home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / IMP349.ZIP / IMPERIUM.CFG < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1991-05-27  |  10.8 KB  |  163 lines

  1. -- Imperium Configuration File v3.49                                        --
  2. -- The format of this file is of critical importance! All the lines must be --
  3. -- entered and have valid data on them or the program will not Initialize.  --
  4. ------------------------------------------------------------------------------
  5. -- [Value]   [Valid Range]    [Comment]
  6.      100      25 -  ?         Maximum X Size of Map, Must be Multiple of 25
  7.      100      25 -  ?         Maximum Y Size of Map, Must be Multiple of 25
  8.        5        1 - ?         Minimum distance between starting players.
  9.       20       0 - 31        Maximum players allowed in game
  10.      250       15 - 500       Initial number of cities on the map
  11.        1         0/1          Sysop Snoop Off/On
  12. ------------------------------------------------------------------------------
  13.        1        0/1           Report Off/On
  14.        3       0 - 3          Report Ranking 0-Off 1-by Cities 2-by Forces 3-by Score
  15.        0        0/1           Display Users' Names (Off/On)
  16.        1        0/1           Display Total Cities (Off/On)
  17.        1        0/1           Display Total Forces (Off/On)
  18.        1        0/1           Display Score (Off/On)
  19.        1        0/1           Generate Color Report
  20.       50       0 - 100        probability of capturing an enemy city
  21.       50       0 - 100        probability of capturing a free city
  22.       50       0 - 100        probability of hitting an enemy unit
  23. -------------------------------------------------------------------------------
  24.        4       0 -  ?         Starting number of Armies
  25.        4       0 -  ?         Starting number of Fighters
  26.        2       0 -  ?         Starting number of Tanks
  27.        0       0 -  ?         Starting number of Destroyers           [Caution]
  28.        2       0 -  ?         Starting number of Submarines           [Caution]
  29.        4       0 -  ?         Starting number of Troop Transports     [Caution]
  30.        1       0 -  ?         Starting number of Cruisers             [Caution]
  31.        0       0 -  ?         Starting number of Aircraft Carriers    [Caution]
  32.        0       0 -  ?         Starting number of Battleships          [Caution]
  33.        3       0 -  ?         Starting number of Cruise Missiles
  34.        0       0 -  ?         Starting number of Engineers
  35.        0       0 -  ?         Starting number of Dredges
  36.        0       0 -  ?         Starting number of Anti-Missile Systems
  37.        0       0 -  ?         Starting number of Satellites
  38.        0       0 -  ?         Starting number of Zeppelins
  39. -------------------------------------------------------------------------------
  40.        8       1 - 100        Maximum number of moves/day for an Army
  41.        4       1 -  ?         Maximum number of hits for an Army
  42.        0                      Not Applicable
  43.       10       1 -  ?         Number of Armies to build a city
  44.        2       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Army
  45.        2       1 -  ?         Damage that an Army inflicts per hit
  46. -------------------------------------------------------------------------------
  47.       25       1 - 100        Maximum number of moves/day for a Fighter
  48.        3       1 -  ?         Maximum number of hits for a Fighter
  49.       75       1 - 100        Maximum flight range without refueling
  50.        0                      Not Applicable
  51.        3       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Fighter
  52.        3       1 -  ?         Damage that a Fighter inflicts per hit
  53. -------------------------------------------------------------------------------
  54.       12       1 - 100        Maximum number of moves/day for a Tank
  55.        6       1 -  ?         Maximum number of hits for a Tank
  56.        0                      Not Applicable
  57.        0                      Not Applicable
  58.        4       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Tank
  59.        3       1 -  ?         Damage that a Tank inflicts per hit
  60. -------------------------------------------------------------------------------
  61.       17       1 - 100        Maximum number of moves/day for a Destroyer
  62.        7       1 -  ?         Maximum number of hits for a Destroyer
  63.        0                      Not Applicable
  64.        0                      Not Applicable
  65.        5       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Destroyer
  66.        3       1 -  ?         Damage that a Destroyer inflicts per hit
  67. -------------------------------------------------------------------------------
  68.       15       1 - 100        Maximum number of moves/day for a Submarine
  69.        3       1 -  ?         Maximum number of hits for a Submarine
  70.        0                      Not Applicable
  71.        0                      Not Applicable
  72.        6       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Submarine
  73.        9       1 -  ?         Damage that a Submarine inflicts per hit
  74. -------------------------------------------------------------------------------
  75.       12       1 - 100        Maximum number of moves/day for a Troop Transport
  76.        5       1 -  ?         Maximum number of hits for a Troop Transport
  77.        0                      Not Applicable
  78.        8       0 - 2*MaxHit   Maximum Hits of Ground units that can be carried.
  79.        5       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Troop Transport
  80.        2       1 -  ?         Damage that a Transport inficts per hit
  81. -------------------------------------------------------------------------------
  82.       15       1 - 100        Maximum number of moves/day for a Cruiser
  83.       10       1 -  ?         Maximum number of hits for a Cruiser
  84.        0                      Not Applicable
  85.        1       0 - MaxHit     Maximum Aircraft that can be carried
  86.        7       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Cruiser
  87.        6       1 -  ?         Damage that a Cruiser inflicts per hit
  88. -------------------------------------------------------------------------------
  89.       12       1 - 100        Maximum number of moves/day for an Carrier
  90.       15       1 -  ?         Maximum number of hits for an Carrier
  91.        0                      Not Applicable
  92.       15       0 - 2*MaxHit   Maximum Aircraft that can be carried
  93.        5       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Carrier
  94.        1       1 -  ?         Damage that a Carrier inflicts per hit
  95. -------------------------------------------------------------------------------
  96.       16       1 - 100        Maximum number of moves/day for an Battleship
  97.       25       1 -  ?         Maximum number of hits for an Battleship
  98.        0                      Not Applicable
  99.        2       0 - MaxHit     Maximum Aircraft that can be carried
  100.        0       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Battleship
  101.        8       1 -  ?         Damage that a Battleship inflicts per hit
  102. -------------------------------------------------------------------------------
  103.       30       1 - 100        Maximum number of moves/day for an Cruise Missile
  104.        5       1 -  ?         Maximum number of hits for an Cruise Missile
  105.      100       1 - 100        Maximum flight range without refueling
  106.        0                      Not Applicable
  107.       10       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Cruise Missile
  108.        1       1 -  ?         Damage that an Cruise Missile inflicts per hit
  109. -------------------------------------------------------------------------------
  110.        8       1 - 100        Maximum number of moves/day for an Engineer
  111.        5       1 -  ?         Maximum number of hits for an Engineer
  112.        0                      Not Applicable
  113.        5       1 -  ?         Number of days it takes to carve a pass
  114.        5       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Engineer
  115.        2       1 -  ?         Damage that an Engineer inflicts per hit
  116. -------------------------------------------------------------------------------
  117.       10       1 - 100        Maximum number of moves/day for an Dredge
  118.        3       1 -  ?         Maximum number of hits for an Dredge
  119.        0                      Not Applicable
  120.        5       1 -  ?         Number of days it takes to cut a channel
  121.        5       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Dredge
  122.        1       1 -  ?         Damage that an Dredge inflicts per hit
  123. -------------------------------------------------------------------------------
  124.       10       1 - 100        Maximum number of moves/day for an ABM
  125.        3       1 -  ?         Maximum number of hits for an ABM
  126.        6       1 -  ?         Maximum range that an ABM can defend
  127.        0                      Not Applicable
  128.       12       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new ABM
  129.        1       1 -  ?         Damage that an ABM inflicts per hit
  130. -------------------------------------------------------------------------------
  131.       10       1 - 100        Maximum number of moves/day for a Satellite
  132.        3       1 -  ?         Maximum number of hits for a Satellite
  133.        4       1 -  ?         Viewing radius for a Satellite/move.
  134.        5       1 -  ?         Maximum number of manuevers Sat's can make
  135.        0       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Satellite
  136.        0       1 -  ?         Not Applicable
  137. -------------------------------------------------------------------------------
  138.       10       1 - 100        Maximum number of moves/day for a Zeppelin
  139.        3       1 -  ?         Maximum number of hits for a Zeppelin
  140.        4       1 -  ?         Not Applicable
  141.        5       1 -  ?         Not Applicable
  142.        0       1 -  ?         Building Cost (in days) for a new Zeppelin
  143.        0       1 -  ?         Not Applicable
  144. -------------------------------------------------------------------------------
  145.       15       1 - 100        Radius of effect for a class one warhead
  146.        1       0 - 7          Level of Damage
  147.       60       0 - ?          Expansion/Dissipation rate
  148. -------------------------------------------------------------------------------
  149.       15       1 - 100        Radius of effect for a class two warhead
  150.        2       0 - 7          Level of Damage
  151.       60       0 - ?          Expansion/Dissipation rate
  152. -------------------------------------------------------------------------------
  153.       15       1 - 100        Radius of effect for a class three warhead
  154.        3       0 - 7          Level of Damage
  155.       60       0 - ?          Expansion/Dissipation rate
  156. -------------------------------------------------------------------------------
  157.        8       1 - 100        Radius of effect for a class four warhead
  158.        7       0 - 7          Level of Damage
  159.       60       0 - ?          Expansion/Dissipation rate
  160. -------------------------------------------------------------------------------
  161. Achamar                         World Name (Less than 30 characters)
  162. -------------------------------------------------------------------------------
  163.