Sv─¢t hardware Sv─¢t PDA Digimanie Sv─¢t s├¡t├¡  
Sv─¢t hardware: novinky, recenze, tipy, texty, ovlada─ìe.
tituln├¡ strana zam─¢stn├ín├¡ inzerce o n├ís slovn├¡k registrace diskuzn├¡ f├│ra  
Sv─¢t Hardware
CD/DVD
Čipové sady
Disky
Download
Foto a video
Grafické karty
Chladi─ìe
Kapesní PC
Klávesnice
Modemy
Monitory
MP3
Notebooky
Ostatní
Overclocking
Pam─¢ti
Procesory
Převážně nevážně
┼ÿadi─ìe
Scannery
Síť
Software
Tiskárny
USB
Základní desky
Zvuk
Sv─¢t Hardware
ISSN 1213-0818
22.05.2003 09:21



Diskuzní fóra Vyhledat v diskuzních fórech SH:
 
   Diskuzn├¡ f├│ra Sv─¢ta hardware
 Grafick├⌐ karty
 ATI

Diskuzn├¡ f├│rum  
Zadejte svou adresu, pokud chcete dostávat diskuzi mailem

Titulek Autor Datum
 problem s obnovovacou frekvenciou MaK  21.05.2003 15:19:55 
 obnovovaci frekvence monitoru v Catalyst 3.4 SantaC  20.05.2003 07:19:45 
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ Roger  19.05.2003 18:18:03 
Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ ┼át─¢p├ín Mr├ízek  19.05.2003 20:12:32 
Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ Jan Dudek  20.05.2003 00:28:11 
Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ ┼át─¢p├ín Mr├ízek  20.05.2003 08:55:33 
 R9100 s 64bit DDR Hawkey  19.05.2003 17:30:31 
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ roob  19.05.2003 16:17:48 
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ hlina  19.05.2003 10:14:16 
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ Marcelino  19.05.2003 09:59:19 
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ Gukes  19.05.2003 09:05:04 
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ ┼át─¢p├ín Mr├ízek  19.05.2003 09:00:19 
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ jb  19.05.2003 08:15:29 
Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ ┼át─¢p├ín Mr├ízek  19.05.2003 08:54:46 
Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ Madagio  19.05.2003 08:23:27 
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ Michal  19.05.2003 07:54:55 
Dopln─¢n├¡ Michal  19.05.2003 10:46:41 
Re: Dopln─¢n├¡ Martin  19.05.2003 13:53:48 
Re: AGP 4x Michal  19.05.2003 15:23:42 
Re: AGP 4x Martin_Z  21.05.2003 11:48:03 

 problem s obnovovacou frekvenciou | od: MaK odpov─¢d─¢t   21.05.2003 15:19:55
Presny popis problemu a aj jeho riesenie je na tejto adrese:

http://mirror.ati.com/support/infobase/4072.html

A je tam aj pisane, ze problem sa da odstranit od Catalystov 2.4, co je uz dost davno. Nabuduce treba hladat priamo u zdroja.
 obnovovaci frekvence monitoru v Catalyst 3.4 | od: SantaC odpov─¢d─¢t   20.05.2003 07:19:45
Po nainstalovani Catalyst 3.4 ve WinXP mne zustava frekvence 60Hz, i kdyz v zalozce monitor nastavim treba 200Hz pri 1280*1024, ktere mimochodem muj monitor nepodporuje. Je chyba nekde v registrech, protoze nepomohlo vraceni Catalyst 3.2. Nevi nekdo jak upravit frekvence v registrech. Zkousel jsem take program refreshlock, ale ten taky nefunguje.
Dik
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: Roger odpov─¢d─¢t   19.05.2003 18:18:03
"Ovlada─ìe VGA: Catalist 2.3" to jste asi nemysleli vazne, ze :)
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: ┼át─¢p├ín Mr├ízek odpov─¢d─¢t   19.05.2003 20:12:32
Ach šotek zase řádil :-( Samozřejmě to byla 3.3, už to opravuji...
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: Jan Dudek odpov─¢d─¢t   20.05.2003 00:28:11
Kde jste 3.3 vzali. Já chci taky :) že vy máte nějakou extra páku na ATI, že dokážete sehnat neuvedené ovladače :))
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: ┼át─¢p├ín Mr├ízek odpov─¢d─¢t   20.05.2003 08:55:33
Takže do třetice už konečně správně. Byla to verze CATALYST 3.2.
 R9100 s 64bit DDR | od: Hawkey odpov─¢d─¢t   19.05.2003 17:30:31
Právě jsem si všimnul v ceníku autocontu: Sapphire Radeon 9100 LT, 64MB DDR (64bit!!!!). To docela krok zpět... Krom toho jsem na stránkách sapphiru nenašel ani zmínku o tom, že by vyráběla karty s 64bit paměťma.
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: roob odpov─¢d─¢t   19.05.2003 16:17:48
dobry clanok, vdaka, mam r9100 a planoval som prejst na r9200.... uz to neurobim.
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: hlina odpov─¢d─¢t   19.05.2003 10:14:16
Nikdy sem problem s obnovaci frekvenci u (Manli:-) ATI RADEON 8500(9100) nemel (w2000,winxp,winme). Autor clanku by mel byt expert nebo se pletu?
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: Marcelino odpov─¢d─¢t   19.05.2003 09:59:19
Problem s 60Hz je pokial viem minulostou, pretoze ako uz napisal "Gukes" staci prestavit v "zalozke" displays, resp. "monitory" ;-) obmedzenie max.60Hz na inu , napr. 85Hz hodnotu ... - toto mam vyskusane a 100% to funguje u ovladacov na OS WinXP
...Ale pre Win98 je tato hodnota max. frekvencie v niektorych starsich ovladacoch nemenna (pomoze len uprava v registroch) no podla mojich skusenosti uz napr. ovladace Catalyst 3.1 a novsie tam narvu standardne 85Hz, resp. narvu tam taku max. obnovovaciu frekv. aku podporuje nainstalovany monitor - t.z. , ze treba nainstalovat aj typ monitora !!! ...
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: Gukes odpov─¢d─¢t   19.05.2003 09:05:04
Problém s 60Hz jsem měl taky (ATi Radeon 8500LE) a vyřesilo to nastavení v záložce "Displays" kde se nastavují vlastnosti použitého monitoru, tv apod. Zde byla obnovovací frekvence omezená na 60Hz a tam tedy zůstávala i přesto, že v záložce "Monitor" se nechalo nastavit víc.
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: ┼át─¢p├ín Mr├ízek odpov─¢d─¢t   19.05.2003 09:00:19
Díky za upozornění, došlo skutečně k chybě v popisu. Je to přesně jak říkáte, v článku jsem to opravil.
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: jb odpov─¢d─¢t   19.05.2003 08:15:29
V článku mi chybí popis testovací sestavy vč. OS a verze ovladačů, což může souviset s problémy autora s obnovovací frekvencí. Já osobně používám pouze ATI (teď např. ATI 9000 VIVO) a žádné podobné problémy nemám. Jinak se mi v celkovém kontextu zdá nevhodný výběr karet a jeich výrobců. Dle mého v tomto segmentu nemají smysl karty se 128MB paměti a pro rozumné cenové srovnání by bylo vhodnější mít karty od jednoho výrobce (např. Sapphire) se stejnou velikostí a typem paměti. Př. cen bez DPH u 100Mega - Sapphire - R7000(64DDR,TV) 1055 Kč, R7500 (64DDR,TV) 1650 Kč, R9000 (64DDR,TV) 1740 Kč, R9000Pro (64DDR,TV) 2330 Kč, R9100 (64DDR,TV) 1830 Kč. Výsledek, tzn. nejvýhodnější koupě, je stejný (R9100), ale rozdíly oproti R9000/R9000Pro už nejsou tak drastické jako ve Vašem článku.
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: ┼át─¢p├ín Mr├ízek odpov─¢d─¢t   19.05.2003 08:54:46
To snad nemyslíte vážně ? Vždyť je to tam napsáno, jen stačí číst!

Jinak pokud bychom vzali karty pouze od jednoho výrobce tak nás (a oprávněně) pro změnu zatratíte za předpojatost. Bohužel není možné otestovat desítky různých karet. Takže jsme se zaměřili na co možná nejširší segment všech grafických čipů.

Jinak s těmi 128 MB u low-endu/mainstreamu souhlasím a ostatně psal to i kolega nommo. Jen teď nevím jestli v tomto či některém dalším článku.
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: Madagio odpov─¢d─¢t   19.05.2003 08:23:27
Souhlasím s Vámi, rozhodně měly karty být vzaty od jednoho výrobce a rozhodně s 64 MB paměti, 128 MB je v této kategorii naprosto nesmyslný a drahý luxus.
 Re: Megatest grafick├╜ch karet: ATI - ─ì├íst prvn├¡ | od: Michal odpov─¢d─¢t   19.05.2003 07:54:55
Jak jste přišel, pane noummo, na to, že Radeon 9000 má AGP 8x ? Je pouze kompatibilní s AGP 8x. Co takhle si přečíst specifikace třeba na http://mirror.ati.com/products/pc/radeon9000pro/specs.html !
To hodnocení se mi zdá také zcestné, v porovnání s GFFX5200 je na tom Radeon 9000 Pro dnes stejně, jako byla na podzim GFMX440 vůči R9000.
Máte ovšem pravdu v tom, že R9100 je mnohem lepší koupě.
Do záporů všech těchto karet přidejte nepoužitelný AA (supersampling) a mizerně vypadající AF (bez trilineárního filtrování a fungující jen při úhlech 0 a 90 stupňů).
Jinak m─¢ osobn─¢ Radeon 9000 dosti zklamal.
P.S. Pozorní čtenáři jistě v článku najdou další nepřesnosti.
 Dopln─¢n├¡ | od: Michal odpov─¢d─¢t   19.05.2003 10:46:41
Vyzdvihovat kompatibilitu s AGP 8x je, myslím, zbytečné, když specifikace AGP 3.0 mluví o tom, že je zpětně kompatibilní s AGP 4x. Lidově řečeno: pokud mám počítač s AGP 8x (dle spec. 3.0), poběží mi tam karta s AGP 4x (dle spec. 2.0).
To co uvádějí výrobci jsou tzv. marketingové žvásty, aby opticky vylepšili své produkty.
 Re: Dopln─¢n├¡ | od: Martin odpov─¢d─¢t   19.05.2003 13:53:48
Mam dotaz, docela nerozumím diskuzi o AGP (nejsem ani pracovník v oboru). Mám tedy Radeon 9000 s podporou t.č. AGP 4x, v případě, že nainstaluji ovladač na AGP 8x (což je zde uvedeno jako kompatibilita, a můj MB to podporuje), dojde ke zvýšení výkonu této karty nebo vše zůstane při starém - a jedná se o to, že i při AGP 8x pojede stějně na 4x ? Díky za odpověď.
(pokud je muj dotaz zcela stupidni, tak se omlouvam, nejak tomu nerozumím)
 Re: AGP 4x | od: Michal odpov─¢d─¢t   19.05.2003 15:23:42
AGP je sběrnice (port), tzn. že pokud zařízení (grafická karta) podporuje max. AGP 4x, nepodaří se vám vyšší rychlost nastavit.
To vás ale nemusí bolet, protože rozdíl mezi 4x a 8x se prakticky (měřitelně) neprojeví.
 Re: AGP 4x | od: Martin_Z odpov─¢d─¢t   21.05.2003 11:48:03
Díky za odpověď.
Nov├╜ koment├í┼Ö k ─ìl├ínku: sledovat diskuzi mailem  
Zadání jména a titulku je povinné
Jméno:
E-mail:
Titulek:

  Vyhled├ív├ín├¡ Zobraz n├ípov─¢du
 
   
 
 
  Textov├í inzerce  
 
 
Propojením informačního systému a eShopu získáte plnohodnotný komplexní systém, který vám zvýší obraty a získá nové zákazníky. O kvalitách našeho řešení se již přesvědčilo více jak 50 klientů - přesvědčte se také!
PC Petra s procesorem AMD Athlon XP2200+, CD-RW, Geforce 4MX 440, 60GB HDD a 17" monitorem za 17.990 v─ì. DPH!
Chcete stejný B2B systém jako nejvýznamnější české distributorské firmy?
PC DEXX s Pentium 4 2,66 GHz, CDRW, DVD a 17" za 22.990,- v─ì. DPH!
Jarní cenová akce na kompletní nabídku Acer. Notebooky, počítače a LCD panely zakoupíte právě nyní za skvělé ceny a navíc s dopravou zdarma.
Velmi široký sortiment elektrospotřebičů. Doprava zdarma. Bílá technika. Domácí elektrospotřebiče. Kuchyňské přístroje. Televizory. Hifi. Foto. Videokamery....
Prodej i na splátky.
 
 
 
  Dne┼ín├¡ ─ìl├ínky Zobraz dal┼í├¡ ─ìl├ínky
 
 
Náš megatest je pomalu za námi a vy jistě netrpělivě čekáte na poslední článek. Zde najdete recenze..
Ceny klesají, zákazník se raduje... Jinak se ani stále klesající trend u všech komponent nedá označit. A..
Společnost Plextor uvedla na trh dvě nové optické mechaniky. Jedná se o externí DVD+RW a interní CD-RW..
Nová Nokia 6108 se zaměřuje především na lidi, pro které je životním krédem slovo "rychlost". Zejména..
Společnost SiS uvedla ve středu 21.5.2003 čipovou sadu SiS648FX. Ta nově přináší podporu systémové..
V dnešním „ekonomickém okénku“ se podíváme na poslednín hospodářské výsledky dvou komunikačních gigantů..
Nov├╜ Seagate Barracuda 7200.7 160GB
(krátce, Disky)
Seagate představil nový pevný disk Seagate Barracuda 7200.7 160GB s označením ST3160021A a 7200..
IBM Thinkpad X31
(krátce, Notebooky)
IBM uvedlo na trh nový notebook s názvem IBM Thinkpad X31 postavený na platformě Centrino. Notebook je..
Kanguru Microdrive 2.0 o kapacit─¢ 2 GB
(krátce, Disky)
Společnost Kanguru Solutions představila nový USB 2.0 flash drive s názvem Kanguru Microdrive 2.0. Flash..
Externí TV tuner od Novac
(krátce, Ostatní)
Na trh byl uveden externí TV tuner Micro Catch TV od společnosti Novac, který pro své připojení využívá..
 
 
 

Copyright c 1998-2002 ProMON s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Používáme redakční systém RedSys 2.0, který dodala firma ABC Systems s.r.o.
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů.