home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / ARENA10.ZIP / SYSOP.DOC < prev   
Encoding:
Text File  |  1991-08-25  |  9.6 KB  |  247 lines

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9.  
  10.  
  11.  
  12.  
  13.  
  14.  
  15.  
  16.                          The "Arena Warrior" Door Game
  17.       Copyright 1991 by Greg Hartle and Trevor Parks, all rights reserved
  18.                                   Version 1.0
  19.  
  20.  
  21.                                   Designed by:
  22.                                   Greg Hartle
  23.                                       and
  24.                                   Trevor Parks
  25.  
  26.  
  27.                                  Programmed by:
  28.                                   Greg Hartle
  29.  
  30.  
  31.                                Documentation by:
  32.                                   Trevor Parks
  33.                                       and
  34.                                   Greg Hartle
  35.  
  36.  
  37.                           Some ideas and concepts by:
  38.                                   Mark Barrow
  39.                                     Speaker
  40.                                   Chaz Pearson
  41.  
  42.  
  43.                    Also a special thanks to the beta testers:
  44.                         Mark Barrow of Warrior Realm BBS
  45.                Ken Givens of The Chess Board (FidoNet 1:124/2213)
  46.                  James Falkner of The Abyss (FidoNet 1:363/73)
  47.               Danny Brown of Skydive Over Texas (FidoNet 1:382/64)
  48.              Richard Cavin of Pretzel Logic BBS (FidoNet 1:387/401)
  49.  
  50.  
  51.       And of course all the Twilight Zone III and Warrior Realm BBS users.
  52.  
  53.  
  54.  
  55.  
  56.         LEGAL JUNK, REGISTRATION INFORMATION
  57.  
  58.                 The authors of this program are in no way responsible
  59.         for any damages (physically or mentally, financially or in any
  60.         other way, shape or form) caused by the use, misuse, abuse,
  61.         and/or non-use of this program.
  62.  
  63.                 Basically, the only guarantee we give you about the
  64.         operation of this program is that it works (most of the time)
  65.         on our computers.  It might on yours (who knows, anything's
  66.         possible!).
  67.  
  68.                 If it does happen to work on your system and after a
  69.         one month trial period you want to continue using this program,
  70.         you must register the program with the author.  Print out the
  71.         registration form, fill it out, and mail it as well as the
  72.         modest $10US registration fee (non-business/governmental use)
  73.         in the form of a check or money order to:
  74.  
  75.                 Greg Hartle
  76.                 614 E. Riverside Ave.
  77.                 San Angelo, Texas  76905-7821
  78.  
  79.                 The registration form is REGISTER.TXT, or BUS-GOVT.TXT
  80.         for use in business and government environments.  Be sure the
  81.         sysop name and system name you provide on the registration form
  82.         have proper capitalization, exactly as you want them displayed.
  83.  
  84.                 In exchange for this registration fee, you will
  85.         receive the following:
  86.  
  87.         o  A warmth all over with the knowledge that YOU supported the
  88.            shareware concept which allows potential users to "try
  89.            before they buy", not to mention your show of support of my
  90.            programming efforts, necessary for me to feel that I haven't
  91.            been wasting much of my free time.
  92.         o  A keycode which will allow you to continue legally running
  93.            the current version of Arena Warrior, as well as any bug
  94.            fix updates, available for download on the author's BBS.  It
  95.            may also work with future major version changes.  If not,
  96.            then you will be given a $10US credit toward upgrading to
  97.            the new version.  I don't plan to increase the price any
  98.            time soon.
  99.         o  A notice to each user upon entering that you have registered
  100.            Arena Warrior.  This is the only physical difference between
  101.            registered and unregistered copies.  This program is NOT
  102.            crippleware!
  103.  
  104.  
  105.  
  106.  
  107.         LICENSE TERMS
  108.  
  109.                 The Arena Warrior software package, hereafter referred
  110.         to as "Arena", "Arena Warrior", and "the software package",
  111.         currently includes the executable named ARENA.EXE, any other
  112.         supporting program and documentation, and the archive in which
  113.         the above is contained.
  114.  
  115.  
  116.         Distribution License:
  117.  
  118.                 A license is granted to all to distribute Arena
  119.         Warrior only under the following conditions:
  120.           o  It may not be advertised as "free" or "public domain"
  121.              software.
  122.           o  Arena Warrior can not be leased to others.
  123.           o  No fee of any kind may be charged, except for the cost of
  124.              the distribution medium, shipping and handling, not to
  125.              exceed $9US.
  126.           o  You may not add to, modify any portion of, or remove any
  127.              portion of the software package.
  128.           o  You may not distribute Arena Warrior for the purpose of
  129.              profit or as part of a larger package, such as a software
  130.              library, without PRIOR written approval of the Arena
  131.              Warrior authors.
  132.           o  This license does not grant the licensee ownership of any
  133.              part of Arena Warrior.
  134.           o  All rights not expressly granted here are reserved to the
  135.              Arena Warrior authors.
  136.           o  Any violation of the terms of this license will
  137.              immediately terminate this license.
  138.  
  139.  
  140.         Trial Use License:
  141.  
  142.                 By using this product, you agree to abide by the
  143.         following licensing terms:
  144.           o  You are granted a limited license to use this version of
  145.              Arena Warrior for evaluation purposes for a trial period
  146.              of 30 days.
  147.           o  If, after this trial period, you intend to continue using
  148.              any portion of Arena Warrior, you are required to register
  149.              the software package.
  150.           o  Use of Arena Warrior without registration after this trial
  151.              period is a violation of the terms of this license.
  152.           o  You may not modify, decompile, disassemble, or otherwise
  153.              reverse-engineer programs in this software package.
  154.           o  This license does not grant the licensee ownership of any
  155.              part of Arena Warrior.
  156.           o  All rights not expressly granted here are reserved to the
  157.              Arena Warrior authors.
  158.           o  Any violation of the terms of this license will
  159.              immediately terminate this license.
  160.  
  161.  
  162.  
  163.  
  164.         LICENSE TERMS (continued)
  165.  
  166.         Registered Use License:
  167.  
  168.                 By registering Arena Warrior, you are requesting a
  169.         license to use Arena Warrior with the following conditions:
  170.           o  You are granted the right to use the current version as
  171.              well as any bug fix updates to the current version of
  172.              Arena Warrior on one computer in a single node
  173.              environment.  Multinode operation requires only one
  174.              registration for non-business/non-government environments,
  175.              however.
  176.           o  You may not lease or transfer this license to anyone else.
  177.           o  You may not modify, decompile, disassemble, or otherwise
  178.              reverse-engineer programs in this software package.
  179.           o  This license does not grant the licensee ownership of any
  180.              part of Arena Warrior.
  181.           o  All rights not expressly granted here are reserved to the
  182.              Arena Warrior authors.
  183.           o  Any violation of the terms of this license will
  184.              immediately terminate this license.
  185.  
  186.  
  187.  
  188.         WARRANTY
  189.  
  190.                 Arena Warrior is provided AS IS.  The authors make no
  191.         warranty of any kind, expressed or implied, including without
  192.         limitation, any warranties of merchantability and/or fitness
  193.         for a particular purpose.
  194.  
  195.  
  196.  
  197.         SUGGESTIONS
  198.  
  199.                 The referee (sysop) functions within the program are
  200.         pretty self-explanatory.  Following are some suggestions for
  201.         running the game.
  202.  
  203.                 If the Arena Warrior players are very active, it's a
  204.         good idea to lower the turn length to 1 day, so that the game
  205.         develops more quickly.  Remember, turns are however many days
  206.         you set or until all managers (users) have played, whichever
  207.         comes first.
  208.  
  209.                 It might be a good idea to set up a message area for
  210.         this game.  It's a great way for managers to threaten other
  211.         players, make enemies/feuds, and exchange strategies.
  212.  
  213.                 Sometimes a player will have some really lousy luck
  214.         and get a team of wimps.  You can usually tell this by looking
  215.         at the team ranking and warrior ranking.  If a team has fought
  216.         at least 20 battles and has won fewer than 30% of them, you
  217.         might want to delete their team (with their approval) to let
  218.         them start a new one.
  219.  
  220.                 Special local command keys:
  221.                      ALT-C:  break in to chat with users
  222.                      ALT-H:  help - lists these local commands
  223.                      ALT-X:  exit the program immediately
  224.             *** <UP ARROW>: scroll-back up to 500 lines! ***
  225.  
  226.  
  227.  
  228.  
  229.         TECHNICAL INFO
  230.  
  231.         o  Compiled by Turbo Pascal v5.0
  232.         o  Source code:  5518 lines, approximately 151k
  233.         o  The FireStorm Comm Software Library is used for I/O and
  234.            other routines.
  235.         o  Modem I/O is done with the use of a FOSSIL driver (X00,
  236.            OPUSCOMM, BNU, etc.).
  237.  
  238.  
  239.  
  240.         Send messages to either Trevor Parks or Greg Hartle at:
  241.  
  242.                                Twilight Zone III
  243.                               Data: (915)658-2603
  244.                   2400bps (soon to be 14400bps DS V32bis/CSP)
  245.                                 Fidonet 1:383/3
  246.  
  247.