Vítejte v diskusním fóru. Máte-li nějaký dotaz k programu Delfín,
nebo potřebujete s čímkoliv poradit, napište prosím svůj dotaz do připraveného formuláře.


  • DANOVE PROHLASENI 
    Autor příspěvku: HONALOVA MARIE (vloženo dne: 25.3.2003)
    PROSIM O RADU JAK SE VYPLNI DANOVE PROHLASENI TYPU B MOC DEKUJI
    Odpovědět na tento dotaz

  • Přiznání k dani z příjmů FO-OSVČ 
    Autor příspěvku: Dana D. (vloženo dne: 20.3.2003)
    OSVČ přerušila v r.2002 živnost.Do 31.3.03 znovu nezahájí.Rozdíl mezi příjmy a výdaji činí +18000,-.Závazky činí 52000,-.Musí se závazky odepsat v uzáv.operacích do příjmů a následně v daňovém přiznání budou snižující položkou nebo budou pouze snižující položkou a OSVČ tím vznikne ztráta?Děkuji za odpověď.
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Přiznání k dani z příjmů FO-OSVČ 
      Autor příspěvku: lidka (vloženo dne: 21.3.2003)
      Na následující webové adrese naleznete vyčerpávající článek o daňovém přiznání fyzických osob
      http://www.sagit.cz/zpravodaj/zprava.asp?id=218

      Odpovědět na tento dotaz

  • KONTROLNÍ POKLADNA 
    Autor příspěvku: Gabrielka (vloženo dne: 2.3.2003)
    Co nejsrdecneji zdravim, prosím vás, 20. 3. potrebuji k predbezne maturitní zkousce neco vic o kontrolnich pokladnách. Musim o tom napsat domaci praci a v sesite z minulych let o tom moc nemame. Na internetu jsem hledala jako blazen. Jste moje posledni nadeje. dekuji
    Odpovědět na tento dotaz

  • Cena programu 
    Autor příspěvku: jana jančichová (vloženo dne: 25.2.2003)
    Prosím o odpověď na otázku, zda chápu
    správně cenu Vašeho programu. Mám zájem si objednat "Účtujete bez chyb", avšak
    není mi jasné, zda skutečně musím zaplatit Kč 1560,- + aktualizaci
    Kč 1480,-. Očekávala bych, že
    v prvním roce zakoupeného programu budou aktualizace zdarma.
    Děkuji
    Jančichová

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Cena programu 
      Autor příspěvku: Ing. Igor Vodička (vloženo dne: 25.2.2003)
      Jedná se produkt "Delfín - účetní a daňový průvodce", viz informace na techto stránkách. Prvotní pořízení právě aktuální verze stojí 1560,- Kč vč. DPH. Pokud chcete mít Delfína pravidelně aktualizovaného můžete si koupit jeho roční aktualizaci za 1480,- Kč vč. DPH. V této ceně jsou 4 CD, které postupně dostanete poštou v průběhu roku.
      Odpovědět na tento dotaz

  • Zúčtování majetku a reklamací 
    Autor příspěvku: Simona Poláková (vloženo dne: 17.2.2003)
    Dobry den,rada bych se zeptala,jak zaučtovat radio v hodnote 3.000,-.Slysela jsem,ze uz neplati jednorazove odpisy a jak postupovat v uctovačtování v případě reklamace tohoto radia.Dekuji
    Odpovědět na tento dotaz

  • sazby daně v dohodě o prov. práce 
    Autor příspěvku: M.Chytrá (vloženo dne: 13.2.2003)
    Prosím poraďte mi, dle čeho mám danit dohodu o provedení práce (i studentům). Zvláštní sazbou do limitu nebo zálohově nebo stačí, že podepsali prohlášení? Nemohu dohledat kdy co. Moc děkuji.
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: sazby daně v dohodě o prov. práce 
      Autor příspěvku: Lada (vloženo dne: 14.2.2003)
      U zdaňování dohod o provedení práce mohou nastat tyto varianty:
      výdělek do 3000 Kč hrubého měsíčně:
      a) konečná sazba 15 % tehdy, neuplatňuje-li zaměstnancec nezdanitelné částky (nepodepsal daňové prohlášení),
      b) záloha na daň se sazbou 15 %, je podepsáno daňové prohlášení;
      výdělek nad 3000 Kč hrubého měsíčně:
      a) záloha na daň ve výši nejméně 20 % tehdy, není-li podáno daňové prohlášení - je nutno podat daňové přiznání,
      b) sazba daně 15 % a více podle výše příjmů tehdy, když je podáno daňové prohlášení - daňové přiznání se nepodává.
      Pokud zaměstnanec uzavře dohodu se zaměstnavatelem, u něhož je v pracovním poměru, dohoda nezakládá oddělený daňový režim. Příjmy se pak zdaňují dohromady.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Roční vyúčtování DPH 
    Autor příspěvku: Vlaďka (vloženo dne: 23.1.2003)
    Firma, měsíční plátce DPH má po celý rok 2002 kromě zdanitelných i osvobozená plnění (nájemné), koeficient ve všech měsících byl vždy vyšší než 0,95. Celoroční koeficient vyšel 0,9786. Musí se tímto koeficientem přepočítat celoroční nárok z řádků 340 nebo se vypořádání v tomto případě nedělá, protože firma má nárok na plný odpočet? Děkuji
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Roční vyúčtování DPH 
      Autor příspěvku: Jaromír (vloženo dne: 14.2.2003)
      Paragraf 19 zákona o DPH:
      (7) Po skončení kalendářního roku provede plátce způsobem stanoveným v odstavcích 1 až 6 vypořádání nároku na odpočet u přijatých zdanitelných plnění podle §19a odst. 3 nebo 4, které uvede do daňového přiznání za poslední zdaňovací období tohoto kalendářního roku. Vypořádání se vypočte jako rozdíl mezi vypočteným nárokem na odpočet daně u přijatých zdanitelných plnění podle §19a odst. 3 nebo 4 z údajů za celý rok a součtem uplatněných nároků na odpočet daně u přijatých zdanitelných plnění podle §19a odst. 3 nebo 4 v jednotlivých zdaňovacích obdobích roku. Vypočtený nárok na odpočet daně u přijatých zdanitelných plnění podle §19a odst. 3 nebo 4 je součtem daně na vstupu za tato přijatá zdanitelná plnění za celý rok vynásobený koeficientem, který je vypočten z údajů o uskutečněných zdanitelných plněních za celý rok.
      Tady se neříká nic o tom, že pokud vychází koeficient větší než 0,95, nemusí se roční vypořádání odevzdávat. Já ho proto radši odevzdávám, i když nemáme skoro žádná osvobozená plnění.
      Hezký den

      Odpovědět na tento dotaz

  • Rozpuštění sdružení 
    Autor příspěvku: Roman (vloženo dne: 16.1.2003)

    Dobrý den,
    prosím Vás o radu. Nastudoval jsem spoustu materiálů o zrušení sdružení.
    Čerpal jsem hlavně z konfery a z Poradce, ale nikde jsem se nedočetl jakým
    způsobem vypořádat drobný majetek pořízený ze společné činnosti. Všude se
    píše jen o HIM, ale o DKP nic. Zbývá mi již jen toto, ale nikde žádné
    příklady nebo jen hodně obecně a to že se to vypořádá. Pokud někdo z Vás již
    vypořádával sdružení, prosím poraďte.
    Firma AB ruší k 31.12.2002 sdružení FO, od 1.1.2003 budou osoba A i osoba B
    podnikat zvlášť. Sdružení 50:50.
    Během činnosti ve sdružení byla pořízena 1/ kontrolní pokladna 2/ čistící
    stroj 3/ auto Š Forman na leasing a 4/ auto Toyota na leasing. Zásoby dle
    inventury k 31.12.2002 v hodnotě 600 000,- Kč. Ostatní jako pohledávky a
    závazky pro zjednodušení neuvádím.
    DKP evidované k 31.12.2002
    Název cena DKP
    1/ kontrolní pokladna 9000,- z r. 1998
    2/ čistící stroj 20000,- z r. 1998
    3/ Škoda Forman 4000,- z r. 1998 v TP zapsána osoba A 4000,-
    odkupní cena z LS znalecký posudek na 80000,-
    4/ Toyota 1000,- z r. 2001 v TP zapsána osoba A
    1000,- odkupní cena z LS znalecký posudek na 200000,-
    --------------------------------------------------------
    celkem 34000,-
    A nyní několik dotazů
    1/ Do vypořádání se počítají i DKP? Počítáno v pořizovacích cenách? Podíl
    osoby A je tedy 17000,- Kč ?
    Zásoby 600000 + DKP 34000 = 634000 : 2 = každý 317000,- podíl
    Potřebuji docílit stavu k 1.1.2003 kdy Osoba A bude vlastnit jen Toyotu a
    osoba B Škoda Forman + pokladnu + stroj + celé zásoby.
    2/ Osoba A odprodá podíl 300000,- zásob osobě B. Je možné vystavit fakturu k
    31.12.2002 a optimalizovat daňové zatížení tím, že platba za zásoby bude
    rozložena na části, něco rok 2002, zbytek 2003. DPH se samozřejmě odvede
    4.Q/2002.
    3/ stroj + pokladna? Za jakou cenu odprodá podíl osoba A osobě B. Došlo již
    k opotřebení stroje atd. Osoba A příjem zdaní a odvede DPH. Jak zaúčtuje
    odkup u osoby B? Zařadit do DKP?
    4/ Škoda Forman - podíl 4000/2 = 2000. máme znalecký posudek na celé auto v
    hodnotě 80000,-
    Osoba A prodá podíl osobě B. Domnívám se, že prodej bude za 40000 místo
    2000? A z 40000 by osoba A odvedla DPH (žluté číslo). Osoba B zařadí auto do
    HIM za cenu 80000,- Kč a bude odpisovat?
    5/ Toyota Osoba B prodá podíl osobě A. totéž jen DPH nebude odvod - osobák.
    Prosím lidičky, poraďte mi, DPH se blíží.
    Za odpověď děkuji

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Rozpuštění sdružení 
      Autor příspěvku: Vladimír 2 (vloženo dne: 29.1.2003)
      Mrkněte také na § 829 an. obč. zák.
      Jinak by toto byla dobrá seminárnípráce
      na VŠE nebo domácí úkol na Obch. ak.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Nový dotaz-ŽL nebo DPP? 
    Autor příspěvku: Lenka (vloženo dne: 8.12.2002)
    Mám rekvalifikační kurz na vedení účetnictví,ale protože nemám devět let praxe,nemohu si udělat ŽL,chtěla bych ,ale vést firmám účetnictví.Mohu toto provádět na dohodu o provedení práce?Prosím o radu.Děkuji
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Nový dotaz-ŽL nebo DPP? 
      Autor příspěvku: lidka (vloženo dne: 9.12.2002)
      Pro získání živnostenského oprávnění na vázanou živnost "činnost účetních poradců, vedení účetnictví" je třeba mít po vysokoškolském vzdělání 3 roky praxe v oboru, nebo po středoškolském vzdělání zakončeném maturitní zkouškou 5 let praxe v oboru.
      Podle mého názoru není nikde předepsáno, na jaký předmět činnosti lze uzavírat dohodu o provedení práce, ale je třeba respektovat rozsah dohody o provedení práce - maximálně 100 hodin ročně. Pokud vám vedení účetnictví nezabere více času, může vás podle mě zaměstnavatel zaměstnat jako účetní tímto způsobem.

      Odpovědět na tento dotaz

  • FKSP 
    Autor příspěvku: Blanka (vloženo dne: 6.12.2002)
    Jaké jsou podmínky pro čerpání prostředků z FKSP, např. při
    poskytnutí příspěvku na dovolenou
    - je nějaký limit? Hraje roli místo
    dovolené - tuzemsko x zahraničí ? Jaké zákony a navazující předpisy toto upravují?
    Děkuji.

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: FKSP 
      Autor příspěvku: lidka (vloženo dne: 9.12.2002)
      Tvorbu a čerpání prostředků z FKSP upravuje vyhláška č. 114/2002 Sb.
      Znění této vyhlášky je k dispozici např. na adrese www.sagit.cz, sekce předpisy, nebo sekce úplné znění.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Odvod DPH 
    Autor příspěvku: Věra A. (vloženo dne: 14.11.2002)
    Firma-plátce DPH nakoupila od neplátce lahve vína opatřené reklamní etiketou své firmy. Musí při darování tohoto rekl.předmětu odvést DPH? Z jaké ceny se vychází a jaká se použije sazba? Děkuji
    Odpovědět na tento dotaz

  • Předčasné ukončení leasingu. 
    Autor příspěvku: ctibor nerad (vloženo dne: 28.10.2002)
    Na leasing jsem si koupil osobní automobil v ceně 165000,-.Akontace činila 16500,-.Měsíčně mám platit 5289,- po dobu 48 měs.Mám zaplaceny 3 splátky.Chtěl bych ihned leasing ukončit a doplatit , abych byl vlastníkem vozidla.Jaké jsou zákonem dané podmínky a kolik případně co budu muset doplatit? Předem děkuji.
    Odpovědět na tento dotaz

  • Penále 
    Autor příspěvku: Mirka (vloženo dne: 16.10.2002)
    Vážení, přišlo mi vyúčtování ze Zdravotní pojišťovny.Zajímalo by mně, jestli mohu v peněžním deníku účtovat penále jako výdaje, případně jak to mám zaúčtovat v jednoduchém účetnictví, když jsem platila bankovním příkazem? Jako JVY? Děkuji M.
    Odpovědět na tento dotaz

    • Spotřební daň 
      Autor příspěvku: Svobodová (vloženo dne: 18.10.2002)
      Prosím, poraďte - firma dováží tabákové výrobky ze zahraničí. Celní úřad Kutná Hora vystaví platební výměr na spotřební daň a poplatek za tabákové výrobky. Tato spotřební daň není ve stejné výši, jako spotřební daň vyčíslená v JCD. Jak postupovat při účtování jednotlivých dokladů?
      Děkuji za odpověď

      Odpovědět na tento dotaz

  • Zahájení odepisování 
    Autor příspěvku: Dáša (vloženo dne: 14.10.2002)
    FO má v OM vozidlo pořízené v roce 99,uplatňuje zrychlené odepisování. V roce 2002 provedla TZ. V kupní smlouvě na TZ je uvedeno, že je na splátky a vlastníkem se stává po zaplacení celé kupní ceny.
    Kdy zvýší vstupní cenu vozidla a zahájí odepisování ze zvýšené vstupní ceny?
    Díky Dáša

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Zahájení odepisování 
      Autor příspěvku: noone (vloženo dne: 15.10.2002)
      Podle mého názoru je třeba o technickém zhodnocení začít účtovat v roce, kdy je technické zhodnocení uvedeno do užívání.
      Odpovědět na tento dotaz

      • Re: Re: Zahájení odepisování 
        Autor příspěvku: V 2 (vloženo dne: 19.11.2002)
        Odepisovat lze začít pouze u vlastního majetku, tím se TZ stane dle smlouvy !!!
        až po zaplacení.

        Odpovědět na tento dotaz

  • Brigáda v 15 letech 
    Autor příspěvku: Kobr Luděk (vloženo dne: 13.10.2002)
    Vážení, někde jsem četl, že je možné zaměstnat jako brigádníka nezletilou osobu, které je 15 let. Jaké povinnosti mi z toho vyplývají? Na jak dlouhou dobu jej mohu zaměstnat? Odevzdám-li za brigádníka daň může si on tuto daň vyžádat vrátit od FÚ? Jak má v tomto případě postupovat? Prosím Vás o podrobnější výklad, nerad bych se dostal do konfliktu s FÚ.
    Děkuji LK

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Brigáda v 15 letech 
      Autor příspěvku: lidka (vloženo dne: 14.10.2002)
      Osoba mladší 18ti let je v pracovněprávních vztazích označována jako mladistvý zaměstnanec. Podle
      § 11 odst. 1 zákoníku práce platí, že způsobilost fyzické osoby mít v pracovněprávních vztazích práva a povinnosti a způsobilost vlastními právními úkony nabývat těchto práv a brát na sebe tyto povinnosti vzniká dnem, kdy fyzická osoba dosáhne 15 let věku; zaměstnavatel však s ní nesmí sjednat jako den nástupu do práce den, který by předcházel dni, kdy tato fyzická osoba ukončí povinnou školní docházku.
      § 11 odst. 4 písm. a) zákoníku práce říká, že vláda stanoví nařízením
      a) okruh a podmínky výkonu dalších přiměřených prací, které vedle společensky prospěšné práce 4) [4) § 23 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních a středních škol (školský zákon).] mohou před ukončením povinné školní docházky konat fyzické osoby, které dosáhly věku 15 let.
      Pracovní podmínky mladistvých upravuje § 163 a následující zákoníku práce. Ve zmíněných ustanoveních naleznete např. podmínky sjednání a rozvázání pracovního poměru s mladistvým, obecně platící zákaz práce mladistvých přesčas a v noci, úpravu prací zakázaných mladistvým a úpravu povinné lékařské prohlídky mladistvých.
      Dále stojí za zmínku ustanovení § 11 odst. 3 zákoníku práce, kde se říká, že zaměstnanec může uzavřít dohodu o hmotné odpovědnosti (§ 176) nejdříve v den, kdy dosáhne 18 let věku.
      Doba zaměstnání mladistvého není nijak omezena, tzn. můžete jej zaměstnat na jak dlouho chcete.
      Pokud nechcete se zaměstnancem uzavřít pracovní smlouvu, ale hodláte využít některý z institutů dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr (tj. dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti), můžete tak učinit pouze, pokud tím nebude ohrožen zdravý vývoj mladistvého nebo jeho výchova k povolání. U dohod konaných mimo pracovní poměr nemá zaměstnavatel povinnost podle § 164 zákoníku práce ani při jejich uzavření či zrušení.
      V praxi jsou k zaměstnávání brigádníků (a nejen mladistvých) často využívány právě dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr. Dohodu o provedení práce lze použít tam, kde předpokládaný rozsah práce není vyšší než 100 hodin ročně. Příjem plynoucí z této dohody lze zdanit srážkovou daní (15 %) a zaměstnavatel nemá povinnost odvádět SP a ZP za zaměstnance.
      Další možností je uzavřít dohodu o pracovní činnosti. Ta musí být uzavřena písemně, jinak je neplatná a předpokládaný rozsah práce konaný na základě této dohody může být maximálně polovina stanovené týdenní pracovní doby. U dohody o pracovní činnosti je třeba zaměstnance přihlásit (a následně odvádět) SP a ZP. Zdanění srážkovou daní není možné, tzn. postupuje se standardním způsobem výpočtu mzdy (pokud je mladistvá osoba student, doporučuji uplatnit také nezdanitelnou část základu daně za studenta na základě potvrzení o studiu) a je třeba odvádět zálohy na daň z příjmu. Student pak může mzdovou účetní požádat o zúčtování daně a případný přeplatek na zálohách mu bude finančním úřadem vrácen.
      Místo zdanění srážkovou daní lze stejně postupovat u zdanění příjmu plynoucího z dohody o provedení práce. Připomínám, že k tomu, aby mzdová účetní mohla uplatnit nezdanitelnou část základu daně na poplatníka, je nutné mít poplatníkem vyplněné a podepsané prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků.

      Odpovědět na tento dotaz

  • SDRUŽENÍ 
    Autor příspěvku: Kobr (vloženo dne: 22.8.2002)
    SDRUŽENÍ:Vážení, mám problém-dva společníci sdružení se letos rozešli a nevím,jak jejich firmu rozdělit účetně, je-li třeba hlásit rozdělení na Fú.Celkově co musím zařídit.Nejspíš by asi bylo třeba se poradit s daňovým poradcem.... Mohu účetnictví do dubna, kdy ještě pracovali spolu vést jako v minulých letech a na květen založit novou firmu samostatného podnikatele a zaúčtovat výsledek ze společného podnikání na počátek nového peněžního deníku.Přenést do závazků a pohledávek podíl jednoho z podnikatelů, na konci roku pak vyplnit Daň.přiznání již za samostatnou osobu nebo ještě se spolupracující osobou?
    Hlavní problém máme v tom, že jeden ze společníků nemá ve sdružení žádný finanční ani movitý podíl. Zatímco účetně jsme evidovali příjmy, výdaje, zisky...50% a 50% pro jednodušší vedení účta. Nevíme si s tím teď rady.Poradíte nám? Děkuji

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: SDRUŽENÍ 
      Autor příspěvku: lidka (vloženo dne: 23.8.2002)
      Bohužel jste zapomněl uvést, zda jde o sdružení bez právní subjektivity (tedy sdružení podle § 829 až 841 občanského zákoníku), nebo o zájmové sdružení s právní subjektivitou (podle § 20f a násl. ObčZ).
      Pokud by šlo o sdružení s právní subjektivitou, registrací sdružení vzniká právnická osoba, která je zároveň účetní jednotkou a je povinna účtovat podle Opatření FMF čj. V/20 531/1992, kterým se stanoví účtová osnova a postupy účtování pro politické strany, hnutí, občanská sdružení a jiné
      nevýdělečné organizace.
      Většina problémů však nastává v případě sdružení bez právní subjektivity.
      Rámcová úprava obsažená v ObčZ je podle mého názoru (pro účely podnikání v tomto sdružení) naprosto nedostačující a je tedy třeba sepsat co možná nejpodrobnější smlouvu o sdružení (kde je doporučováno vyřešit otázku účtování, ukončení činnosti sdružení a vyrovnání účastníků sdružení při skončení činnosti atd.).
      Proto pokud Vaše smlouva o sdružení neobsahuje podrobnosti v této oblasti, platí následující:
      Sdružení bez právní subjektivity není právnickou osobou a za závazky, které sdružení uzavře, odpovídají přímo jeho účastníci.
      Platí, že každý účastník může ze sdružení vystoupit, ne však v nevhodné době a k újmě ostatních členů sdružení. Z vážných důvodů však může vystoupit kdykoliv, a to i když byla dohodnuta
      výpovědní lhůta. Z vážných důvodů lze účastníka ze sdružení vyloučit, a to pouze jednomyslným usnesením ostatních členů sdružení, nestanoví-li smlouva jinak. Účastníkovi, který vystoupil
      nebo byl vyloučen, se vrátí věci vnesené do sdružení. Podíl majetku podle stavu v den vystoupení nebo vyloučení se mu vyplatí v penězích.
      Při rozpuštění sdružení mají účastníci nárok na vrácení hodnot poskytnutých k účelu sdružení a vypořádají se mezi sebou o majetek získaný výkonem společné činnosti sdružení způsobem
      stanoveným ve smlouvě, jinak rovným dílem.
      Účetnictví za sdružení bez právní subjektivity může vést ve smlouvě o sdružení pověřený účastník sdružení. Pak tento pověřený účastník sdružení vede účetnictví v účetní soustavě, ve které sám účtuje. Při skončení činnosti sdružení nebo minimálně na konci účetního období je nutné rozdělit na jednotlivé účastníky sdružení v dohodnutém poměru náklady a výnosy, resp. příjmy a výdaje a vyřešit majetkové vztahy mezi účastníky, zejména k dlouhodobému majetku získanému z prostředků vytvořených z činnosti sdružení.
      Příslušná výše nákladů a výnosů, resp. výdajů a příjmů zjištěná a předaná účastníkem pověřeným vedením účetnictví sdružení se zaúčtuje do účetnictví přebírajícího účastníka na základě
      zvláštního účetního dokladu. Přebírané údaje se přitom netransformují do ukazatelů účetní soustavy přebírajícího účastníka, pokud ten účtuje v jiné účetní soustavě, než je ta, ve které se
      účtují účetní případy sdružení (např. výdaje z peněžního deníku se netransformují na náklady do podvojného účetnictví).
      Pokud je některý z účastníků sdružení ze smlouvy pověřen vedením účetnictví za sdružení, odpovídá za metodickou stránku vedení účetnictví a za uložení (archivaci) originálních účetních
      dokladů a dalších účetních záznamů vztahujících se k činnosti sdružení a přiměřeně se na něho vztahuje § 37 ZoÚ.
      Pro účely zjištění základu daně z příjmů je nutno, aby byl zvláštní účetní doklad doplněn o položky připočitatelné a odpočitatelné od základu daně z příjmů, včetně údajů o darech atd.
      Z uvedeného tedy vyplývá, že ukončení činnosti sdružení není třeba nikam ohlašovat (např. na FÚ), ani nepodáváte daňové přiznání za sdružení jako celek, ale v daňovém přiznání za svou osobu uvedete příslušnou výši příjmů a výdajů plynoucích ze sdružení.
      Zdroj: Delfín - účetní a daňový průvodce; zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Zaniklé závazky 
    Autor příspěvku: Ondrová Vladimíra (vloženo dne: 9.8.2002)
    Za jak dlouho od vzniku a jak správně účtovat v PÚ o promlčeném nebo zaniklém závazku např. dodavatel zemřel, zanikl bez právního nástupce apod.Děkuji
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Zaniklé závazky 
      Autor příspěvku: noname (vloženo dne: 12.8.2002)
      Podle mého názoru je třeba o všech skutečnostech, které jsou předmětem účetnictví účtovat bez zbytečného odkladu po jejich zjištění (vycházím z obecných zásad účetnictví - princip věrného zobrazení skutečnosti spolu se zásadou akruálního principu).
      Připomínám, že odpis právně zaniklého závazku je daňovým výnosem.
      Domnívám se, že promlčením nedochází k zániku závazku, pouze se oslabuje možnost domoci se plnění závazku - např. soudní cestou, pokud druhá strana promlčení namítne.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Předčasné ukončení leasingu 
    Autor příspěvku: Monika Stiborková (vloženo dne: 24.7.2002)
    Dobrý den, chci se zeptat jak postupovat v následující situaci. Firma ve které pracuji si pořídila v roce 2000 osobní automobil na finanční leasing. Letos v květnu byla podepsána dohoda o ukončení leasingové smlouvy a kupní smlouva na daný automobil za dohodnutou cenu + úhrada poplatku za předčasné ukončení leas. smlouvy. 1)je možné zahrnout poplatek za předčasné ukončení smlouvy do pořizovací ceny automobilu? 2)Jak by měl vypadat odpisový plán daného automobilu. Kupní cena je vyšší než nesplacená částka původní ceny. (lze pokračovat v odepisování tam kde skončila leas. společnost nebo se má vytvořit nový plán). Děkuji za odpověď.
    Odpovědět na tento dotaz

  • Odložená daň 
    Autor příspěvku: Jarda (vloženo dne: 21.7.2002)
    Do konce roku 2001 jsme účtovali o odložené daňové pohledávce, která vznikala z rozdílu mezi účetními a daňovými odpisy ve výši 800 tis. Kč. Tato částka nevznikla z rozdílných účetní a daňových sazeb, ale ze vkladu nemovitostí do společnosti při rozdílných vstupních cen pro zmíněné odpisy. V roce zahájení jsme neprovedli kontrolní výpočet, ze kterého by vznikl daňový závazek, který by byl pak pohledávkou vyrovnáván. Vznikly pochybnosti o jejím možném daňovém uplatnění v následujících letech, neboť se jedná o nemovitosti s dlouhou dobou odpisování, které slouží k podnikání, nemáme je v úmyslu prodávat a tudíž nemají dle našeho názoru ráz dočasného charakteru, ale trvalého. Proto byla uplatněna obecná účetní zásada opatrnosti a pohledávka zrušena. Jak postupovat dál? Máme v r. 2002 zpětně dopočítat rozdíl vstupních cen včetně daňové sazby a zaúčtovat proti účtům 429/481, nebo o odložené dani neúčtovat s ohledem na trvalý rozdíl a nepravděpodobnosti, že základ daně, proti kterému bude možné využít rozdíly, nebude dosažitelný? (Postupy účtování Čl. X odst. 10) Více názorů vítáno. Děkuji.

    Odpovědět na tento dotaz

  • účtování leasingu 
    Autor příspěvku: Jana  (vloženo dne: 21.6.2002)
    Nase firma bude kupovat osobni auto prostrednictvim financniho leasingu. Prosim Vas o radu jak uctovat - pri uavreni smlouvy, prevzeti predmetu leas. do uzivani, zaloha 30%, jednotlive splatky leas., odkup automobilu pri ukonceni smlouvy. Dekuji
    Odpovědět na tento dotaz

  • Leasing 
    Autor příspěvku: Skopcová (vloženo dne: 11.6.2002)
    Problematika leasingu.
    Chci si vzít auto na leasing, jednalo by se o speciální vozidlo a zajímá mne, který z leasingů je daňově výhodnější, operativní, nebo finanční?

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Leasing 
      Autor příspěvku: ludmila (vloženo dne: 12.6.2002)
      Je třeba si nejprve uvědomit zásadní rozdíl mezi operativním a finančním leasingem (vymezení viz níže).
      Aby splátky finančního leasingu mohly být daňově uznatelné, musí splňovat podmínky uvedené v § 24 odst. 4 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů (ZDP).
      Pro operativní pronájem platí podmínka jediná - uvedená v § 24 odst. 5 ZDP.
      Podle mého názoru nelze tedy jednoznačně odpovědět na otázku, která forma leasingového financování je výhodnější, protože je třeba respektovat účel pro který majetek pořizujeme a podle tohoto účelu se rozhodnout.
      Výhody operativního a finančního leasingu popisuje Delfín v hesle Leasing takto:
      Operativní leasing je prostý pronájem dlouhodobého majetku, kdy pronajímatel umožňuje nájemci používat prostředek (ky) ke své činnosti za předem dohodnutých podmínek a za úplatu. Minimální ani maximální doba pronájmu není zákonem stanovena.
      Tato forma pronájmu se vyznačuje především tím, že:
      - nájemní smlouva je uzavřena krátkodobě, tj. na podstatně kratší dobu než je fyzická nebo
      morální životnost předmětu,
      - souhrn splátek nájemného představuje pouze menší část z pořizovací ceny najaté věci,
      - pronajímatel poskytuje v rámci nájemní smlouvy různé služby, např. údržbu věci,
      pojištění, odstraňuje funkční poruchy a škody, atd.,
      - po skončení nájemní smlouvy se předmět vrací pronajímateli, který ho může pronajmout dalšímu nájemci, prodat nebo jinak využít dle svého uvážení.
      Finanční leasing je definován ve "Všeobecných podmínkách finančního leasingu", které vydala Asociace leasingových společností ČR jako pronájem," který umožňuje nájemci za
      úhradu trvalé užívání určité věci nebo souboru věcí, které jsou ve vlastnictví leasingové společnosti (pronajímatel) právnickou nebo fyzickou osobou usilující o toto užívání pro podnikatelské nebo spotřebitelské cíle s tím, že nebezpečí škod na předmětu leasingu a škod spojených s jeho provozem nese nájemce a že předmět má přejít po skončení leasingové smlouvy do vlastnictví nájemce." Předmět leasingu je získáván do vlastnictví
      pronajímatele podle závazného požadavku a specifikace nájemce (zejména vlastností, technických náležitostí, dodacích podmínek i výběru dodavatele) kupní smlouvou uzavíranou s výrobcem, distributorem nebo jiným subjektem.
      Tato forma pronájmu se vyznačuje především tím, že:
      - předmět leasingu je získáván do vlastnictví pronajímatele podle závazného požadavku a
      specifikace nájemce,
      - kupní smlouvu uzavírá pronajímatel s výrobcem, distributorem nebo jiným subjektem (může to být i budoucí nájemce, pokud se jedná o zpětný pronájem),
      - nájemce užívá pronajatý předmět k účelu vymezeném v leasingové smlouvě a platí leasingové splátky,
      - pronajímatel zůstává po celou dobu pronájmu vlastníkem předmětu, má ho ve svém majetku a odpisuje ho (specifika pro ČR),
      - předmět může být využíván právnickou nebo fyzickou osobou pro podnikatelské i spotřebitelské cíle.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Maturiji :-) 
    Autor příspěvku: Michal Laštůvka (vloženo dne: 19.5.2002)
    Dobrý den, ve středu 22. 5. maturuji a v seznamu je tam jedna otázka a já na ni odpověď už zřejmě nikde neseženu. Byli by jste, prosím, tak hodní a napsali mi co je to akruální princip.
    Děkuji Michal

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Maturiji :-) 
      Autor příspěvku: noname (vloženo dne: 12.6.2002)
      Akruální princip je princip věcné a časové souvislosti.
      Odpovědět na tento dotaz

  • účtování o majetku 
    Autor příspěvku: Alena (vloženo dne: 26.4.2002)
    Nastaly od 1.1.02 nějaké změny v účtování majetku do 40.000,- Kč?
    Děkuji za odpověď.

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: účtování o majetku 
      Autor příspěvku: Tomčalová Ludmila (vloženo dne: 29.4.2002)
      Podle Postupů účtování se může účetní jednotka rozhodnout, zda drobný nehmotný a hmotný majetek s dobou použitelnosti delší než jeden rok, ale v ocenění nižším než je stanovený limit, bude zachycovat ve třídě 0 na účtech dlouhodobého majetku a nebo drobný nehmotný majetek vyúčtuje při pořízení do nákladů (na účet 518-Ostatní služby) a drobný hmotný majetek
      jako zásoby.
      Pokud je tento drobný majetek veden v účtové třídě 0, zachycuje se na stejných účtech jako dlouhodobý majetek s vyšší cenou, tzn. že od roku 2002 již pro něj nejsou v účtové osnově vymezeny samostatné účty.
      Ohledně odpisování takového majetku platí následující: S účinností od 1. 1. 2002 již není možné u žádné z kategorií dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku provést jeho jednorázové odepsání; do konce roku 2001 byl
      jednorázový odpis možný u drobného dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, pokud se výrazněji nenarušila věcná a časová souvislost nákladů a výnosů. Dále je nutno připomenout, že jako daňově uznatelné náklady se užijí
      účetní odpisy (tzn. budou-li účetní odpisy stanoveny vnitřní směrnicí na 2 účetní období, musí být i odpisy z hlediska ZDP stejné, tedy na 2 účetní období).

      Odpovědět na tento dotaz

  • Předčasné ukončení leasingu a prodej  
    Autor příspěvku: Alena (vloženo dne: 13.3.2002)
    1.) OSVČ má auto na leasing od 10/99, v 10/2001 vykoupení a prodej.
    rok 1999 :
    - uzavřena leas.smlouva (LS)v 02/99 - vst.cena 908.819,-Kč - 48 měsíců
    99/a - uplatněny splátky do dan.nákladů
    99/b - uplatněna alikvótní část 1.vyšší splátky do daň.nákladů
    rok 2000 :
    00/a - uplatněny splátky do daň.nákladů
    00/b - alikvótní část 1.vyšší splátky do daň.nákladů
    rok 2001 :
    - dohoda o předčasném ukončení LS 10/2001 - odkoupení auta od ČSOBleasing 01/a prodej auta firmě SILCAR
    zaplaceno v roce 2001 :
    01/b splátky 9 x 14436 - 129.436,-Kč
    01/b odkup auta od ČSOB - 251.530,-Kč
    01/c popl. za změnu LS -5.250,-Kč
    01/d úrok z prodlení -4.808,-Kč
    01/e náhr.škody vziklá vyúčt.pojistného - 596,-Kč
    01/f nezúčtovaný zůstatek zálohy, která je určena k vrácení leas.nájemci ČSOB + 74.322,-Kč(započtena proti kupní ceně, poplatku za změnu, úrok atd.)

    01/g prodej auta SILCARU 10/2001 + 330.000,-Kč

    Prosím o radu, jak se vypořádat s předčasným koncel LS, prodejem auta.
    Děkuji
    Alena

    Odpovědět na tento dotaz

  • Objednavka 
    Autor příspěvku: Anton Duchnovsky (vloženo dne: 26.2.2002)
    Da sa objednat infosystem delfin knizna verzia uctovne triedy 5 a 6 aj na Slovensko? Aky je postup? Dakujem.
    Odpovědět na tento dotaz

    • Knižní verze 
      Autor příspěvku: Pavel Borek (vloženo dne: 13.3.2002)
      Bohužel, knižní verzi již dále nevydáváme. Ani starší vydání již není k dispozici. Nadále bude produkt vyvíjen pouze v elektronické verzi.
      Odpovědět na tento dotaz

  • Kdy obdržím CD s programem Delfín 
    Autor příspěvku: TŘEBÍČSKÁ TEPELNÁ SPOLEČNOST s.r.o., Lang Karel (vloženo dne: 12.2.2002)
    Vlastním Delfín k 1.9.2000, jen výsledovkové účty. Nikdy jsem nedostal aktualizaci. Teď jsem zaplatil aktualizaci Delfína 2002, obdržel jdem daňový doklad 01105/2002 ale program jsem neobdržel.
    Sdělte mi prosím co mám ještě udělat.

    Odpovědět na tento dotaz

  • Distribuce v roce 2002 
    Autor příspěvku: Vladimír Moravec (vloženo dne: 12.2.2002)
    Na dotaz paní Evy Vinopalové jste odpověděli, že distribuce verze k 31.12.2001 bude začátkem února 2002.
    Verzi jsme objednali a zálohově zaplatili.
    Dosud nepřišlo nic. Co se děje?
    Děkuji předem za odpověď.

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Distribuce v roce 2002 
      Autor příspěvku: Vodička Igor (vloženo dne: 12.2.2002)
      Expedice Delfína ve stavu právní úpravy k 31.12.2001 začala tento týden (11.2.2002). Původní záměr byl začít expedovat o týden dříve. Z důvodů delšího ladění a testování programu došlo k týdennímu zpoždění.
      Všem našim zákazníkům se omlouváme a věříme v pochopení, že zdržení bylo v zájmu zvýšení preciznosti a kvality Delfína.
      P.S.: Verze ve stavu k 1.1.2002 by měla být expedována v prvních týdnech března 2002.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Použití programu 
    Autor příspěvku: Jana Skalková (vloženo dne: 8.2.2002)
    Pokud používám do současnosti jiný účetní program, je možné po zakoupení Delfína stávající účetnictví převést nebo je nutné ruční zadání? Vaše verze se nám velmi líbí, ale 5 let používáme něco jiného. Nebo je možné Váš program použít jako kontrolní verzi?
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Použití programu 
      Autor příspěvku: Ludmila Tomčalová (vloženo dne: 8.2.2002)
      Vážená paní Skalková!
      Delfín není účetní program. V našich propagačních materiálech jej označujeme jako účetního a daňového průvodce. Delfín obsahuje výklady ke každému účtu z účtové osnovy z hlediska účetního a daňového, názorná schémata, příklady, souvztažnosti. Naleznete v něm přes 200 hesel, která mají relevanci k účetnictví či daním a úplná znění více než 400 právních předpisů.
      Není ale možné v Delfínovi účtovat.
      Delfín se však může stát kvalitní a efektivní nápovědou a doplňkem účetního softwaru (v sekci ÚVOD jsou uvedeny všechny produkty, které spolupracují s Delfínem).

      Odpovědět na tento dotaz

  • Účtování dálniční známky 
    Autor příspěvku: Roman Skreta (vloženo dne: 6.2.2002)
    Poradite jak zauctovat nakup dalnicni znamky? 501, nebo 518, nebo 538?
    Dekuji
    RS

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Účtování dálniční známky 
      Autor příspěvku: Ludmila Tomčalová (vloženo dne: 8.2.2002)
      Vážený pane Skreta,
      ohledně Vašeho dotazu Vám nejprve doporučuji nahlédnout do Vašich vnitropodnikových směrnic (účetní jednotka je povinna tyto vyhotovovat), které by na Vaši otázku měly dát odpověď. Dálniční známku totiž lze zařadit do cenin (účet 213) a až poté do nákladů (souvztažný zápis s účtem z 5. účtové třídy). Delfín u účtu 501 k problému účtování přímo do spotřeby říká následující: "Přímo do spotřeby je možné účtovat ty druhy materiálu, které neprocházejí skladem a jsou hned spotřebovány (např. stavební materiál nebo spotřeba ropy v rafinerii přímo z ropovodu, nikoliv ze zásobníku, čisticí prostředky, kancelářské potřeby, drobný hmotný majetek, o kterém účetní jednotka rozhodla, že není dlouhodobým majetkem, je-li rovnou předán do používání a nejedná-li se o zařazení majetku většího rozsahu). Tímto postupem nesmí být zkreslena spotřeba materiálu v účetní závěrce. K datu účetní závěrky musí účetní jednotka tedy zkoumat, zda jí nezůstal nespotřebovaný materiál účtovaný přímo do spotřeby. Účtování přímo do spotřeby nebo účtování na sklad bez použití účtu 111-Pořízení materiálu musí účetní jednotka stanovit svým předpisem (s vymezením druhů zásob takto účtovaných)."
      Pokud jste dospěl k názoru, že dálniční známku lze dle vašich vnitropodnikových směrnic účtovat přímo do nákladů, přikláněla bych se k zaúčtování na účet 501.

      Odpovědět na tento dotaz

      • Re: Re: Účtování dálniční známky 
        Autor příspěvku: Iro N. Monger (vloženo dne: 31.7.2002)
        Nákup dálniční známky je jenom způsob placení poplatku za užívání dálnice a rychlostní silnice ( NV č.347/2000 Sb. ). Svou povahou proto patří jednoznačně na účet 538. Místo lidové tvořivosti doporučuji nahlédnout např. do "Sbírky souvztažností... " od Ing.Jindráka, nebo do jiné elementární příručky.
        Odpovědět na tento dotaz

  • Možnost výběru aktualizace 
    Autor příspěvku: Eva Vinopalová (vloženo dne: 4.1.2002)
    Dobrý den,
    zaujal nás váš produkt,rádi bychom si ho objednali,ale prosím ještě o zodpovězení následujících dotazů.
    1.Je možné si vybrat pouze některou z aktualizací,nebo je nutné si zaplatit 4?
    2. Pokud je nutné si zaplatit 4,je možné začít od libovolné , nebo je nutné začít tou aktualizací od 1.1.?
    3. Pokud si objednáme nejnovější verzi i s roční aktualizací,která nám přijde jako první.Bude to k 31.12.01 nebo k 1.1.02 , případně, čím se tyto dvě budou lišit?
    4. Kdy bychom mohli předpokládat dodání ?
    Děkuji Vám za Váš čas a těším se na spolupráci.
    Eva Vinopalová

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Možnost výběru aktualizace 
      Autor příspěvku: Igor Vodička (vloženo dne: 4.1.2002)
      Ad1.
      Je možné si objednat pouze roční aktualizaci, tedy 4 po sobě jdoucí aktualizace (4 CD).
      Ad2.
      Aktualizaci je možné začít libovolným termínem z 1.1., 1.5., 1.9. nebo 31.12. V současnosti je Delfín k dispozici ve stavu k 1.9.2001, pokud si ho koupíte a následně objednáte aktualizaci, dostanete aktualizaci k 31.12.2001. Při objednávce je nejlépe specifikovat od kterého aktualizačního data aktualizaci chcete.
      Ad3.
      V současnosti běží u autorů zapracování aktualizace k 31.12.2001 a k 1.1.2002. Pokud si dnes objednáte Delfína dostanete nejdříve verzi k 31.12.2001 (distribuce začátek února 2002) a následně objednaná aktualizace začne stavem k 1.1.2002 (distribuce březen 2002). Obě verze se budou od sebe lišit právě stavem výkladových textů k jednotlivým datům právní úpravy. Verze k 31.12.2001 však už bude obsahovat úplné aktualní znění některých předpisů k 1.1.2002 např. zákom o účetníctví, daně z příjmů a některé další. Bude se jednat pouze o texty předpisů, ale ve výkladových textech k účtům bude zapracovám jen stav k 31.12.2001.
      Ad4.
      Viz ad3.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Tisk seznamu předpisů 
    Autor příspěvku: Martina Šimková (vloženo dne: 3.1.2002)
    Je možné vytisknout na tiskárně seznam všech právních předpisů, které Delfín obsahuje?
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Tisk seznamu předpisů 
      Autor příspěvku: Igor Vodička (vloženo dne: 3.1.2002)
      Bohužel prozatím toto není možné, ale do budoucna (během tohoto roku) bude bude tato funkce doplněna.
      Odpovědět na tento dotaz

  • Využití Delfína pro Money 
    Autor příspěvku: Lucie Tidrichová (vloženo dne: 3.1.2002)
    Naše firma uvažuje o koupi ekonomického SW Money. Můžete mi prosím napsat něco bližšího k Delfínovi, respektive jeho využití pro Money?
    Děkuji.

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Využití Delfína pro Money 
      Autor příspěvku: Igor Vodička (vloženo dne: 3.1.2002)
      Co je to Delfín, co obsahuje a další informace o něm se dočtete na těchto stránkách nebo na www.sagit.cz.
      Využití propojení Delfína a Money (obecně s jakým koliv účetním systémem) je následující:
      Potřebujete zaúčtovat nějaký účetní případ, ale nevíte přesně jak nebo víte, ale zase nevíte jak se to bude chovat například z pohledu daňové uznatelnosti nebo neuznatelnosti. Pokud je Váš účetní systém propojem s Delfínem stačí v místě, kde vypisujete účetní akontaci (MD/D) zavolat si Delfína (tlačítko na formuláři dokladu nebo horká klávesa), účetní systém předá Delfínovi číslo účtu, na kterém právě účtujete a Delfín se zobrází přímo s informacemi daného účtu, zde si najdete co potřebujete vědět.
      Podobným způsobem je možné předat číslo předpisu, případně § a Delfín se zobrazí s daným předpisem. Tuto možnost mohou využít účetní systémy, které pracují s předpisy např. při vyplňování různých daňových přiznání.
      Vše směřuje k tomu, aby jste měli potřebné informace co nejrychleji dostupné.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Doplňující informace 
    Autor příspěvku: Vladimír Moravec (vloženo dne: 3.12.2001)
    Dobrý den,
    Váš produkt nás zaujal, prosíme o doplnění informace o termíny dodávek aktualizací (pravděpodobně nejsou totožné s aktualizačními termíny - viz 31.12. a 1.1.).
    Hodláme začít od verze, která již bude obsahovat novelizovaný zákon o účetnictví. Bude to ta k 1.1.2002?
    Děkuji.
    Vladimír Moravec

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Doplňující informace 
      Autor příspěvku: Igor Vodička (vloženo dne: 3.12.2001)
      Delfín je aktualizován 4x ročně; datumy právní úpravy jsou k 1.1., 1.5., 1.9. a 31.12 běžného roku. Forma aktualizací je CD ROM. Během roku 2002 plánujeme závést možnost aktualizace přes internet, a tím by mohla být častější.
      Termíny expedování CD se pohybují tak 1 až 2 měsíce po datu právní úpravy.
      Poslední verze Delfína je k 1.9.2001, následná aktualizace bude k 31.12.2001 a bude také obsahovat úplné znění zákona o účetníctví pro rok 2002 (pouze předpis), zpracované výkladové texty budou pouze k 31.12.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Upgrade z Delfín - účetní třída 5 a 6 
    Autor příspěvku: Michal Hušek (vloženo dne: 29.11.2001)
    V roce 1999 naše společnost zakoupila infosystém Delfín - účetní třída 5 a 6. Existuje možnost nějakého upgradu (cenového) na stávající verzi.
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Upgrade z Delfín - účetní třída 5 a 6 
      Autor příspěvku: Igor Vodička (vloženo dne: 30.11.2001)
      Pokud měl uživatel předplacenou aktualizaci u starší verze Delfína (jen 5. a 6. tř), tak rozšířenou verzi Delfína (všechny třídy) dostal v rámci aktualizaci bez dalšího doplatku. Po vyčerpání předpalcení aktualizací, pak další aktualizace byla za bežnou cenu tj. 1480,- Kč pro 4 akt. za rok.
      Pro uživatele, kteří měli Delfina 5. a 6. tř. koupeného nez aktualizace žádná speciální upgrade cena nebyla.
      V současnosti platí pro všechny zájemce o nového Delfína do konce února 2002 nabídka slevy ve výši 20 % z běžné ceny 1560,- Kč (vč. DPH). Poslední verze je k datu právní úpravy 1.9.2001.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Program 
    Autor příspěvku: Ruszová (vloženo dne: 22.11.2001)
    Je možné si objednat program Delfín pouze jako program bez aktualizací ?
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Program 
      Autor příspěvku: Petra Plemlová (vloženo dne: 15.1.2002)
      zašlete mi prosím registrační kód na program Delfín( aktivace 30 dnů)
      Děkuji

      Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Program 
      Autor příspěvku: Igor Vodička (vloženo dne: 23.11.2001)
      Ano.
      Objednáním Delfína dostanete vlastně první instalaci Delfína vždy k posledně aktuálnímu datu právní úpravy. Delfín se však mění 4x doroka (výkladové texty i předpisy), a pokud nemáte zaplacenou aktualizaci, tak Váš Delfín "zastarává".
      Můžete si Delfína objednávat vždy jednou za rok, třeba začátkem roku ať máte aktuální stav k 31.12. předcházejícího roku. Ale myslím si, že je to pro Vás nevýhodné, jednak cenově (Delfín 1560,- aktualizace 1480) a také musíte na to myslet a vždy si sama objednat.
      Pokud si objednáte aktualizaci, dostáváte automaticky 4x ročně CD s aktuální verzí, nemusíte se o to starat a s posledním CD dostanete vždy fakturu na pokračování aktualizace.
      Navíc, kdo má předplacenou aktualizaci, tak při zavedení možnosti aktualizovat Delfína přes internet, bude poskytnuta vyhodnější upgrade cena.

      Odpovědět na tento dotaz

  • Jednoduché ůčto 
    Autor příspěvku: Jitka Vitová (vloženo dne: 13.11.2001)
    Chtěla bych se zeptat, jestli lze Delfína použít i pro jednoduché účto nebo je pouze pro podvojné.Děkuji.
    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Jednoduché ůčto 
      Autor příspěvku: ludmila tomcalova (vloženo dne: 14.11.2001)
      Delfin obsahuje zejmena vyklady uctu podvojneho ucetnictvi pro podnikatele. Pro ucely jednoducheho ucetnictvi byste mohla pouzit rejstrik hesel a databazi predpisu.
      Odpovědět na tento dotaz

  • Upgrade 
    Autor příspěvku: Ivo Novák (vloženo dne: 30.10.2001)
    1) Kdy asi lze očekávat další upgrade Delfína? Poslední mám k 1.5.2001. Bude v něm i novela zákona o účetnictví?
    2) Bylo by možné v části Delfína "právní předpisy" udělat vyhledávání podle paragrafů a názvů článků a částí zákona? Dosavadní způsob je velmi nepřehledný, zatímco účetní část Delfína je skvělá!

    Odpovědět na tento dotaz

    • Re: Upgrade 
      Autor příspěvku: Ing. Igor Vodička (vloženo dne: 31.10.2001)
      ad1)
      Poslední aktualizace Delfína byla ke stavu právní úpravy k 1.9.2001. Byla rozesílána kolem 10. října. Aktualizace jsou automaticky zasílány všem uživatelům, kteří je mají předplacené. Následná aktualizace bude ke stavu k 31.12.2001.
      V Delfínovi je dodržovám princip souladu právního stavu výkladových textů (hesel a účtů) a předpisů. Autoři výkladových textů nám garantují dodávku textů vždy k aktualizačním termínům (1.1., 1.5., 1.9. a 31.12 běžného roku) a my k těmto termínům dáváme do souladu texty předpisů, aby nevznikaly rozdílnosti mezi výkladovými texty a texty předpisů.
      Z toho co jsem uvedel vyplývá, že zákon o účetnictví platný od 1.1.2002 bude v aktualizaci Delfína k 1.1. Nevylučujeme, že uděláme vyjímku a ve stavu k 31.12 se možná objeví. Už několikrát jsme takovou vyjímku udělali u některých "důležitých" předpisů na které uživatelé čekají.
      ad2)
      O tomto požadavku od uživatelů víme a přemýšlíme o tom. Tuto možnost, obsah předpisu podle částí, paragrafů a odstavců, plánujeme zavést v průběhu příštího roku. Tato novinka však bude znamenat značný zásah do vnitřní struktury Delfína, tak že to nebude jednoduchá záležitost, a tím prosíme o trpělivost.

      Odpovědět na tento dotaz

... a jaký je váš dotaz?  

 Název:
 Vaše jméno:
 Váš e-mail:
 Zde prosím zapište váš dotaz a odešlete tlačítkem:

(k odeslání dotazu musíte být připojeni k internetu)








podrobné účetní a daňové komentáře ke všem účtům účtové osnovy pro podnikatele

souvztažnosti, schémata účtování, příklady

nejčastější chyby, omyly a nesprávnosti

458 účtů a dílčích položek, 232 účetních hesel, 858 předpisů

kompletní databáze předpisů v aktuálním znění v kvalitě "ÚZ"

vzájemné propojení všech textů (komentářů, hesel, předpisů) - více než 25 000 hypertextů

komfortní a přehledné prohlížení a ovládání

pravidelná aktualizace výkladů a předpisů

tvorba vlastních poznámek

renomovaní autoři

cena 1560 Kč

4x ročně aktualizace

cena aktualizací 1480 Kč/rok
 


Horní 1
700 30 Ostrava
www.sagit.cz
sagit@sagit.cz 

| Úvod | Ukázky | Demoverze | Opravy | Fórum | Objednávka |