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/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / DS_006B.ZIP / UPDATE.TXT < prev   
Encoding:
Text File  |  1990-10-17  |  4.1 KB  |  126 lines

  1. ================
  2. IMPORTANT!!!!!!!
  3. ================
  4.  
  5. Current version: 0.06 (Beta)
  6.  
  7.   Because there were several important bugs in 0.05, which might have
  8. interfered with the normal game play (Ie. the inability to write messages,)
  9. I rushed to get this version out... I WAS planning on including with this
  10. version the Intergalactic options (Multi-BBS net-type play!!!!!!!).. BUT, 
  11. I didn't get a chance.... SO.....
  12.  
  13.   The next version (release in apx. 1-2 weeks from now, or around Oct. 21) 
  14. *WILL* be totally redesigned (program-wise...). And will result in
  15.  
  16.    More speed, Less memory requirements and a TOTAL improvement.... PLUS..
  17.  
  18. It will also INCLUDE INTER-GALACTIC OPERATIONS!!!!!!! (For those of you
  19. who don't know what I'm talking about, it basically lets different D*S 
  20. games on different BBS's play against each other... for example, a whole
  21. network of BBS's could each play against each other... hehehe.... ) 
  22.  
  23.                AND.....
  24.  
  25. Embargoes - Sysop Utilites - New and IMPROVED configuration program - 
  26. More covert operations....
  27.  
  28.  
  29. All this in 1-2 weeks... (probably 1)!!
  30.  
  31.  
  32.  
  33. ========
  34. Version 0.06
  35. ========
  36.  
  37.   A note on HST speeds.... for some reason D*S doesn't want to work on some
  38. BBS's at speed high then 9600... why, I have no idea. BUT, I'm working on
  39. it and it should be fixed by the next version (1-2 weeks... maybe less.)
  40.  
  41.  
  42.   Several bugs were fixed in this version, among them:
  43.  
  44. - A bug which prevented the entering of messages to other players
  45.  
  46. - A bug which prevented the players from increasing their effectiveness
  47.   by paying a certain fee.
  48.  
  49. - Another bug which ignored the "Daily number of turns" setting, and 
  50.   automatically put it to 7.
  51.  
  52.   In addition, I had several letters from people about suggestions and the
  53. following have been incorporated: (Thanks, guys!)
  54.  
  55.  - NEWS.* files changed to TNEWS.* files due to a problem with other
  56.    programs files (also titled 'NEWS') getting overwritten
  57.  
  58.  - .TXT files changed to .ASC files
  59.  
  60.  - I have changed some of the programming, so D*S will run MUCH faster,
  61.    and tear up yer HD MUCH less :-).
  62.  
  63.  
  64.  
  65.  
  66.  
  67.  
  68. ========
  69. Previous updates (0.059 + 0.05)
  70. ========
  71.  
  72. Version 0.059: It contains the same updates as below (for 0.05),
  73. except for one addition: Due to a small mistake (oops!:-])I 'accidentally'
  74. screwed up on the section which reads in the baud rate, and cut off the 
  75. last digits.. so, instead of, say, 38400 baud, it read it as 3840 baud.
  76. Anyways, that has been corrected.
  77.  
  78.       
  79.        THIS SHOULD NOW WORK AT HST SPEEDS (& LOCKED BAUD RATES)!!.
  80.  
  81.  
  82.  Reinitialize the game (Run DSCONFIG again...) -- Version 0.05 uses
  83.  more information in the GAME.CFG files, and so won't work correctly
  84.  with version 0.04
  85.  
  86.  There were several bugs in version 0.04, among them:
  87.  
  88.  - Problems with ANSI in the players names, and resulting mess-up
  89.    of the scoring tables, etc.
  90.  
  91.  - The DSMAINT would give a runtime error becuase of flaws in the lottery
  92.    handling routines, causing the players not to recieve their new turns
  93.    each day... DSMAINT also had similar runtime errors from other causes,
  94.    these have been fixed also.
  95.  
  96.  - An error in the (numeric) input routine, that gave a runtime overflow
  97.    error, among other things... this has been fixed (and improved on...)
  98.  
  99.  - It seems that a WHOLE routine was MISSING!!! The section that allows
  100.    you to pay to raise your armies effeciency was gone. Hmmmmm...:-)
  101.    (must be the Xxyborg)
  102.  
  103.  - Not really a bug, but D*S 0.04 was consuming too much memory. This
  104.    version, 0.05, reduces requirements somewhat, and I'm just about ready
  105.    with the next version, which will GREATLY reduce requirements, and also
  106.    improve speed.
  107.  
  108.  - Various other, small, unnoticed bugs....
  109.  
  110.   Sorry for these bugs, but, as you know, any new piece of software can have
  111. these problems, and I got my fair share of them... Again, sorry for the
  112. inconvenience...
  113.  
  114.  -- Jason Ewert.
  115.  
  116.  
  117.  
  118.  
  119.  
  120. Please re-read the SYSOP.DOC.... It will explain the new version, and
  121. contains important information...
  122.  
  123. Coming soon: V.0.06 - Tonnes and TONNES of new options and features!!!
  124.                                  ~~~~~~
  125.  
  126.