Sv─¢t hardware Sv─¢t PDA Digimanie Sv─¢t s├¡t├¡  
Sv─¢t hardware: novinky, recenze, tipy, texty, ovlada─ìe.
tituln├¡ strana zam─¢stn├ín├¡ inzerce o n├ís slovn├¡k registrace diskuzn├¡ f├│ra  
Sv─¢t Hardware
CD/DVD
Čipové sady
Disky
Download
Foto a video
Grafické karty
Chladi─ìe
Kapesní PC
Klávesnice
Modemy
Monitory
MP3
Notebooky
Ostatní
Overclocking
Pam─¢ti
Procesory
Převážně nevážně
┼ÿadi─ìe
Scannery
Síť
Software
Tiskárny
USB
Základní desky
Zvuk
Sv─¢t Hardware
ISSN 1213-0818
22.05.2003 10:01



Diskuzní fóra Vyhledat v diskuzních fórech SH:
 
   Diskuzn├¡ f├│ra Sv─¢ta hardware
 Procesory
 AMD

Diskuzn├¡ f├│rum  
Zadejte svou adresu, pokud chcete dostávat diskuzi mailem

Titulek Autor Datum
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB whitesnake  20.05.2003 11:50:34 
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB vyhulex  16.05.2003 14:33:34 
 testy Dusan  13.05.2003 16:29:31 
Re: testy Eagle  13.05.2003 23:46:21 
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB SpaceExplo  13.05.2003 13:48:48 
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB Fidel Kastrol  13.05.2003 13:37:59 
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB SpaceExplo  13.05.2003 11:29:30 
 Jakychpak 400MHz? Libor Chocholaty  13.05.2003 10:52:56 
Re: Jakychpak 400MHz? Venus  13.05.2003 13:04:00 
Re: Jakychpak 400MHz? Gukes  14.05.2003 11:24:06 
Re: Jakychpak 400MHz? Libor Chocholaty  14.05.2003 13:08:51 
Re: Jakychpak 400MHz? ┼át─¢p├ín Mr├ízek  14.05.2003 13:55:26 
Re: Jakychpak 400MHz? Manolo Kaiser  14.05.2003 14:04:51 
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB Gukes  13.05.2003 10:01:07 
Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB Nommo  13.05.2003 10:48:46 
Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB Martin  13.05.2003 12:13:37 
Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB SpaceExplo  13.05.2003 12:36:36 
Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB bambulak  14.05.2003 07:35:52 
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB lada  13.05.2003 09:24:45 

 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: whitesnake odpov─¢d─¢t   20.05.2003 11:50:34
Takze v kratkosti mam doma Pentium IV 2,4 GHz s 800MHz FSB ktore som nataktoval na 3300 MHz to jest 275 MHz FSB..nasobic 12, pouzity default cooler z Boxoveho procaku...Suma sumarum..mam 3,3 GHz naslapane delo ktore som kupil za 6000 korun.... pouzite ramky Kingstone HypperX 433MHz CAS 2.....Dual channel... Pani neni co riesit...Nove Pentia na 800MHz FSB su naozj extra kusy..treba k tomu pripocitat narast vykonu z 200 na 275 MHz FSB :)) takz ecakam do jesene co nato AMD ...Suma sumarum mam lacnejsie ale rychlejsie riesenie Intel ako AMD :))) a to ma velmi tesi _))Lebo nataktovat AMD na 275 FSB sa asi nepodari...ked uz teraz AMD melie z posledneho a nema sa kam posunut....Uvidime ako sa to vyvinie...Ale je jasne ze zezlo teraz prebral Intel s 800MHz FSB a chipsetom 875 .
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: vyhulex odpov─¢d─¢t   16.05.2003 14:33:34
- - - Obsah tohoto příspěvku byl redakcí smazán pro použití vulgárních výrazů. - - -
 testy | od: Dusan odpov─¢d─¢t   13.05.2003 16:29:31
Neviete ako sa pusti demo v Return to Castle Wolfstein
 Re: testy | od: Eagle odpov─¢d─¢t   13.05.2003 23:46:21
Seženete si demo checkpoint a nahrajete do příslušného adresáře (z hlavy si to nepamatuju). Pak v menu vyvoláte konzoli stiskem tlačítka vedle jedničky na velké klávesnici a napíšete Timedemo 1. Poté stačí napsat Demo Checkpoint a ono se to už spustí (doufám, že to říkám dobře, je zo z hlavy).
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: SpaceExplo odpov─¢d─¢t   13.05.2003 13:48:48
Kamenovat tě nebudem (doufám), ale myslím, že rozdíl mezi takovejma procíkama (2,4 a 3,2) je asi 30% výkonu procesoru, díky tomu můžeš třeba zapnout nějaký nastavení a hra bude stále plynule hratelná a zároveň bude vypadat lépe a ty z ní budeš mít lepší pocit a bude se ti víc líbit. Navíc kdo komprimuje do DivX nebo stříhá digitální video, poví ti, že ten rozdíl je nejen znatelnej ale hlavně časově zcela jasně změřitelnej - ušetříš čas a můžeš se vrhnout na jinou činnost. Je jasné, že když někdo píše ve Wordu nebo bouchá tabulky do Excelu, tak ten rozdíl nepozná, ale zkus na to zavěsit nějaký výpočty nebo cokoli z reálné praxe a rozdíl může být poměrně zásadní.
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: Fidel Kastrol odpov─¢d─¢t   13.05.2003 13:37:59
nebudu nic zastirat.. jsem fanda AMDcek ;o) Upozornuju predem,nesjem zadnej odbornik. podle me, jak je videt.. zas tolik na vysi taktu procesoru nezalezi (AMD 2200 MHz vs. INTeL 3,06 GHz) ze bylo AMD porazeno v tech multimediich.. a co jako? Plno lidi stejne treba s filmama nemaka... A uznejte... kupite si kompa, treba INTeL 2,4 GHz... mysliote si ze poznate rozdil, kdyz budete hrat nejakou gamesu a budete tam mit 3GHz procik... ja myslim, ze ne!!
Tak a ted me muzete treba kamenovat... heh ;o)
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: SpaceExplo odpov─¢d─¢t   13.05.2003 11:29:30
příliš kritické nommo, počkáme na tvůj reparát.
 Jakychpak 400MHz? | od: Libor Chocholaty odpov─¢d─¢t   13.05.2003 10:52:56
Ach jo, co se nam to tady snazite namluvit? Athlon XP 3200+ ma FSB 200MHz. Pentium 3.0GHz taktez 200MHz. AMD pouziva double data rate, Intel zase quad pumped bus. Proto se rika 400, ci 800MHz. Ale nejde o frekvenci! Frekvence FSB je u obou stejna a to 200MHz. Navic Intel rika, ze je schopen prenaset ctyrikrat rychleji, nez je sbernice taktovana, ale uz nerika, ze to plati jen pro adresy nebo data. Presne nevim, ale mam za to, ze quad pumped je to jen pro jeno z toho. Meli byste k tomu uvadet i maximalni teoretickou pametovou propustnost, aby bylo mozno vubec porovnavat. Jinak srovnavate kosik hrusek s taskou jablek.
 Re: Jakychpak 400MHz? | od: Venus odpov─¢d─¢t   13.05.2003 13:04:00
Presne tak! Lip bych to nenapsal. Nechapu jak nekdo kdo se vubec neorintuje v dane problematice muze delat nejaky recenze nebo psat clanky. Cozpak pochopit by se to dalo, ale zverejnil bych to spis na www.svetamateru.cz.
 Re: Jakychpak 400MHz? | od: Gukes odpov─¢d─¢t   14.05.2003 11:24:06
mě se ten článek taky moc nezamlouvá, ale hoši nic proti tohle co tu píšete je jen obyčejný rejpání. Každej kdo se o to jen trochu zajímá přesně ví jak to je. A kdyby to autor psal pro ten váš www.svetamateru.cz tak tam by si rozhodně dal na něco takovýho pozor tady jsme na www.svethardware.cz takže se předpokládá, že čtenář má alespoň nějaké povědomí o HW...
 Re: Jakychpak 400MHz? | od: Libor Chocholaty odpov─¢d─¢t   14.05.2003 13:08:51
Zasadne nesouhlasim, ze v odbornem tisku, a Svet Hardware se tak tvari, lze tolerovat takoveto zavadejici nepresnosti. Navic jsou to nepresnosti nejen technickeho razu, ale i ve vykladu. Naopak na serveru www.svetamateru.cz bych to odpustil.
 Re: Jakychpak 400MHz? | od: ┼át─¢p├ín Mr├ízek odpov─¢d─¢t   14.05.2003 13:55:26
Máte pravdu, od této chvíle budeme uvádět vždy skutečnou pracovní frekvenci a v závorce onu "ekvivalentní" hodnotu. Jinak jsem ale toho názoru, že naši čtenáři dobře vědí o co jde (tuším, že to tu už zaznělo). V každém případě se však jedná o zavádějící označení.
 Re: Jakychpak 400MHz? | od: Manolo Kaiser odpov─¢d─¢t   14.05.2003 14:04:51
Chtěl bych podpořit pana Chocholatého, plně souhlasím s jeho stanoviskem. Dobře, že pan Mrázek souhlasí, přestože je toho názoru, že čtenáři vědí, o co jde. Aplikováním přístupu, kdy "všichni vědí, jak to vlastně je" znamená kapitulovat před marketingovými mlžiči a tvrdit, že tygr je kočka, vždyť přece víme, jak to je doopravdy.
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: Gukes odpov─¢d─¢t   13.05.2003 10:01:07
vzhledem k tomu co jsem se dobře půl hodiny snažil tu napsat nějaký smysluplný a objektivní komentář, který se mi pak neodeslal to trochu zkrátím:

Intel spíš dohání AMD proč by jinak udělal skok z FSB133 na FSB200, kdežto AMD jen udělalo další krok ve vývoji a to krok z FSB166 na FSB200.

Testy podle kterých tvrdíte, že 2800 je lepší než 3200 jsou primárně závislé na frekvenci procesoru a ne na propustnosti pamětí a cache procesoru tedy důvodech proč má 3200 větší PR rating než 2800 takže až budete testovat tyto procesory na nějakých reálných aplikacích tak třeba dojdete k závěru že 3200 je lepší.

Testy ve kterých tento procesor porovnáváte oproti Intelu jsou taky takové ... jako např. volba her na kterých to testujete !KAŽDÝ! kdo se o to jen trochu zajímá vám řekne že Quake engine dycky běhal a běhat bude na Intelu líp takže volba kde 2 ze 3 her postaveny na tomto enginu je prostě jen určená k tomu aby srazila AMD do kolem. Toto tvrzení jen potvrzuje 3. hra, kterou je Commanche.

To že jste tři procesory testovali na třech různých deskách se třemi různými grafickými kartami, třemi jinými pamětmi a třemi rozdílými disky je taky věc která se jen tak nevidí. Popravdě jsem se divil, že jste na jednom počítači neměli W98 na dalším W2k a poslední s WXP.
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: Nommo odpov─¢d─¢t   13.05.2003 10:48:46
Dobrý den, věc se má tak. Náš server má jednotně danou metodiku, podle které postupujeme pokaždé. A upřímně, nejsou dnes aplikace, které těží hlavně z rychlosti procesoru častější? A co se srovnávacích výsledků týče, tak za prvé bych neřekl, že Athlon XP 3200+ dopadl špatně, a za druhé s tou volbou HW máte jistě pravdu, ale... Je zde problém v tom, že my nikdy nemáme k dispozici všechny komponenty stejné ani v jeden čas, takže jsem použil výsledky z dřívějších testů, které mají sloužit alespoň pro ilustrativní srovnání. A například čipová sada byla všude stejná - nForce2. A časování pamětí se vždy snažíme držet na co nejnižší úrovni, nemluvě o tom, že v reálu jde většinou pouze o velmi malý výkonnostní rozdíl. Problém je s grafickou kartou, protože některé výsledky jsou pořízené z kompletních sestav, kam není možno zasáhnout a také jsme dříve neměli stálou grafickou kartu. Nyní budeme nějaký čas používat GeForce 4 Ti4800-SE, abychm příště takovéto problémy neměli. A netestovali jsme tři procesory, ale pouze jeden! Ostatní výsledky jsou uvedeny pro ilustrativní porovnání, aby byl článek zajímavější... Na druhou stranu vás svým způsobem chápu. S pozdravem autor článku.
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: Martin odpov─¢d─¢t   13.05.2003 12:13:37
No aspoň autor uzná, že recenzia je to naprd a výsledky mohol získať aj zatelefonovaní kamarátom čo dnes namerali a potom si urobiť záver aký mu práve padne. A na základe syntetických testov jednoznačne odsúdi PR, ako nadsadený výmysel. Gratulujem!
btw. AMD vs Intel mám pocit, že Intel v tejto dobe uvádza novinky aby sa dotiahol ( resp. bol stále pred) na AMD na úkor kvality ( druhá chyba v ich proc. v tak krátkej dobe ??)
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: SpaceExplo odpov─¢d─¢t   13.05.2003 12:36:36
Přesně tak, vis Northwoodova záležitost s přehříváním a následným problémem udržet procesor vůbec v chodu. Někde jsem kdysi četl článek o vlivu uvádění procesorů na trh Intel vs. AMD na vyzařované ztrátové teplo jednotlivých typů. Vyznělo z toho, že v okamžiku, kdy AMD začalo tlačit na Intel frekvencemi a výkony svých procesorů, tak Intel začal rapidně zvyšovat frekvenci a bez nějaké změny technologie, myslím, že něco podobného se děje od příchodu prvních P4, Intel vždy tak trochu upraví jádro a rychle to pošle ven, aby byl první, no co, že to v zimě vytopí celou místnost a pecka hlučí jako boeing 747 při přistání. Na druhou stranu ani AMD na tom není nějak zvlášť dobře, Opteron je o rok opožděnej a AMD prostě nedokáže přejít přes 2,2 GHz fyzické frekvence a tak tam pere L2cache a FSB a spoustu dalších věcí. Prostě teď je to dost na houby a vůbec, Intel má patent na přímotopy a AMD na blbost.
Až tady teď začnou skalní Intelovci řvát jak je Intel velkej, jak má 85% trhu a jak je mu nějaký malý AMD někde, tak ať se kouknou na změny cen, který Intel dělá, ať si ten článek najdou, je to celkem dost průkazný.
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: bambulak odpov─¢d─¢t   14.05.2003 07:35:52
Ahoj.Jen jsem chtel dodat takovou blbost tak me prosim hned nebijte :o).Mam asi rok a pul intel 2GHz.Kdyz koukam na filmecky mam na nej vyplej fan.Kdyz parim hry tak ho mam na cca 1600 otackach.Jde mi jen o tichej pocitac.Proto mam intel.Kamos chce nadupanej tak ma AMD.Proste cumim co ten procik vydrzi.I kdyz jednoho dne vstanu zapnu picitac a ono nic.Procik je v prdeliii :o)
 Re: AMD m├í tak├⌐ rychlej┼í├¡ FSB | od: lada odpov─¢d─¢t   13.05.2003 09:24:45
U slusnejsich desek jde snizit multiplikator a zvysit FSB klidne i na 200MHz. Zkuste porovnat procesor urceny pro FSB166 (bezici na FSB200) s procesorem urcenym na FSB200. Tipnul bych, ze tam uz nebude rozdil vubec zadny
Nov├╜ koment├í┼Ö k ─ìl├ínku: sledovat diskuzi mailem  
Zadání jména a titulku je povinné
Jméno:
E-mail:
Titulek:

  Vyhled├ív├ín├¡ Zobraz n├ípov─¢du
 
   
 
 
  Textov├í inzerce  
 
 
Propojením informačního systému a eShopu získáte plnohodnotný komplexní systém, který vám zvýší obraty a získá nové zákazníky. O kvalitách našeho řešení se již přesvědčilo více jak 50 klientů - přesvědčte se také!
PC Petra s procesorem AMD Athlon XP2200+, CD-RW, Geforce 4MX 440, 60GB HDD a 17" monitorem za 17.990 v─ì. DPH!
Chcete stejný B2B systém jako nejvýznamnější české distributorské firmy?
PC DEXX s Pentium 4 2,66 GHz, CDRW, DVD a 17" za 22.990,- v─ì. DPH!
Jarní cenová akce na kompletní nabídku Acer. Notebooky, počítače a LCD panely zakoupíte právě nyní za skvělé ceny a navíc s dopravou zdarma.
Velmi široký sortiment elektrospotřebičů. Doprava zdarma. Bílá technika. Domácí elektrospotřebiče. Kuchyňské přístroje. Televizory. Hifi. Foto. Videokamery....
Prodej i na splátky.
 
 
 
  Dne┼ín├¡ ─ìl├ínky Zobraz dal┼í├¡ ─ìl├ínky
 
 
Náš megatest je pomalu za námi a vy jistě netrpělivě čekáte na poslední článek. Zde najdete recenze..
Ceny klesají, zákazník se raduje... Jinak se ani stále klesající trend u všech komponent nedá označit. A..
Společnost Plextor uvedla na trh dvě nové optické mechaniky. Jedná se o externí DVD+RW a interní CD-RW..
Nová Nokia 6108 se zaměřuje především na lidi, pro které je životním krédem slovo "rychlost". Zejména..
Společnost SiS uvedla ve středu 21.5.2003 čipovou sadu SiS648FX. Ta nově přináší podporu systémové..
V dnešním „ekonomickém okénku“ se podíváme na poslednín hospodářské výsledky dvou komunikačních gigantů..
Nov├╜ Seagate Barracuda 7200.7 160GB
(krátce, Disky)
Seagate představil nový pevný disk Seagate Barracuda 7200.7 160GB s označením ST3160021A a 7200..
IBM Thinkpad X31
(krátce, Notebooky)
IBM uvedlo na trh nový notebook s názvem IBM Thinkpad X31 postavený na platformě Centrino. Notebook je..
Kanguru Microdrive 2.0 o kapacit─¢ 2 GB
(krátce, Disky)
Společnost Kanguru Solutions představila nový USB 2.0 flash drive s názvem Kanguru Microdrive 2.0. Flash..
Externí TV tuner od Novac
(krátce, Ostatní)
Na trh byl uveden externí TV tuner Micro Catch TV od společnosti Novac, který pro své připojení využívá..
 
 
 

Copyright c 1998-2002 ProMON s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Používáme redakční systém RedSys 2.0, který dodala firma ABC Systems s.r.o.
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů.