home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / ARENA10.ZIP / ARENA.DOC next >
Encoding:
Text File  |  1991-08-25  |  13.6 KB  |  267 lines

  1.  
  2.  
  3.  
  4.                          The "Arena Warrior" Door Game
  5.       Copyright 1991 by Greg Hartle and Trevor Parks, all rights reserved
  6.                                   Version 1.0
  7.  
  8.                                   Designed by:
  9.                                   Greg Hartle
  10.                                       and
  11.                                   Trevor Parks
  12.  
  13.                                  Programmed by:
  14.                                   Greg Hartle
  15.  
  16.                                Documentation by:
  17.                                   Trevor Parks
  18.                                       and
  19.                                   Greg Hartle
  20.  
  21.                           Some ideas and concepts by:
  22.                                   Mark Barrow
  23.                                     Speaker
  24.                                   Chaz Pearson
  25.  
  26.                    Also a special thanks to the beta testers:
  27.                         Mark Barrow of Warrior Realm BBS
  28.                Ken Givens of The Chess Board (FidoNet 1:124/2213)
  29.                  James Falkner of The Abyss (FidoNet 1:363/73)
  30.               Danny Brown of Skydive Over Texas (FidoNet 1:382/64)
  31.              Richard Cavin of Pretzel Logic BBS (FidoNet 1:387/401)
  32.  
  33.       And of course all the Twilight Zone III and Warrior Realm BBS users.
  34.  
  35.  
  36.  
  37.      Arena warrior is exactly what the name says it is.  It is a game of one-
  38. on-one arena combat.  You act as a Manager of a team of warriors.  Your Team
  39. consists of ten warriors, each of which has his/her own statistics.  The
  40. statistics consist of five different attributes, each of which has an important
  41. role in making your warrior a GREAT warrior.
  42.  
  43. These attributes are:
  44.  
  45.         Strength - This stat will determine the amount of damage your warrior
  46.                    may inflict on the opposing warrior.
  47.           Attack - The attack stat determines the warrior's ability to hit the
  48.                    opposing warrior.
  49.        Dexterity - This is the warrior's ability to avoid the opposing
  50.                    warrior's attack.
  51.     Constitution - Basically your warrior's hitpoints, it determines how much
  52.                    damage your warrior can take before he falls or dies.
  53.            Speed - This stat determines how fast your warrior is when he
  54.                    attacks; the faster a warrior is the more attacks he will
  55.                    get.
  56.  
  57.         When you go to make your warrior, you will be rolled up a set of stats
  58. which you can arrange in any order you want, according to the attributes.  If
  59. you don't like the stats that you are given, you can reroll them until you like
  60. the stats...but you only get 3 chances and you can't go back if the next roll
  61. is even worse than the first.
  62.  
  63.  *NOTE* The very first warrior that you make will most likely be your best
  64.         warrior, and most of your other warriors probably won't be quite as
  65.         superior as this warrior most likely will be.  We consider him to be
  66.         your Team Captain.  But also remember the stats are generated randomly,
  67.         so anything could happen.
  68.  
  69. SKILLS
  70.         Each warrior has his own personal set of skills which can be obtained
  71. by using the four available weapon types.  Those weapon types are the Sword,
  72. Axe, Mace, and Spear.  No one weapon is better than another.  Your warrior
  73. starts out with 0 skill points with all of the weapon types.  To gain these
  74. skill points (up to +9 per stat per weapon) you must engage in Arena Combat!
  75. Depending on the weapon you choose, you may or may not gain skill point(s).
  76. When your warrior does get skills with a particular weapon, the skills will be
  77. added to his/her base stats during combat while using that particular weapon.
  78. Your warrior may have skills with all the weapon types.
  79.  
  80. EXAMPLES
  81.         When you enter the '[I]nfo on your team' option you will get
  82. something like the following:
  83.  
  84. Jungle Safari:
  85.  
  86. Name                 Won Lost Kills St/At/Dx/Cn/Sp Sword  Axe  Mace  Spear Belt
  87. -------------------- --- ---- ----- -------------- ----- ----- ----- ----- ----
  88. Panther                6    2     2 42 19 10 24  8 00709 00000 11014 00100 Con
  89. Cheetah                4    4     0 13 10 17 19  7 00003 20100 00101 00002
  90. Tarzan                 2    3     0 15  8 10 40  6 20100 00000 06001 10000
  91. Gorilla                2    0     1 17 15 23 13  8 00000 00000 00000 02003
  92.  
  93.         And etc...  Now to explain this all to you.
  94. Jungle Safari is the Team Name.
  95. Panther, Cheetah, Tarzan, and Gorilla are the warrior names.
  96.  
  97.         The columns with Won Lost Kills is the warrior record.  Panther won 6,
  98. lost 2 and has killed 2 warriors.  His STrength is 42, His ATtack is 19, his
  99. DeXterity is 10, his CoNstitution is 24 and his SPeed is 8.  When Panther uses
  100. his sword in Arena combat he gets +0 to STR, +0 to ATT, +7 to DEX, +0 to CON,
  101. and +9 to SPD.  When he uses his Axe he gets +0 to all stats. When Panther uses
  102. his mace he gets +1 to STR, +1 to ATT, +0 to DEX, +1 to CON, and +4 to SPD.  It
  103. works the same way for all warriors.  And to finish it off, if the warrior
  104. happens to have a Belt, as does Panther, it will be indicated on the Belt
  105. column.
  106.  
  107. BELTS
  108.         There are five different belts available for the taking in arena
  109. combat.  What is a belt you ask?  Well a belt is like a skill bonus.  The five
  110. belts are the STRength belt, the ATTack belt, the DEXterity belt, the
  111. CONstitution belt and the SPD belt.  If your warrior has a belt, 5 points will
  112. be added to the appropriate stat when he fights with that belt.  No warrior may
  113. have more than one belt at a time, and you must have your warrior in active
  114. duty at all times when he has a belt until he no longer has the belt.  If your
  115. belted warrior loses, he or she will give the belt to his victor.  But if your
  116. warrior is challenged by another belted warrior and your warrior loses, you
  117. give your belt to the warrior who just beat you and that warrior's belt is put
  118. into the pool for a belt bash.  But if a belted warrior is challenged by
  119. another belted warrior and the challenger loses the fight, the challenger's
  120. belt goes up for grabs in the belt bash and the challenged gets to keep his
  121. belt.
  122.  
  123.         There is also an ULTimate warrior belt available. The same rules apply
  124. to this belt as all the other belts except this belt adds 3 points to all your
  125. stats.  BUT be warned..this is a great belt, many warriors have been challenged
  126. and KILLED with this belt.  This belt is sometimes considered more of a curse
  127. than anything else, so watch out!
  128.  
  129. Belted warriors can be challenged by other warriors who have NO MORE THAN x
  130. number of wins more than the belted warrior has.  This number is configurable
  131. by your Referee.  If "x" is set to 0, for example, then the same rules apply to
  132. challenging belted warriors as those challenging any other warrior.
  133.  
  134. And one final note:  once your warrior is dead, he is gone forever.
  135.  
  136. RETIREMENT FOR WARRIORS
  137.         If you have a warrior that you don't particularly like, and you can't
  138. seem to get that warrior killed, maybe you can put him into early retirement.
  139. If that warrior's win/loss record is bad enough, you can retire that warrior
  140. opening another slot on your team for a potentially better warrior.  If the
  141. warrior has 10 more losses than wins, then that warrior can be retired if you
  142. choose.
  143.  
  144. ACTIVE AND REPLACEMENT ORDER
  145.         When you form your team, it will be placed in active to replacement
  146. order in the order you get them.  You may have only five warriors active.
  147. These are the ones who are available for challenging and being challenged.  You
  148. may change the order of your team at anytime with the appropriate menu option,
  149. but it won't count until after the turn is run for that time.  Remember, only
  150. the first five warriors can fight!  Your others will replace any active warrior
  151. who dies, in sequential order.
  152.  
  153. MAKING CHALLENGES
  154.         Choose the Challenge Other Warriors from the menu and you will be taken
  155. to the challenge menu.  From there, you can make challenges, choose weapons for
  156. your warriors to defend with if challenged, view your challenges, remove your
  157. challenges, view the defending weapons of other warriors, and list all other
  158. warriors, including the NPC team (discussed later).
  159.         When choosing defending weapons, you can choose from the 4 weapon types
  160. (sword, axe, mace, spear).
  161.         When making challenges, you are shown the names of your active
  162. warriors.  If you have at least 5 warriors on your team, your options will look
  163. something like this:
  164.  
  165. Which one (A-E or ENTER to quit)?
  166.  
  167.         If you choose A, your first active warrior will appear and you type in
  168. who you want him to challenge.  You only have to type in a partial name or the
  169. entire name if you wish.  The program is designed with a name search string.
  170. If you can't remember how to spell a name, just type part of the name (i.e.
  171. "Shad" to find "The Shadowman") and all the warriors with those first few
  172. letters will come up and you either choose yes or no to challenge that warrior.
  173. But one basic rule applies:  You may only challenge warriors with at least as
  174. many wins as yourself (excluding the NPC team and belted warriors).
  175.  
  176.         If you are wondering what weapons other warriors use you can choose the
  177. option that views other warriors defending weapon. This will ask you to type in
  178. the name of that warrior and it will show you what weapon he defended with last
  179. or if the manager has chosen a new weapon you will see that weapon.  Defending
  180. weapons are also shown in the warrior ranking.
  181.  
  182.         Once you finish making challenges, you can browse through the menu
  183. choices or just quit and play again later hoping the Turn has ended.  There
  184. will be a time limit to be determined by a Referee between each turn, and if
  185. you fail to make challenges before the deadline, the turn will be run anyway
  186. and your warriors will defend with whatever weapons they last used for defense.
  187. If a warrior who has no chosen defending weapon is challenged, he will fight
  188. with the challenger's weapon of choice.  However, if neither has chosen a
  189. weapon, it will be randomly chosen right before fight time.
  190.  
  191. THE NON-PLAYER-CHARACTER (NPC) TEAM
  192.         Don't take this team lightly!  These guys aren't for easy wins.  Some
  193. of these guys are DEATH for sure...so if you like your character just a little
  194. bit, I wouldn't recommend challenging these guys, although there are a few NPCs
  195. that can be beaten and are more like Trainees.  The NPCs get skills just like
  196. you, so keep that in mind when you fight them.  There can be as many as 30 NPCs
  197. in the game, or none at all, depending upon the Ref.  The NPCs will never make
  198. challenges and CAN be challenged by anyone regardless of their record.  They
  199. can not be killed permanently.
  200.  
  201. BASHES AND TOURNAMENTS
  202.         A bash can be held for a couple of reasons.  One, if there is a Belt up
  203. for grabs, a bash with one unbelted warrior from each team entering will have a
  204. shot at the belt.  The warriors will be put in the arena and it will be a free-
  205. for-all, and the last warrior standing gets the belt.  How would a belt become
  206. available for such a bash you ask?  One way is a warrior that already has a
  207. belt (or an NPC who can't wear belts) may defeat someone else that has a belt
  208. and thus he loses his belt and it is up for grabs in a bash.
  209.  
  210.         Another reason for a bash is if a Referee feels like having one there
  211. will be one...maybe the Referee is in a bad mood and wants all belt holders to
  212. enter the bash just so they can lose their belts...HAHA...something like that,
  213. it just all depends on a referee.  He may even have a Team bash, in which all
  214. the teams that want to join in can fight other teams (active warriors only)
  215. just to see who has the TRULY best TEAM.
  216.  
  217. OTHER INFO
  218. If you choose the '[F]ight results' option from the main menu you can see
  219. what happened during the last arena combat.  It will be displayed like this:
  220.  
  221. PANTHER (2/4) KILLED bruster (0/1) with the axe.
  222. tarzan (3/9) defeated BUBBA (2/10) with the spear.
  223.  
  224. Upper case means he is the challenger; lower case means he is the challengee.
  225. The first number in the parentheses is the number of hits the warrior did.
  226. The second number stands for the number of swings the warrior took at his
  227. opponent.  In this example, Bubba challenged Tarzan.  Tarzan hit 3 times out of
  228. 9 swings, defeating Bubba who only hit twice out of 10 swings.
  229.  
  230. You can learn a lot from this menu choice!
  231.  
  232. MESSAGE TO ANOTHER MANAGER
  233. This command allows you to write a personal message to any of the other
  234. managers in the game.  They will be shown any such messages the next time they
  235. enter the game.
  236.  
  237. LIST TEAM INFO
  238. This shows all the managers names, team names, and when they last played.
  239.  
  240. INSTRUCTIONS
  241. This command will show you the instructions you're now reading.
  242.  
  243. TEAM RANKING and WARRIOR RANKING
  244. This shows all the warriors (teams) ranked according to their win/loss record.
  245.  
  246. Any managers not playing for one month will be automatically deleted.
  247.  
  248. By pressing the CTRL-S, you may pause the screen.
  249. By pressing the CTRL-C, you may abort during lists.
  250.  
  251. If you are planning to go out of town, or for some reason you can't play for a
  252. month or longer, ask the sysop to suspend your team and your team will be
  253. deactivated until you request your team to be unsuspended.  By suspending your
  254. team, you are taking your warriors out of the arena and put on vacation until
  255. you wish them to return (your team will not be deleted for not playing for a
  256. month).
  257.  
  258.  
  259.  
  260. Any questions?  Send messages to either Trevor Parks or Greg Hartle at:
  261.  
  262.                                Twilight Zone III
  263.                               Data: (915)658-2603
  264.                   2400bps (soon to be 14400bps DS V32bis/CSP)
  265.                                 Fidonet 1:383/3
  266.  
  267.