.   the player that was in first place at the start of the day.  To
  220.   see who the bounty is on, select the "X" command for eXtra info.
  221.   This will show you who the bounty is on (The Bounty Target), and
  222.   how much the bounty is worth.  The player who initiates the
  223.   bounty target to retreat will get 50% of the bounty.  Any player who
  224.   causes the bounty target to continue retreating will earn 1% of the
  225.   bounty.  If a player kills the bounty target, he/she will earn
  226.   100% of the bounty.  The bounty for causing retreat or killing is
  227.   rewarded in experience.  The bounty for chasing an already retreating
  228.   target is gold.
  229.  
  230. QUIT:  Quitting this game is not as easy as most.  First you must
  231.   verify that you really want to quit by responding with a "Y".
  232.   You will then be asked if you wish to use a bomb if you are become
  233.   involved in a battle.  You may choose "Y" even if you do not have
  234.   a bomb.  If you happen to get a bomb, you will use it, otherwise,
  235.   the battle will resume without you using a bomb.
  236.   Next you must set up your player as to how it will respond
  237.   to other players while you are offline.  If a player enters the
  238.   room you quit in, you may attack.  However, you probably don't
  239.   want to attack players that are very strong so you must determine
  240.   the most powerful player that you will attack.  You will be
  241.   prompted for the maximum number of hit points the player may have
  242.   for you to attack.  You will be prompted for the maximum armor
  243.   type that the player may have for you to attack.  You will also be
  244.   prompted for a retreat number.  (see RETREAT for more info)
  245.   Afterwards, while you are offline, if anyone enters your room with
  246.   strength and armor lower than you declared, you will attack.
  247.   If you are involved in a battle while offline, you will fight until
  248.   you or your opponent reach the declared retreat number or dies.
  249.   If you do reach your declared retreat number, you will no longer
  250.   attack anybody..
  251.     Some defaults have been set up to make quitting a little easier
  252.   for you.  The defaults will cause you to attack a player who has
  253.   fewer hit points than should penetrate your amor, and has armor equal
  254.   to or less than what you can hit.
  255.   The default for retreating will allow you to lose 20% of your
  256.   hit points before retreating.
  257.     If you want to take all the defaults, you can quit much faster
  258.   by using the command "Q!".  This will give you all the defaults
  259.   and quit the game faster and easier.
  260.  
  261. RESTOCKING:  When a player quits the game, the labyrinth will be
  262.   restocked according to the stock percentage that is set by the SysOp
  263.   and the number of turns that the player has used.  The greater the
  264.   stock percentage, and the greater the number of turns used, the
  265.   greater the number of rooms that will be stocked.  Each item also has
  266.   a stock percentage that will determine how often an item is to be
  267.   stocked.  Some items are more rare than others and are usually worth
  268.   more.  This restocking is why the labyrinth never runs out of treasure
  269.   and you never know where the treasure will be when you log on.
  270.  
  271. HALL OF FAME:  If a player reaches 150,000 points his/her name will be
  272.   sent to the people at Spectral Computer Systems by your SysOp and
  273.   will be added to the Labyrinth Hall of Fame.  Reaching 150,000 points
  274.   is basically considered winning the game.  A picture of the Digital
  275.   Bully crying will show up as your reward for beating him and his
  276.   Labyrinth.  You can view the Hall of Fame by entering the "Z" command
  277.   for Ze Hall of Fame.
  278.  
  279. TIPS:  The most important strategy behind this game is to play every
  280.   day (or as many days as possible).  Any day that you don't play,
  281.   other players who do play, will gain points while you are unlikely
  282.   to.  It is also important to play smart.  Fight the big guys
  283.   occasionally but don't overdo it.  If you are fairly weak, set your
  284.   retreat number high so you'll always run away.  Set your attack
  285.   codes to attack people who are smaller than you, but to retreat soon
  286.   if you start to lose.  Buy potions when the prices are low and sell
  287.   when they are high.  If you chase a player, watch what happens in the
  288.   next room.  You'll know if it's safe to go that way.  If you're
  289.   weak, quit in a room with 4 exits.  That way, you'll escape on the
  290.   first try.  If you're big, quit in a room with only 1 or 2 exits
  291.   because your victim may have a hard time escaping and you may get
  292.   a few extra hits on him/her.
  293.     Read and print out these instructions, the better you know how the
  294.   game works, the better your chances of doing well.
  295.  
  296.     Thank you for playing Labyrinth.  We hope you enjoy the game
  297.   and we hope to continue satisfying our users.  If you have any
  298.   suggestions or comments, please call:
  299.  
  300.             MegaForce BBS --- (609) 696-1346
  301.  
  302.   or write to:
  303.  
  304.                  W. Michael Everland
  305.                  Spectral Computer Systems
  306.                  P.O. Box 157
  307.                  Port Elizabeth, NJ 08348
  308.  
  309.                    Fax: (609) 327-6918
  310.  
  311.  
  312.                                 Sincerely,
  313.  
  314.                             W. Michael Everland
  315.                             Spectral Computer Systems
  316.  
  317.