6.3 Nejčastěji kladené otázky

aktualizace:

 

Nemám přístup k Internetu, jak si jej mám zřídit?
Jaké jsou poskytované služby IPB HOMEBANKING?
Jaká je bezpečnost IPB HOMEBANKING?
Co je to certifikát?
Je možné přístupový klíč použít i mimo úlohu IPB HOMEBANKING?
Je poskytována HotLine k úloze IPB HOMEBANKING?
Musí se do pobočky dostavit osobně majitel účtu k podepsání smlouvy?
Jak mám nainstalovat certifikát do Microsoft Internet Exploreru 4.x
Proč mi nejde naimportovat certifikát?

 


Otázka: Nemám přístup k Internetu, jak si jej mám zřídit?

Odpověď:

Pokud nemáte přístup k Internetu, IPB zprostředkovává za poplatek 300 Kč/měsíčně připojení k Internetu umožňující přístup na server IPB HOMEBANKING. Součástí nabídky je i schránka elektronické pošty. Požadavek na zprostředkování připojení k Internetu se zadává během instalace před generací žádosti o certifikát. Žádost však lze podat i dodatečně.

Pokud požadujete plnohodnotný přístup na Internet, je nutné oslovit příslušného poskytovatele (providera) této služby. Službu například poskytuje PVT.NET Podvinný mlýn 6, 190 00 Praha 9, tel. 02/6619 8481, fax 02/6619 9622, info line 05/4155 8222, e-mail sales@pvt.net, http://www.pvtnet.cz.


Otázka: Jaké jsou poskytované služby IPB HOMEBANKING?

Odpověď:

  • Platební příkazy; zpracování na konci dne
  • Platební příkazy; průběžné zpracování - po uzavření samostatného dodatku
  • Platební příkazy k úhradě do zahraničí
  • Prioritní platba
  • Výpisy z účtu
  • Výpisy z účtu zaslat nešifrovaným e-mailem
  • Výpisy z účtu - notifikace - SMS
  • Výpisy z účtu - notifikace - e-mail
  • Zákazník s právem virtuálního obchodního domu - po uzavření samostatného dodatku smlouvy
  • Protokoly o zpracování platebních příkazů (tuzemské, do zahraničí) - notifikace - e-mail
  • Protokoly o zpracování platebních příkazů (tuzemské, do zahraničí) zaslat emailem
  • Protokoly o zpracování platebních příkazů (tuzemské, do zahraničí) - notifikace - SMS
  • Ostatní smluvně vymezené soubory
  • Ostatní smluvně vymezené soubory - notifikace - e-mail
  • Ostatní smluvně vymezené soubory - notifikace - SMS
  • Ostatní smluvně vymezené soubory zaslat nešifrovaným e-mailem
  • Kreditní avízo
  • Kreditní avízo - notifikace - e-mail
  • Kreditní avízo - notifikace - SMS
  • Kreditní avízo zaslat nešifrovaným e-mailem
  • Debetní avízo
  • Debetní avízo - notifikace e-mail
  • Debetní avízo - notifikace - SMS
  • Debetní avízo zaslat nešifrovaným e-mailem
  • Cash pooling
  • Multiuživatelská verze
  • Zůstatek na účtu on-line
  • Historie účtu

Otázka: Jaká je bezpečnost IPB HOMEBANKING?

Odpověď:

Bezpečnost se opírá o tzv. certifikáty. Jeden certifikát se používá pro šifrování (přístupový certifikát) a druhý certifikát se používá pro elektronické podepisování platebních příkazů (tzv. podpisový certifikát)


Otázka: Co je to certifikát?

Odpověď:

Certifikát je elektronická obdoba průkazu totožnosti (např. občanského průkazu). Zatímco občanským průkazem se prokazujeme při osobním styku, tak certifikátem se prokazujeme při počítačovém styku.

Certifikát je datová struktura (řetězec bitů), pomocí které se zveřejňují údaje o uživateli (podobně jako v občanském průkazu) a zejména uživatelův veřejný šifrovací klíč. Certifikát je elektronicky podepsán (ověřen) certifikační autoritou. Z certifikátu je možné získat veřejný šifrovací klíč uživatele, který je možné použít k prokazování totožnosti uživatele.


Otázka: Je možné přístupový klíč použít i mimo úlohu IPB HOMEBANKING?

Odpověď:

Ano. Přístupové certifikáty vystavené pro úlohu IPB HOMEBANKING se používají ve standardním web-prohlížeči. To vám umožní tyto certifikáty využívat nejen pro přístup k úloze IPB HOMEBANKING, ale např. i pro bezpečnou poštu (Netscape Messenger, MS Outlook Expres, MS Outlook 98 atd.).


Otázka: Je poskytována HotLine k úloze IPB HOMEBANKING?

Odpověď:

Ano. HotLine IPB HOMEBANKING poskytuje podporu v nepřetržitém provozu 24 hodin denně na telefonním čísle 02/61053570 nebo elektronickou poštou na adrese helpdesk@ipb.cz.


Otázka: Musí se do pobočky dostavit osobně majitel účtu k podepsání smlouvy?

Odpověď:

Pokud je pobočce předkládána již podepsaná smlouva, musí být podpis(y) majitele účtu úředně ověřeny.


Otázka: Jak mám nainstalovat certifikát do Microsoft Internet Exploreru 4.x

Postup:

  1. Spustíte Microsoft Internet Explorer. Z nabídky vyberete položku "Zobrazit".
  2. Vyberete položku "Možnosti sítě Internet...". V okně "Možnosti sítě Internet" vyberete záložku "Obsah".
  3. Stisknete tlačítko "Osobní...". V okně "Ověřování klienta" stisknete tlačítko "Importovat...". Do kolonky "Soubor certifikátu, který bude importován:" vyberte (nebo vepište) soubor s příponou .p12   z adresáře ..\Program Files\Home Bank\certkeys\firma.000\...
    Jestliže jste před tím instalovali certifikáty do programu klient PC a jméno souboru a úplnou cestu k němu jste si uložili do schránky / clipboardu,  můžete ho nyní  ze schránky / clipboardu vložit.
  4. Do kolonky "Heslo:" napíšete své přihlašovací heslo do aplikace IPB HOMEBANKING.
  5. V případě špatné instalace vám prohlížeč zobrazí hlášku: Aplikaci Internet Explorer se nezdařilo naimportovat tento certifikát" V opačném případě je vše v pořádku, certifikát by měl být v seznamu certifikátů.
  6. Zavřete všechna otevřená okna pomocí tlačítek "Zavřít" a "OK".

Otázka: Proč mi nejde naimportovat certifikát?

Odpověď:

Nemáte  naistalován IE verze 4.0 nebo vyšší. (Číslo verze zjistíte po spuštění IE z menu "Nápověda->O aplikaci Internet Explorer" "Help->About Internet Explorer")

Zadáváte heslo při importu správně? Je to stejné heslo jako pro přihlašování do HomeBankingu.

Windows NT 4.0:
Nemáte nastavena nějaká omezení při zápisu do registru od administrátora?


Windows 95/98: Do systému Windows se musíte přihlásit. Nesmíte stisknout "Storno" nebo klávesu "Esc" v přihlašovacím dialogu. Jestliže se žádný dialog po spuštění počítače nezobrazuje, proveďte "Zavřít programy a přihlásit se jako jiný uživatel". Pak zadejte přihlašovací jméno a heslo a instalaci certifikátu zopakujte.

Certifikát s daným jménem již v systému existuje. Spuťte program delcert.exe, uložený v adresáři "Home Bank". Vyberte certifikát, jehož první řádek pole předmět obsahuje Vaše jméno a příjmení. Tento certifikát zrušte. Ukončete delcert a instalaci certifikátu zopakujte.

Certifikát byl úspěšně naimportován, ale při dalším přihlášení se nezobrazuje.
Jste přihlášeni pod stejným jménem, jako když jste importoval certifikát?

Windows 95/98: Nesmazal jste si *.pwl soubor z adresáře Windows? Musíte provést novou instalaci certifikátu do IE.

V systému máte nastaveno nevytvářet *.pwl soubory. Změnu tohoto nastavení provedete pomocí "poledit.exe", který se nachází na CD s instalací Windows 95/98 v adresáři "ADMIN\APPTOOLS\POLEDIT\". Po spuštění tohoto programu otevřete soubor "admin.adm", pak v menu "soubor->Otevřít registr", "Místní počítač", položka "Síť->Hesla->Neukládat hesla do seznamu" nesmí být zatržena. "File->Open Registry", "Local Computer", "Network->Passwords->Disable password caching".

Certifikát se ztratil z neznámeho důvodu. Naimportujte certifikát znovu.

Na jednom počítači používáte několik instalací HomeBankingu a potřebujete se přepínat mezi certifikáty.
Upravte si soubor "HOSTS", který se ve Windows NT nachází v adresáři "\WINNT\system32\drivers\etc\" a ve Windows 95/98 v adresáři "Windows\". Pokud tento soubor neexistuje, vytvořte jej. Pak do něj napište tyto údaje:


195.47.37.195    pb1.ipb.cz
195.47.37.195    pb2.ipb.cz
195.47.37.195    soukromy.pb
195.47.37.195    firma

apod. podle počtu různých přístupových certifikátů na počítač (samozřejmě jména si můžete zvolit dle libosti.). Toto má však jednu nevýhodu, protože musíte odklepnout jednu hlášku o výstraze zabezpečení. Jelikož certifikát serveru je vydán na adresu pb.ipb.cz. Pak v IE napíšete do kolonky adresa např. https://soukromy.pb.

 

 


[obsah] [chybová hlášení]