home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / DWARZ113.ZIP / PLAYER.DOC < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1991-11-14  |  30.4 KB  |  622 lines

  1.                                                                              
  2.                                                                               
  3.       WELCOME TO.....                                                         
  4.                                                                               
  5.         ╥────╥   ╥────╥     ──────   ╓─────╖  ╓─────╖  ╥╥    ╥ 
  6.         ║     ║  ║     ║   ║      ║  ║     ╙  ║     ║  ║╨╥   ║                
  7.         ║     ║  ║     ║   ║      ║  ║        ║     ║  ║ ╨╥  ║                
  8.         ║     ║  ╟────╢    ╟──────╢  ║  ───╖  ║     ║  ║  ╨╥ ║                
  9.         ║     ║  ║     ║   ║      ║  ║     ║  ║     ║  ║   ╨╥╜                
  10.         ╙────╜   ╙      ╙  ╙      ╙  ╨─────╨  ╙─────╨  ╙    ╙                 
  11.                                                                               
  12.                       ╥          ╥   ──────   ╥────╥    ╥─────╥               
  13.                       ║     ╥    ║  ║      ║  ║     ║    ╨╥   ╨               
  14.                       ║     ║    ║  ║      ║  ║     ║     ╨╥                  
  15.                       ║     ║    ║  ╟──────╢  ╟────╢       ╨╥                 
  16.                       ║     ║    ║  ║      ║  ║     ║   ╥   ╨╥                
  17.                        \───/ \───/  ╙      ╙  ╙      ╙  ╙─────╨               
  18.                                                                               
  19.  
  20.                                    Version 1.05
  21.                    (1,234,567,890) REGISTERED To: A HAPPY SYSOP
  22.  
  23.  
  24.  
  25.  
  26. DRAGON WARZ! User Documentation
  27. -------------------------------
  28.  
  29. CopyRight 1991 by Bruce R. Ruona,
  30. Documentation edited by Ivar G. Petersen
  31. SoftSpot SoftWare Inc.
  32. Bytes -r- Us BBS, FIDO 1:2280/1, 906-228-6517
  33.  
  34.  
  35. I.  INTRODUCTION
  36.  
  37. Welcome to the world of DRAGON WARZ!
  38. Your main objective in DRAGON WARZ! is to gain strength and power by
  39. accumulating cities, cubits, points, soldiers, fighting equipment, and doing
  40. your best to wipe out your opponents.  You attain this by building your empire
  41. craftily, forming the right alliances with other players, and attacking with
  42. force and strategy.  Your ultimate objective is to be the new "Dragon Lord",
  43. and be entered into the "Dragon Lords Hall Of Fame" at the end of the month.
  44. In addition to other human players, you have one other big problem to worry
  45. about - The MALACHI empire.  The MALACHIs are a computer controlled empire
  46. that will wreak havoc on your realm, stealing cities, destroying food stores,
  47. and other dastardly deeds. The MALACHIs can, of course, be defeated just like
  48. any other empire - if you are man (or woman) enough to take them on!  That is
  49. Dragon Warz! in a nutshell.
  50.    
  51. II.  GAME HISTORY   
  52.  
  53. The game of DRAGON WARZ! is based loosely on a FANTASTIC game currently played
  54. all over the US and Europe on the ATARI ST system calling itself SPACE EMPIRE
  55. ELITE (SEE for short)...I can only hope that my adaption of this game meets with
  56. as much approval as the original.
  57.    
  58. The original Space Realm was conceived and programmed by Jon Radoff of Middle
  59. Earth BBS in the USA a few years ago.  With later revisions by Jurgen Van Den
  60. Handel, Steve Reed and currently by Carlis Darby, who amongst other things has
  61. been responsible for adding the marvellous inter-galactic features.
  62.  
  63. III.  GAME OVERVIEW
  64.  
  65. Dragon Warz! (hereafter referred to as DWARZ) is a simple, yet intricate game
  66. featuring strategy, tactics and a good bit of pure GUTS!
  67. The actual "play" of the game is quite easy, everything follows a simple pattern
  68. of menus that for all intents and purposes are virtually identical each turn. 
  69. However, what you decide to do at each menu can greatly affect your empire, the
  70. empires of others, and other game options that you will be faced with.  DWARZ
  71. is almost entirely pure strategy with deceptively simple options each turn.
  72.  
  73. Cities - There are three types of Cities:  FOOD, COMMERCIAL, and INDUSTRIAL.
  74.  
  75. FOOD Cities are absolutely essential to the functioning of your empire - you
  76. have to feed your hungry population and your fighting forces!  You can to some
  77. extend purchase food rather than produce it, but you might find this puts you
  78. into a situation where you are to vulnerable to the whimps of other players.
  79.  
  80. COMMERCIAL Cities are your income-producers.  Without a doubt you will generally
  81. have 3 or more times COMMERCIAL Cities than any other type, because if you
  82. do not, your empire will collapse in poverty.  
  83.  
  84. INDUSTRIAL Cities, are used to produce goods such as WARRIORS, DRAGONS, THIEVES,
  85. CASTLES and others. You will have the option of setting your industrial
  86. production percentages at the beginning of each day.  All commodities produced
  87. are automatically added to what the player has on hand at the beginning of each
  88. turn.
  89.  
  90. One Important fact you MUST keep in mind at all times if You wish to become a
  91. successful DWARZ player...Cities Cost CUBITS to both purchase and maintain each
  92. turn!...if you have too many of one type city such as food, and not enough
  93. Commercial, the cost of maintaining your food cities may be far to much to bear
  94. and result in a collapse of your empire!...Remember that all commodities are
  95. available individually within the game.
  96.  
  97. WARRIORS - The "backbone" of your fighting army, WARRIORS are essential to a
  98. successful empire.  Too many at once, however, and you may not be able to feed
  99. or pay them all.  Too few, and you'll be a weak target for other players. (Used
  100. for offense and defense)
  101.  
  102. DRAGONS - Dragons are useful when attacking other players. (Offensive only)
  103.  
  104. CASTLES - Help to protect you from enemy attacks.  They are relatively
  105. inexpensive, and you can't have too many. (Defensive Only)
  106.  
  107. GENERALS- One general commands a squad of 50 warriors. In order to use your
  108. warriors, you MUST have enough generals.
  109.  
  110. THIEVES - These are your "Agents of the Night" which you use to perform acts of
  111. spying, backstabbing, and of course theft!  With the proper usage of these you
  112. can wreck havoc on an opponents empire! You can never have too many of these,
  113. and you must have at LEAST 100 to perform any of the covert actions available
  114. later.
  115.  
  116. MAGES - You also can not have enough of these!!  not only do they help in your
  117. attacks but also in the defense of your empire!...You can send these along with
  118. attack forces or let them use their combined mystic abilities to wreck (un)holy
  119. havoc on an opponent. (Used for offense and defense)
  120.  
  121.  
  122. IV.  GAME PLAY
  123. When you first enter the Game, You will be asked what alias you wish to use. 
  124. Please note that the game is limited to a total of 25 players, and if the game
  125. is already full, you will be instructed to try again tomorrow! If you don't use
  126. your player for a period of 10 days, the game will automatically delete you to
  127. make room for others who wish to play!... also as a new player, if you QUIT the
  128. game with 3 or more turns remaining, your player will be deleted to prevent
  129. using up a valuable player slot!
  130.  
  131. The very first thing you will see upon entry to the game are a number of
  132. messages either sent by other players or notification of occurrences since you
  133. last played.  You will be able to read these at the present time, but you will
  134. not be able to respond.  These messages could be like:
  135.  
  136. ------------------------------------------------------------------------------
  137. The following has happened to you since you last played: 
  138.  
  139. Your attempt to SLEEP of MALACHI(ANOTHER BOARD)
  140. Was at least an indeterminate success!!...
  141. A GROUP Returned from MALACHI at ANOTHER BOARD
  142. Your attack was an success!!!
  143. 3,920 Soldiers, 2,940 Dragons, 245 Mages and 
  144. 78 Generals returned Safely home
  145. Your 14% Share earned you 7 Cities!
  146.  
  147. ANOTHER NICE PLAYER shipped you 500 warriors
  148.  
  149. The first thing you'll see when entering the actual game is a screen similar
  150. to the following, which allows you to review both todays and yesterdays
  151. news files of significant occurrences, view player listings for inter-Realm data
  152. etc... (more on the Inter-Realm functions later!)  It is very advisable to read
  153. the news in order for you to keep up to date about what goes on in the realm.
  154. --------------------------------------------------------------------------
  155.                        NEWS
  156. --------------------------------------------------------------------------
  157.     [A] TODAYS News in Brief
  158.     [B] YESTERDAYS News in Brief
  159.     [C] DISPLAY UPDATE Information
  160.     [D] VIEW Recon Data
  161.     [E] SHOW PLAYER Scores
  162.     [F] Read PLAYER Documentation
  163.     <1> SYSOP LOG
  164. ==========================================================================
  165.    OPTION [A,B,C,D,E,F,'RETURN'] 
  166.  
  167.  
  168. INDUSTRIAL PRODUCTION ALLOCATION:  Now you get to set the percentage of each
  169. item that is allocated to your total production of your Industrial  Cities.  You
  170. will get the following menu:
  171.  
  172. -----------------------------------
  173.  Current Production Percentages
  174. -----------------------------------
  175. Warriors                         6%
  176. Dragons                          4%
  177. Castles                          5%
  178. Thieves                         48%
  179. Magic-Users                     37%
  180.  
  181. -----------------------------------
  182.  
  183. You currently own 17 industrial cities
  184.  
  185. Adjust Production Percentages [y/N]
  186.  
  187. Change Allocation - You will be able to adjust the amount of effort going into
  188. each item produced.  Choosing 50% for an item means that 50% of your industrial
  189. cities are devoted solely to producing the desired item. The more expensive an
  190. item is generally means that less of that item will be produced per turn.  You
  191. can allocate any percentage you want, as long as the total allocation does not
  192. exceed 100%.
  193.  
  194. The next screen will show the actual production of the round:
  195.  
  196. -----------------------------------
  197. Current turn Industrial Production 
  198. -----------------------------------
  199. Warriors                         6
  200. Dragons                          2
  201. Castles                          3
  202. Thieves                          4
  203. Magic-Users                      5
  204. -----------------------------------
  205.  
  206. This is a status screen showing the current turn industrial production and it
  207. is followed by information about food grown, commercial fees raised,
  208. 'donations', and other sources including general taxes raised by taxing your
  209. population.  The amount of production (other then industrial!) can be
  210. dramatically affected by the PEACEFULNESS (or lack thereof!) of your empire
  211. each turn, so it is vital to have a PEACEFUL empire each turn!!
  212.  
  213. You Raise 2,861,123 Cubits in Commercial Fees
  214. Your Population GAINED 47 People!
  215. You Collect 506,952 Cubits in Taxes
  216. 206,349 Tons of FOOD were Raised
  217.  
  218. THE MAN! Current Empire Statistics
  219. ___________________________________________________________________________
  220.  Remaining Turns: 3                         Cubits: 58,412,375   
  221.           Cities: 255                   Population: 2,347        
  222.         Warriors: 9,959                Magic Users: 1,634 (180 Pts/18 Spells)
  223.          Dragons: 5,955                    Thieves: 38           
  224.          Castles: 2,642                 Generals: 393          
  225.  
  226.                     ---CITIES CONTROLLED---
  227.      Commerce:  201           Industrial: 17            Food: 37           
  228.  
  229.  Forces are at 98% Effectiveness    EMPIRE STATUS: PEACEFUL 
  230.            Empire Food Reserves Are: 409,276 TONS
  231.  
  232. Most of this screen is pretty self-explanatory, however there are a few things
  233. that have not previously been mentioned including:
  234.  
  235. ARMY EFFECTIVENESS:  This is a rating of the general performance of your armies,
  236. and is affected by a number of different factors including losses in battles,
  237. lack of defensive forces, underpayment etc...
  238.  
  239. EMPIRE STATUS:  This is a general rating of the contentment of your population
  240. and ranges from PEACEFUL, via DISSENSION, REVOLUTION and UNDER COUP to CIVIL
  241. WAR. The more discontent your empire is, the lower your per turn production, the
  242. more you will have to pay for your cities until under CIVIL WAR, revolutionaries
  243. may even capture a number of your most valuable cities!
  244.  
  245. PROTECTION:  New players are protected by law for 20 turns (4 days worth) to
  246. allow them to build their empire.  While under protection, you may not attack,
  247. nor may you be attacked!
  248.  
  249. After coming out of the status screen you will get the first in a series of
  250. questions you have to answer regarding payment of funds and the
  251. purchase/allocation of food supplies.  The number in brackets at each prompt
  252. indicates the exact required amount - pressing a bare <Return> will allocate
  253. this amount for you.
  254.  
  255. In the first block of questions, you will have to pay your armies, pay to raise
  256. your military's effectiveness level (if needed and if you so desire), pay to
  257. maintain your cities, pay your Crime Prevention Agencies and pay to raise the
  258. abilities of your mages.
  259.  
  260. Note that if you do not pay your Cities/Forces enough, you will be given a
  261. message and an opportunity to reenter your amounts.   Failure to pay your
  262. forces might result in the loss of some of them.  Failure to pay your cities
  263. might result in a CIVIL WAR!
  264.  
  265. You will now enter the Food Common Market:
  266.  
  267. Welcome to the common market where food is bought and sold...
  268. there are currently 10,003,000 tons of food available
  269. FOOD is currently in a LOW DEMAND state.
  270. We are  BUYING @ 2 Cubit/Ton, and SELLING @ 2 Cubit/Ton
  271. Your Empire food reserves are 409,276 Tons.
  272.  
  273. [B]uy food,     [S]ell Food,     [C]ontinue
  274.  
  275. The Food Common Market works very simply:  You can buy or sell food, or just
  276. bypass it if you desire.  Note however, that the food market comes JUST BEFORE
  277. you have to feed your military and your population.
  278.  
  279. MAKE SURE you either have enough food on hand, or that you purchase enough to
  280. feed everyone.  Prices in the common market will fluctuate with supply and
  281. demand, and at times food may even run out entirely. In that case, you will have
  282. to rely on your own food stores to feed your empire.  If you do not feed your
  283. armies or your population enough they will starve, some might die, and you will
  284. quickly become unpopular to the extent of causing dissension.  You will be asked
  285. to reconsider if you do not feed your empire sufficiently.
  286.  
  287. After you have paid for everything and fed everyone, you will then be given the
  288. opportunity to purchase a number of different commodities.
  289.  
  290. ==========================================================================
  291.  #       Commodity             Price         You Have     Maximum Purchase
  292. --------------------------------------------------------------------------
  293.   {0}    DONE!          
  294.   {1}    WARRIOR                1,321           9,959            26,198
  295.   {2}    DRAGONS                1,434           5,955            24,133
  296.   {3}    CASTLES                2,227           2,642            15,540
  297.   {4}    GENERALS              10,133             393             3,415
  298.   {5}    CITYS                 99,686             255               347
  299.   {6}    THIEVES               13,411              38             2,580
  300.   {7}    MAGIC USERS            6,367           1,634             5,435
  301. --------------------------------------------------------------------------
  302.   You Have 34,607,819 Cubits, and 3 Turns left
  303.  
  304.  Buy [0..9] or [S] to SELL items at 1/2 price...
  305.  
  306. This is entirely self-explanatory and very simple to use.  Note that the column
  307. on the far right indicates how many of each item you may purchase, the middle
  308. column is the number of that item you already own, and the left column is the
  309. cost of each.  Make your selections and spend your cubits wisely! Prices will
  310. go up/down in accordance with the size of your empire and other factors.  What
  311. you purchase, when, and in what amounts, will greatly determine the fate of your
  312. empire and how well you perform in battle.  The maximum purchase is not only
  313. determined by your wealth, but is also a question of availability and other
  314. market forces.
  315.  
  316. A word about purchasing cities:  There are a certain number of cities available
  317. for purchase at the beginning of the game.  A small amount of new cities are
  318. generated daily, however shortly after the game begins, it is likely that all
  319. the cities will be bought up, and it is at this point that your only option may
  320. be to find someone to attack and steal cities from (successful attacks yield
  321. cities). 
  322.  
  323. AND NOW, HEED THE CALL TO BATTLE...!!
  324.  
  325. You will not be given the attack menu until your empire has exceeded 200 cities
  326. or your protection has expired.  Until then your empire is not considered
  327. advanced enough for combat.
  328.  
  329. After you have purchased all your desired commodities, you will be given an
  330. opportunity to engage in BATTLE with other local players, if you answer YES to
  331. this question, you will have an opportunity to engage in local covert activities
  332. such as spying, etc.  Attacking local players might be fun, but remember you
  333. might find yourself fighting along side them against a common enemy later, so
  334. do consider if it is actually worth it.
  335.  
  336. THE INTER-BBS FEATURES OF DRAGON WARZ!
  337.  
  338. Do you wish to perform any Inter-Realm type Attacks? [y/N] YES
  339.  
  340. --------------------------------------------------------------------------
  341.                  INTER REALM ATTACK/SABOTAGE OPTIONS
  342. --------------------------------------------------------------------------
  343.  <A.> Send RECON Scouts   
  344.  <B.> Select Target Realm 
  345.  <C.> Individual Attack   
  346.  <D.> FORM a Battle Group
  347.  <E.> JOIN a Battle Group
  348.  <F.> Send THIEFS
  349.  <G.> MAGICAL Attacks
  350.  <H.> Send Message
  351.  <Z.> Done
  352. --------------------------------------------------------------------------
  353.    OPTION [A,B,C,D,E,F,G,Z] 
  354.  
  355. You may not perform any of these operations until you are out of NEW REALM
  356. PROTECTION. In addition, failure to pay your forces, or an extremely low
  357. force effectiveness will prevent you from entering this menu.
  358.  
  359. A)   Send Reconnaissance Scout.
  360.      You can send a RECON to either spy on an entire BBS or a particular
  361.      player.  Just sending a RECON group to spy on an entire BBS (to see
  362.      "who's who" in a Galaxy), costs NOTHING and always works. If you send
  363.      a RECON group to spy on a particular player in a Galaxy, the result
  364.      is a normal SPY covert operation, and the usual 10 pct of your thieves
  365.      thieves be sent.  The chances of getting caught are the same as with
  366.      normal covert operations.   Also, spying on a certain player will cost
  367.      100,000 Cubits!
  368.  
  369. B)   Select Target Realm.
  370.      This operation simply allows you to declare a TARGET for your operations
  371.      for the current turn.  You may change at any time by reselecting this
  372.      operation.
  373.  
  374. C)   Individual attack.
  375.      This operation will allow you to attack another BBS, or a single player  
  376.      alone and without assistance from other players. There is a charge for
  377.      each attack and each deployed warrior, dragon and mage will have to bring
  378.      food supplies for the march against the enemy. You will also have to pay
  379.      them their outstanding wages. You are only allowed to make one individual
  380.      attack a day.
  381.  
  382. D)   Form A Battle Group.
  383.      This operation will allow you to form an 'Attack Group' against either
  384.      'ALL' or an individual player on another BBS.  You will also be given an
  385.      option of how many days (1 to 5) before the actual battle group departs for
  386.      the target. If the group successfully defeats their opponent, they will
  387.      grab some of the victims cities and return with them!
  388.      When you join, or form a Battle Group, you will have a certain percentage
  389.      of the party and will loose or gain according to your share!
  390.      You form a group by answering another simple series of questions like:
  391.      
  392.      With 43 Generals, You can command 2,150 Warriors, You have 2,000 WARRIORS.
  393.      You have 14,963 DRAGONS, and 4,154 MAGES
  394.      Your CUBITS are 8,529,837, You have 5,886,450 tons of FOOD Available
  395.      Deploy how many WARRIORS? [1] 1000
  396.      Deploy how many MAGIC USERS? [1] 1000
  397.      Deploy how many DRAGONS? [1] 7400
  398.      Total cost of this mission: 1,261,200 Cubits, total food
  399.      supplies necessary are 128,400 Tons!
  400.      You have 8,529,837 Cubits, & 5,886,450 Tons of Food
  401.      Deploy these Forces? [Y/n] YES
  402.      Deployment in how many days? [1 to 5]: 1
  403.      You now have a 100% share in this mission...GOOD LUCK!
  404.  
  405. E)   Join a Battle Group.
  406.      This will allow you to add forces to existing Battle groups thus increasing
  407.      your share of the party.  NOTE: You do not have to pay or feed forces while
  408.      in outgoing Groups, but you will have to pay and feed them a little at
  409.      the time of deployment. You can also withdraw your forces from a battle
  410.      group, but it is very bad for morale of your troops in general and the
  411.      deployed forces in particular.
  412.  
  413. F)   SEND Thieves.
  414.      Selecting this function will allow you to send 10% of your agents on covert
  415.      operations to another empire or realm.  Note that you must send a minimum
  416.      of 10 thieves on each mission, so you must have AT LEAST 100 agents before
  417.      you can perform any of these functions.  Each mission will cost a number
  418.      of cubits, and you can only perform 10 covert operations per day.
  419.  
  420. G)   MAGICAL ATTACKS.
  421.      Selecting this function will allow you to use the MAGIC POINTS your mages
  422.      have accumulated in arcane attacks against your favourite targets.  Magic
  423.      Spells do not cost any cubits to cast.
  424.  
  425. H)   SEND a Message.
  426.      This function will allow you to send messages to either a single player,
  427.      or the entire BBS in another Realm, each message is limited to 10 lines
  428.      or less.  This costs you a small amount of Cubits.
  429.  
  430.  
  431. COVERT OPERATIONS:
  432. --------------------
  433.  
  434. Selecting to Send Thieves to another Realm will bring up a sub-menu of
  435. covert operations as follows:
  436. --------------------------------------------------------------------------
  437.                  INTER REALM SABOTAGE OPTIONS
  438.  Current OP's target: SURF BOARD BBS
  439. --------------------------------------------------------------------------
  440.     THIEF Function:                           Cost
  441. --------------------------------------------------------------------------
  442.  <A.> Sabotage COMMON food Market        1,250,000 Cubits
  443.  <B.> Destroy Food Supplies in Realm        varies
  444.  <C.> Demoralize Troops                     varies
  445.  <D.> Aid Insurgencies                      varies
  446.  <E.> Assassinate Generals                  varies
  447.  <F.> Assassinate Thieves                   varies
  448.  <G.> Steal From Realm Treasury             varies
  449.  <H.> Blow up D'bridge between realms     5,000,000
  450.  <Z.> Done
  451. --------------------------------------------------------------------------
  452.  You have 870,915 Cubits, & 1,095 Thieves
  453.    OPTION [A,B,C,D,E,F,G,H,Z] 
  454.  
  455. A)   Sabotage common Food market.
  456.      Selecting this function will tell your thieves to attempt to blow up or
  457.      otherwise destroy the common market food supplies in another realm,
  458.      depending on how successful you are, you will destroy anywhere from 0 to
  459.      100% of the available supplies.
  460.  
  461. B)   Destroy Food Supplies in realm.
  462.      This is identical to (A) above, but simply attempts to blow up the food
  463.      supplies in an INDIVIDUAL players empire.
  464.  
  465. C)   Demoralize Troops.
  466.      This function will send wine, loose women, and disease to troops of
  467.      enemies' empire, thereby lowering their force effectiveness by a certain
  468.      amount.
  469.  
  470. D)   Aid Insurgents.
  471.      This function will send covert aid to an opponents population in an effort
  472.      to lower their empire peacefulness status. (similar to the Iran-Contra
  473.      fiasco GRIN)
  474.  
  475. E)   Assassinate Generals.
  476.      This function does just what it says, your agents will attempt to
  477.      infiltrate your opponents military HQ and kill off a number of their vital
  478.      generals. Can be particularly effective against opponents keeping a tight
  479.      50 warriors per general ratio.
  480.  
  481. F)   Assassinate Thieves
  482.      By sending your thieves out to assassinate your opponents thieves you can
  483.      try and prevent him from sending thieves to cause havoc in your own empire!
  484.  
  485. G)   Steal from Treasury.
  486.      This function will tell your agents to attempt to steal from an opponents
  487.      treasury.  If they are successful, you will receive the proceeds of this
  488.      ill-gotten gain!!...Depending on how successful they were, you will steal
  489.      anywhere from 0 to 100% of the opponents Cubits.
  490.  
  491. H)   Blow up bridge between realms
  492.      This option will cost all your thieves and will, if successful, make all
  493.      movements of forces between your realm and that of the opponents impossible
  494.      until the bridge is repaired. Repair time is typically between 1 and 7
  495.      days.
  496.  
  497. MAGICAL SPELLS:
  498. ---------------
  499. --------------------------------------------------------------------------
  500.                  Ye OLE BOOK OF SPELLS AND MAYHEM
  501.  Current OP's target: THE SUB ETHA NET
  502. --------------------------------------------------------------------------
  503.     Magical Spell:                 Desc:                    Magic Points
  504. --------------------------------------------------------------------------
  505.  <A.> EARTHQUAKE          Destroys Cities                        175
  506.  <B.> WEATHER Elemental   Decreases overall food production      125
  507.  <C.> ANTI-MAGIC          Destroys Magic                         100
  508.  <D.> FAMINE Elemental    Causes Population to Starve             75
  509.  <E.> POISON Cloud        Kills some population                   60
  510.  <F.> SLEEP               Lowers Troop Effectiveness              50
  511.  <G.> MAGIC EYE           Magical Spying                          10
  512. Defensive Spells: 
  513.  <1.> MAGIC SHIELD        Protects against FOUR magic Spells      50
  514.  <Z.> Done
  515. --------------------------------------------------------------------------
  516.  You have 5 Magic Attacks Possible, & 245 Magic Points
  517.    OPTION [A,B,C,D,E,F,G,Z,[RETURN] 
  518.  
  519.  
  520. This is where you'll put all those cubits you have spent on training and
  521. supplying your magic users to devastating usage!  Results of your attempts to
  522. cast a spell are based on the difficulty of the spell, the possible damage done
  523. by the spell, and chance herself.  However, magic works in strange and
  524. mysterious ways not fully understood even by the most practised of mages, so
  525. even though a spell is not effective a certain amount of the energy expanded
  526. in casting the spell may randomly roam the enemies' realm and cause massive
  527. destruction if the amount of free energy reaches a certain point!
  528.  
  529. A)   EARTHQUAKE
  530.      This, the most costly (in terms of magic points) can indiscriminately cause
  531.      destruction of cities in your opponent's realm.
  532.  
  533. B)   WEATHER elemental
  534.      This can cause devastating and long lasting results to another BBS ability
  535.      to produce food.  This Spell will send a great weather elemental to another
  536.      realm causing poor crop growing conditions and thus a large decrease in the
  537.      amount of food grown each day for the common market.  This spell if
  538.      successful, will last for approximately 3 or 4 days.
  539.  
  540. C)   ANTI MAGIC
  541.      Attempts to decrease the magic points and spells available to your
  542.      opponents mages.
  543.  
  544. D)   FAMINE elemental
  545.      This spell is similar to the WEATHER ELEMENTAL spell, except that it only
  546.      affects a SINGLE Player.
  547.  
  548. E)   POISON CLOUD.
  549.      This spell causes a cloud of poison gas to cover an opponents empire, and
  550.      thus to brutally kill hundreds of an opponents populace.
  551.  
  552. F)   SLEEP
  553.      This spell causes an opponents warriors, dragons, watchman in castles, and
  554.      even commanders to become very lethargic and will result in a large
  555.      decrease in their effectiveness.
  556.  
  557. G)   MAGIC EYE
  558.      By using this spell your mages might provide you with some vital
  559.      information on the strength of your opponent.  If successful (and it often
  560.      is) you will be told the number of warriors, dragons and mages your
  561.      opponents has at his or her disposal.
  562.  
  563. 1) MAGICAL SHIELDS
  564.      This spell creates a magical 'dome' over your empire which may interfere
  565.      with incoming magical attacks.  however the larger your empire the less
  566.      effective this becomes.  A magic shield is general against all magic
  567.      attacks from any opponent irrespectively of which opponent was 'chosen'
  568.      when the shield spell was cast.
  569.  
  570. DWARZ is a game high on the necessity of players to cooperate and form
  571. alliances.  Occasionally one player in an alliance might find him/her self in
  572. a bit of trouble and will look to his or her allies for help. If you want to
  573. help an allied in trouble you might do this via the trade menu.  Here you can
  574. trade most goods to another player, alas at a cost paid by you.
  575.  
  576. If to the question:
  577.  
  578. Do You wish to do any trading? [y/N]
  579.  
  580. You answer Yes you will find yourself presented with the trading menu:
  581.  
  582. Select target by Letter ['?' to List, {ENTER to ABORT}]: 
  583. A NOTHER has been Targeted!
  584.  
  585. TRADING ESTABLISHED With A NOTHER
  586. ==========================================================================
  587.  #       Commodity             Cost/Unit   You Have        Max. Trade
  588. --------------------------------------------------------------------------
  589.   {1}    WARRIOR                  100           7,000             1,116
  590.   {2}    DRAGONS                  250               0                 0
  591.   {3}    CASTLES                1,500           3,079                74
  592.   {4}    GENERALS                 300             270               270
  593.   {5}    THIEVES                  125             888               888
  594.   {6}    MAGIC USERS              575             566               194
  595.   {7}    Cubits                     1         111,699            55,849
  596.   {8}    Food                     450         360,731               248
  597. --------------------------------------------------------------------------
  598.   You Have 111,699 Cubits, and 2 Turns left
  599.  
  600. You can trade with local players only if they have more than 200 cities.
  601.  
  602. MISCELLANEOUS NOTES:
  603.  
  604. #  Even though you may have used up all your turns for the day, you can still
  605. log in DRAGON WARZ! to check for messages and send messages.
  606. You will also be able to view your Status Screen, and perform any inter-BBS
  607. operations you may yet be allowed to and able to afford.
  608.  
  609. #  When you are under new realm protection, buy up all the Cities you can, and
  610. concentrate on COMMERCIAL cities for the cash you'll need.  When you get down
  611. to the last few turns under protection, back off on cities purchasing and start
  612. building up your military.
  613.  
  614. # You may only form ONE Battle group per day, and may also only send ONE
  615. individual attack per day, likewise, You are limited to TEN Covert operations
  616. per day!
  617.  
  618. # These instructions are only current up to and including version 1.05
  619.  
  620. ------------------------------------------------------------------------
  621.                       GOOD LUCK AND HAPPY FIGHTING!
  622.