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/ ProfitPress Mega CDROM2 …eeware (MSDOS)(1992)(Eng) / ProfitPress-MegaCDROM2.B6I / BBS / DOORS / 2002V103.ZIP / TWSUPP.EXE / TWZAPPER.DOC < prev    next >
Encoding:
Text File  |  1991-07-12  |  3.5 KB  |  63 lines

  1.  
  2. Trade Wars 2002, database utility TWZAPPER.
  3.  
  4. On rare occasions, Trade Wars datafiles can be corrupted when a user hangs up 
  5. in the exact moment that DOS is updating a file.  Though this happens rarely, 
  6. it can happen.  Usually you will be able to fix the record involved through 
  7. the TEDIT editor without any further assistance.  It is possible for the 
  8. garbage data in a screwed up record to cause both the game AND the editor to 
  9. crash.  This happens if garbage gets in a pointer that the game or editor is 
  10. trying to use to do a calculation or find another, related record in the 
  11. database.  In this case, you will need to use this utility, TWZAPPER to 
  12. "nullify" the offending record.
  13.  
  14. This utility will ask you whether its nullifying a Player, Sector, Port or 
  15. Planet record and the the Number of that record (ie, player 22, sector 425, 
  16. Port 123).  These numbers can be viewed from within the TEDIT editor.  After 
  17. you have given it the appropriate data, it will nullify that record and exit.  
  18. You can also abort by entering a 0 at any point.
  19.  
  20.  
  21. IMPORTANT CONSIDERATIONS!
  22.  
  23. Nullifying a Player record is fairly safe.  You will still see old info in the 
  24. Player Edit screen though, as some of the data comes from the SHIPFILE.DAT 
  25. database as well as the TWDATA.DAT file.  This is OK.
  26.  
  27. Nullifying a Sector record is safe as well.  Anyone in that sector WILL NOT BE 
  28. ABLE TO GET OUT! (grin, don't use this for that purpose!)  Displaying that 
  29. sector will work fine, but there will not be any warps leading out of it.
  30.  
  31. Nullifying a Port record WILL CAUSE PROBLEMS if you do not immediately use 
  32. Tedit to 1) Recreate the port or 2) Remove the pointer to the port in the 
  33. Sector record (that the port was in).  Why?  Because the port record has some 
  34. numeric information that is used by the port production routines to determine 
  35. a ton of things.  One of the variable sets (production rate) is involved in a 
  36. division, so the game will dump with a Division by Zero error if you do not do 
  37. one of the following steps above.
  38.  
  39. Nullifying a Planet record *CAN* cause problems in some cases, so you should 
  40. be aware of them.  The planet location is determined from within the Planet 
  41. record.  If you ZAP the planet record, it will cease to exist to the game, 
  42. unless someone is ON that planet.  When they enter the game, it should work 
  43. ok, but they will be on a Nullified planet, no nothing.  When they LEAVE 
  44. the planet, it will have disapeared.  So, before nullifying a planet, make 
  45. sure all players are off the planet first.  In the player records, if someone 
  46. is in a sector thats greater than 1000, that means they are on a planet in 
  47. sector (Their Sector - 1000).  Just subtract 1000 from their sector location 
  48. to fix this.  If they are in a sector greater than 2000, that means they are 
  49. cloaked in sector (Their Sector - 2000).
  50.  
  51.  
  52. Hope this utility helps some of you to fix small problems and keep your 
  53. current games going. (instead of re-rolling).  
  54.  
  55. This utility is provided as part of the product support we have for Trade Wars 
  56. 2002.  This utility is primarilly meant to be used by REGISTERED users of our 
  57. product, so if you're not registered and using this, consider registering!  If 
  58. you don't support Software authors, you will not see games like Trade Wars 
  59. 2002 in the future.  Please note that if you are NOT registered, you will NOT 
  60. be able to use the TEDIT editor to fix the database after using this utility.
  61.  
  62. Released to the Public Domain, 1-3-1991, Gary A. Martin, Martech Software.
  63.