home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / IMP349.ZIP / IMPHIST.DAT < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1991-05-09  |  9.7 KB  |  156 lines

  1.        Multi-Imperium v3.49o
  2.              9 May 1991
  3.   Internal & Fossil Communication Routines
  4.  
  5.   Program Development history:
  6. *     3.49- New unit types (ABM's, Sat's, Zeppelins). Improved path fol-
  7.             lowing logic. Improved cruise missile blindness. More data
  8.             file changes. Many improvements and modications to ImpInit.
  9.             The ability to make maps virtual (wraparound). Additional
  10.             terrain types added. More hooks and fixes to support ImpTerm.
  11.             Support for Door.Sys & Chain.Txt BBS interfaces. Problems with
  12.             bulletin files and internal time calculations fixed. This file
  13.             gets reversed.
  14. **    3.48- Major format changes to map & data files.
  15. **    3.47- Variable Map Size. Cruise Missiles become blind.
  16.       3.46- Imperium gets overlayed to save memory; the comport i/o code
  17.             (standard & fossil) gets combined to eliminate the need for
  18.             separate versions. Problems with garbaged data showing up in
  19.             games configured for less than fifteen players fixed. Prob-
  20.             lem with messages addressed to ALL fixed. ImpUtil Map Editor
  21.             fixed to allow the editted map to be saved as a text file.
  22. *     3.45- Cleanups to the Imperium side of the ImpTerm interface.
  23.             Aircraft Carriers will now carry fighters when they move.
  24.             Further cleared up problems with missile blasts. Update screen
  25.             routines improved to clear up leftover units after boardings,
  26.             landings, and attacks. Problems with improper city displays
  27.             fixed...(I think?) Fixed the problem with attacking transports,
  28.             now it's kill the boat and the on-board units drown. City name
  29.             gibberish in the results summary fixed. Redundant screen up-
  30.             dates when moving along the top of sector 1 and bottom of sec-
  31.             tor 9 fixed. Problems with improper city character displays
  32.             refixed. Ghost units when landing in & attacking cities fixed.
  33.             Fixed problem with new key validation routines that locked out
  34.             all 3.0ß registrees. Dissipation/Expansion rates implemented
  35.             for gas & bio warheads. The problem with units being built and
  36.             just disappearing, fixed. The problem with bizarre things hap-
  37.             pening when players had more than 500 units has been fixed.
  38. *     3.44- Figured out why Cruise Missiles weren't killing units. Fixed
  39.             the logic that allowed one missile blast to clear away the ef-
  40.             fects of a previous blast. Put delete player function in
  41.             ImpUtil, and then fixed everything else to accomodate it. Added
  42.             missile detonate command "+" and made submarines submersible
  43.             via "+/-". Also added a move later command, pressing [Enter]
  44.             now causes a unit to go the the bottom of the move stack.
  45. *     3.43- Problems with Cruise Missile results showing up wierdly fixed.
  46.             Engineers 'failed' result properly implemented when there are
  47.             no more cities availible to build. Armies used to build cities
  48.             are now destroyed/disbanded upon city completion. In failed
  49.             builds armies are reawakened. Several fixes made to the screen
  50.             display routines to clear up some problems with garbled ansi
  51.             output on cluttered maps, and to take care of the problems with
  52.             off the border drawing.
  53. *     3.42- Fixed a problem with the routine that reads the pcboard.sys
  54.             file that caused many systems with non-capitalized user names
  55.             to not work.
  56. **    3.41- Fixed refuel problem with missiles. Corrected attack routines
  57.             so that transports get destroyed before the armies on board.
  58.             Updated 'Activate' engineer function to show the number of
  59.             armies currently present at the build site. Fixed the bad
  60.             problems with the transport fill function.
  61. *     3.4 - Fixed problems with the 'lazy' engineers.
  62. *     3.39- Cleared up the display bug that over-hightligted the territory
  63.             and units around cities.
  64. *     3.38- Changed the results display format to blink the 'unit' sighted.
  65.             Cleared up some glitches in the calculations of gas/bio effects
  66.             'strengths' a distance from the blast...which coincidentally
  67.             cleared up some of the other bugs in the dis/exp.
  68. **    3.37- Fixed several bugs in the bio/gas effects. Implemented the dis-
  69.             sipation/expansion effects (the effects look like they go away
  70.             after a while).
  71. **    3.36- Further result display changes/fixes. Cleaned up a number of
  72.             memory problems and lockups on exit. Caused bio/gas effects to
  73.             be displayed as highlighted/blinking territory.
  74. **    3.35- Fixed a number of display and result related problems. Altered
  75.             the player data file format. Altered result file format to
  76.             account for bio/gas effects. Show the player the bomb blasts
  77.             radius when the missiles detonate.
  78. **    3.3 - Screen rewrite speed in graphics mode improved by a factor of
  79.             5. Number and type of units that players get at startup added
  80.             to the configuration file.
  81. **    3.25- Imperium goes object-oriented. More changes to the map files.
  82.             Fixed a number of logic errors with the maps and the bio/gas
  83.             effects.
  84. **    3.2 - Major format change in the map files to cram a lot more infor-
  85.             mation into the same amount of disk/memory space. Activated the
  86.             secondary effects of bio/gas warheads.
  87.       3.15- Fixed an ungodly number of memory bugs and range violations.
  88.             Most of the cumulative glitches and data corruption that have
  89.             plagued post-nuke Imperium have been cleared up. ImpInit has
  90.             been completely revamped, with about an order of magnitude im-
  91.             provement in performance and several additional command line
  92.             options. Sysop Chat now functions (pretty much) as advertised.
  93.             Much cleanup in the result routines to prevent further problems.
  94.       3.1 - Fixed wakeup and master wakeup to unload transports and wake up
  95.             units on sentry in cities. Fixed bug in build city routine that
  96.             prevented armies from waking up. Removed IBM graphics characters
  97.             from non-graphics mode screens. Fixed the multiple 'wake sleep-
  98.             ing units' questions when awakening transports.
  99.       3.01- Upgraded unit sort routines. Engineers now build cities. Cycle
  100.             program now sorts new units. Suicide switch added for nuke-the-
  101.             world activists.
  102. *     3.0 - At long last. Sysop Utility program rewritten from scratch.
  103.             Doc's completely revised. Bug in Engineer and Dredge routines
  104.             fixed. Init and Cycle programs upgraded. Upgrade program writ-
  105.             ten. Beta release to route out any other vicious nasties.
  106.             Tic marks added to map display. General fixes with Missiles.
  107.             Clean ups to result routines, both at logon and in summary.
  108. **    2.92- Bug in 'landing' mode fixed. Cursor positioning improved.
  109. **    2.91- Path function implemented; Inter-Empire Comm routines completely
  110.             redone; Missile blasts corrected; Fixes to cycle routines.
  111. **    2.9 - Fossil Communications Driver option, Attack/Defense routines
  112.             revamped. Yet another data file format change.
  113. **    2.8 - Nuclear weapons. Upgraded result routines. More major code
  114.             restructuring.
  115. **    2.7 - New units functionalized. Data files changed again.
  116. **    2.6 - Auto-landing for fighters and missiles implemented. General
  117.             fixes to movement routines. New data file formats.
  118. **    2.5 - Internal code reorganization. Improved online help. New units
  119.             added but not 'functionalized'.
  120. **    2.4 - Fighter range implemented. Selective wakeups for transports.
  121.             Improved city and transport 'sighting' routines.
  122.       2.31- Fixed bug in initialization routines
  123.       2.3 - Sysop Eject/Chat Functions. Improved Internal Comm Routines.
  124.             Revolt bug fixed. Enemy pass-bys won't wake on-board units.
  125.             Screen rewrite speed greatly improved. Stack attacks fixed.
  126.       2.22- Changed graphics mode city character to "■"
  127.       2.21- More corrections for transports.
  128.       2.2 - Beeps removed. Max players can be set by sysop.
  129.             Corrections to Result & Summary displays.
  130.       2.12- First public release.
  131. *     2.11- Little glitches with Transports fixed. Going to Edit
  132.             mode from Move mode no longer centers cursor.
  133. *     2.1 - Troop Transports/Carriers implemented. Armies & Tanks
  134.             limited to the ground. Unit strike values implemented.
  135.             Bug in revolts fixed.
  136. *     2.01- Screen rewrite speed improvement.
  137. **    2.0 - Internal Comm routines. Improved Unit Tracking & City
  138.             Summary. Implemented save/recover from User timeout,
  139.             KB timeout (5 min), & Carrier loss. All kinds of oddness.
  140.       1.5 - First non-beta release. User time display corrected
  141.             Initialization routines improved. More ImpUtil func-
  142.             tions implemented.
  143. *     1.4 - Rebellion finally implemented. Master Wakeup (^W)
  144.             Intelligence file size reduced. Ghost units eliminated
  145.             again.
  146. *     1.3 - Score keeping routines fixed. Multiple sightings
  147.             cleared up. Skip piece on space.
  148. *     1.2 - Attack routines modified to account for stacks,
  149.             Bug in unit sort fixed, Edit ? command gives info
  150.             on enemy units.
  151. *     1.1 - Communications alarm, Elimination of Ghosts,
  152.             Improved unit sorting
  153. *     1.0 - first beta release
  154.  
  155. *   beta  test version only
  156. **  alpha test version only